Opnieuw een droomvakantie gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti

Re: Opnieuw een droomvakantie gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 14:16

Wel in Europa maar in Madeira is ontzettend veel te beleven qua natuur er is strand maar beperkt daar zou je dan gericht naar moeten kijken.
Geen idee of er all inclusive is maar is zeker luxe te vinden.
Wil je zelf met een auto op pad of heb je georganiseerde excursies in gedachten?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 15:24

Ik vind de Seychellen prachtig :j We hebben het destijds met Zuid-Afrika willen combineren, alleen toen kwam COVID. Is een directe vlucht van 5 uur.

Hawaii is ook leuk, dat hadden we gecombineerd met een roadtrip langs de Westkust en wat natuurparken. Maar dat is natuurlijk wel erg ver vliegen.

Dubai heeft ook strand, luxe en is veel te zien en doen. Wel een ander type bestemming uiteraard.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 15:40

Wij zijn 3 jaar geleden ook naar Tanzania en Zanzibar geweest en willen over 2 jaar weer maar dan later in het seizoen zodat we de trek kunnen zien. Een kennis van mij is naar Zuid Afrika geweest en die heeft juist weer heel veel neushoorns gezien en daar is het weer heel anders. Dus dat zou je ook kunnen doen.

Ik ben echt een zon mens dus mij kan je zo 10 dagen bij het strand en zwembad neerleggen. Ik ben blij als ik even weg van huis ben. Dan pas ben ik echt vrij. Toen wij 2,5 week weg waren zeiden de mensen die de paarden deden: hoe kon jij hiernaast nog 32 uur werken :-)

Australië lijkt mij ook geweldig alleen is dat ver vliegen.
Thailand lijkt mij ook gaaf. Volgens mij is daar genoeg te doen!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 15:55

Zuid Afrika is wel heel mooi maar wel een ruige kust. Niet echt geschikt voor een strandvakantie zegmaar
Zelfde voor bijvoorbeeld Kaapverdië, tenzij je naar Sal of Boa Vista gaat maar dat zijn dan gelijk weer de minder mooie eilanden en ook qua dingen doen enz minder interessant

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 17:04

Tja er is zoveel te kiezen. Voor dat budget kun je het heel luxe maken, in Azië zou je het voor de helft kunnen doen :P

Thailand is heel veel te zien en te doen en dat is de perfecte plek om luxe resorts af te wisselen met moooe natuur en allerlei activiteiten. Dat geldt voor veel van Azië overigens.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 17:34

Japan :D
Trok mij helemaal niet, maar had de kans om met mijn broertje mee te reizen en bleek de mooiste reis van mijn leven (tot nu toe, althans) te zijn :o. Wij zaten in een hotel in Osaka en een weekendje in Kyoto. Als je het ov eenmaal doorhebt is dat heel gemakkelijk en goedkoop reizen naar alle mogelijke uithoeken. Wij waren geloof ik 6.000 kwijt voor ons beiden :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 22:55

Idd Japan! Echt prachtig en zoveel cultuur!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:09

Eline_S_S schreef:
Trok mij helemaal niet, maar had de kans om met mijn broertje mee te reizen en bleek de mooiste reis van mijn leven (tot nu toe, althans) te zijn :o. Wij zaten in een hotel in Osaka en een weekendje in Kyoto. Als je het ov eenmaal doorhebt is dat heel gemakkelijk en goedkoop reizen naar alle mogelijke uithoeken. Wij waren geloof ik 6.000 kwijt voor ons beiden :)

Echt joh? Ik dacht dat Japan veel duurder zou zijn! Was dat incl de vliegtickets en hoe lang zijn jullie gegaan (georganiseerde groepsreis dan denk ik?)

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:18

Tobago!

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:29

Sri Lanka is erg mooi en je kunt er zoveel, safari, jungle, bergen, strand, cultuur. Erg afwisselend en de afstanden zijn beperkt. Wij aten er kreeft op het strand tussen allemaal kaarsen, olifanten bij de zee gezien, jachtluipaard 2 keer, ik vond het echt heel gaaf en niet duur.
Ik heb ook weleens gekeken voor de azoren en dat leek mij ook heel mooi.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

boeflover schreef:
Eline_S_S schreef:

Echt joh? Ik dacht dat Japan veel duurder zou zijn! Was dat incl de vliegtickets en hoe lang zijn jullie gegaan (georganiseerde groepsreis dan denk ik?)

Vliegtickets via koreanair (via Seoul) :j. Verblijf kun je natuurlijk zo duur maken als dat je wilt, maar het leven in Japan is vergeleken met NL vrij goedkoop. Eten/drinken, ov. Veel toeristische bezichtigingen zijn gratis. Wij hebben onze reis laten plannen via travel counselors. Geen groepsreis! Ideaal, taxi van vliegveld naar hotel en terug hadden hun ook geregeld :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:06

FleurVP schreef:
Sri Lanka is erg mooi en je kunt er zoveel, safari, jungle, bergen, strand, cultuur. Erg afwisselend en de afstanden zijn beperkt. Wij aten er kreeft op het strand tussen allemaal kaarsen, olifanten bij de zee gezien, jachtluipaard 2 keer, ik vond het echt heel gaaf en niet duur.
Ik heb ook weleens gekeken voor de azoren en dat leek mij ook heel mooi.

Wilde ik ook voorstellen. Mijn zoon heeft een rondreis gemaakt dit jaar en heeft alles zelf geboekt. Overnacht in een glamping tent, 5* hotel en alles daartussenin.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Ik vond Sri Lanka echt geweldig!
Zoveel te zien en te doen.
Wij hebben afgesloten met een paar dagen Malediven!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:22

Een kennis van mij gaat volgende week naar Sri Lanka toe.. dus ben heel benieuwd.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:11

Ohja Jamaica vind ik ook een goede suggestie (niet dat ik er ooit geweest ben overigens).

En Japan wordt genoemd, maar is dat geschikt voor een strand/zonvakantie? Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord. Wel dat het een waanzinnige reisbestemming is.

Dubai vind ik ook een aanrader, echt een belevenis, maar niet voor de natuur en niet voor 2 weken. Ik ben zelf ook nog benieuwd naar Jordanie/Oman.

En Sri Lanka zet ik bij deze op mijn eigen lijstje :D

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:16

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:18

Ik heb juist via een Japanner de tip gekregen voor een prachtige strandbestemming daar, Okinawa. Wordt ook weleens het ‘Hawaii van Japan’ genoemd. En het ziet er inderdaad prachtig uit. Dat zou ik best willen combineren met Tokio, Disney en wat meer sightseeing.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

Ik vond zelf Maleisië leuker dan Indonesië en Thailand. Costa Rica lijkt mij ook gaaf.

Dichter bij huis lijkt mij een mooie rondreis door Schotland nu mij het meest mooi. Maar dat is wel iets anders qua temperatuur.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:26

Taiwan? Veilig om zelfstandig reizen over het eiland.

Cultuur,natuur,lekker eten
Zuiden (kenting ) strand.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:55

Met dat budget zou ik een rondreis door het midden oosten maken!
De ABC eilanden zijn leuk maar inderdaad minder veelzijdig, zeker als je geen duiker bent.
Wat dat betreft is Saba,Statia en ST Maarten dan wel heel leuk om te combineren als je toch die richting op wilt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:42

Flowq schreef:
https://www.tui.nl/khao-lak-merlin-beac ... -50943942/

Ik denk dat zoiets in Thailand heel goed voldoet icm alle natuur en excursies daar!! Kijk maar eens bij de excursies die TUI aanbied. Alleen zou ik ze dan daar zelf boeken :)

Dit hotel zijn wij geweest, echt een aanrader! Wel in renovatie deze zomer, maar de overlast schijnt beperkt te zijn.