‘Budget’ last minute vakanties bestaat dat nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 14:23

Dorine92 schreef:
tirzasarah10 schreef:
Ik heb zelf last minut gekeken afgelopen september maar de prijzen zijn gewoon echt best wel heel duur :o
Ik had 7 dagen in malgrat de mar met enkel ontbijt en was bij elkaar toch duizend euro kwijt. Niet de aller goedkoopste en ook niet de duurste maar ik heb toch een slecht hotel gehad, loop momenteel nog met de gevolgen. Geboekt bij vakantie discounter en die gaven zeer slecht thuis op klachten even als het hotel.
Tegenwoordig is iets aan bagage echt extreem duur om mee te nemen, zelfs een simpele rug tas moet je voor betalen.
Als je perse weg wilt rond die dagen, gewoon een hotel in nederland? Bespaar je de kosten op je ticket al.

Alleen een simpele rugtas hoef je niet voor te betalen. Bij geen enkele airline. Tenzij hij niet voldoet aan de afmetingen. Meestal is dat 20x30x40 of 15x30x40

Toen ik laatst ging boeken moest handbagage betaald worden. Je mocht wel een handtasje mee, maar een rugtas viel echt onder handbagage en daar moest voor betaald worden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 15:54

Bambelien schreef:
Dorine92 schreef:
Alleen een simpele rugtas hoef je niet voor te betalen. Bij geen enkele airline. Tenzij hij niet voldoet aan de afmetingen. Meestal is dat 20x30x40 of 15x30x40

Toen ik laatst ging boeken moest handbagage betaald worden. Je mocht wel een handtasje mee, maar een rugtas viel echt onder handbagage en daar moest voor betaald worden.

Dan is je rugtasje gewoon te groot. Anders mag het wel degelijk. Voor een rugtasje van bovenstaande afmetingen hoef je geen handbagage te boeken

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-25 18:51

Zover ik weet is bij Ryanair dat geen probleem (een normale rugzak) zolang die maar onder de stoel past.
Verder super bedankt ik ga zeker verder kijken!

tirzasarah10 schreef:
Ik heb zelf last minut gekeken afgelopen september maar de prijzen zijn gewoon echt best wel heel duur :o
Ik had 7 dagen in malgrat de mar met enkel ontbijt en was bij elkaar toch duizend euro kwijt. Niet de aller goedkoopste en ook niet de duurste maar ik heb toch een slecht hotel gehad, loop momenteel nog met de gevolgen. Geboekt bij vakantie discounter en die gaven zeer slecht thuis op klachten even als het hotel.
Tegenwoordig is iets aan bagage echt extreem duur om mee te nemen, zelfs een simpele rug tas moet je voor betalen.
Als je perse weg wilt rond die dagen, gewoon een hotel in nederland? Bespaar je de kosten op je ticket al.

Ik hoef al niet perse in een hotel en zoek gewoon het goedkoopste bv B&B, Hostel oid, verder is nederland duurder met overnachtingen (meestal), benzine is uiteindelijk net zoveel als een vlucht (goedkope).
Dan kies ik er liever voor om ergens anders heen te gaan.

Bambelien

Re: ‘Budget’ last minute vakanties bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 20:09

Dan zal deze inderdaad te groot zijn geweest. Weet nog dat ik het zo jammer vond omdat ik toch niet zoveel nodig had.
Voor mij ook altijd de uitdaging om zo licht en goedkoop mogelijk te reizen, dus leuk topic om te volgen dit!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 20:30

Nou, het bestaat wel, hoor. 11 december ben ik teruggekomen uit Faro. Veel medepassagiers hadden begin december nog een ticket gekocht, omdat dat maar 30 euro kostte. Ik had toch echt een pak meer betaald een paar maanden eerder. Maar goed, we vlogen dan ook niet, want er werd gestaakt in Portugal, en dat werd op 30 november al bekendgemaakt in Portugal (Verder niet echt ruchtbaarheid in andere landen, dus dat mis je dan). Aangezien het een landelijke staking was geen recht op de schadevergoeding, dus dat hebben ze wel slim gedaan. Ze wisten natuurlijk dat veel mensen zouden annuleren/ een andere vlucht nemen, en zo konden ze toch nog ff wat centjes meepakken. (na 24 uur op vliegveld en met bus naar Sevilla vlogen we alsnog vanaf daar). Dus mocht je last minute ineens iets heel goedkoops vinden zou ik dat soort dingen wel even checken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 23:22

Dan heb je je flink laten naaien door de airline. Zij hebben namelijk de verplichting om jou kosteloos op een nieuwe vlucht te zetten. En als dat de volgende dag is, moeten ze een hotel voor je regelen voor die nacht. En je eten en drinken betalen

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 11:13

Dorine92 schreef:
Dan heb je je flink laten naaien door de airline. Zij hebben namelijk de verplichting om jou kosteloos op een nieuwe vlucht te zetten. En als dat de volgende dag is, moeten ze een hotel voor je regelen voor die nacht. En je eten en drinken betalen

Ja. En daar hebben ze aan voldaan. We kregen een voucher van 4 euro. Wel om de paar uur maar je kunt er niks mee. Vlucht konden we annuleren, maar dan ,it je er al 5 uur en zeggen ze dat ze ws nog gaan vliegen. Sterker nog: we waren door de security en stonden bij het boarden. Geen vliegtuig te zien en 1 vd passagiers zei: kan ook niet, want mijn vrouw zat erin en alles is geland op Sevilla. Om 19 vertrokken we naar Sevilla. Daar waren we om 21 uur en zou er hotel geregeld worden. Om 22 uur zei ik: ik ga uber eat bestellen en declareer de rekening. Dit kan niet. Mensen hoorden dit en toen wilde iedereen uber eat en 5 min later moesten we naar buiten want we zouden met taxis naar hotel gebracht. Geen uber eat dus. Enfin..half 12 waren we in hotel. We konden alleen roomservice bestellen op de kamer tot 1 uur. Ik denk: moet lukken. Maar om 1 uur stonden we nog te wachten im in te checken. We zaten bij de laatsten en toen zeiden ze om 2 uur: als jullie een kamer willen moet je zelf betalen (200 euro), de airline heeft 20 kamers geboekt. Na een hoop stennis is het uiteindelijk toch geregeld en konden we om 3 uur op de kamer om om 5 uur een sms te krijgen dat we om half 6 werden afgehaald en om 8 zouden vliegen. Bij thuiskomst wilde ik de bonnetjes van het ontbijt (want de voucher werkte niet) declareren maar ineens was ik geen hoofdboeker (ben ik toch echt wel). Ik geloof niet in toeval. Denk dat ze het bewust lastig maken zodat mensen het erbij laten.en die tickets die ineens zo laag werden echt waren om zo toch de schade te beperken. Dat hotel werd ook pas geregeld nadat we daar massaal op aangedrongen hadden.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 11:45

Wow wat onwijs slecht! Welke maatschappij was dat?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 12:10

Travel_me schreef:
Wow wat onwijs slecht! Welke maatschappij was dat?

Vind ik niet netjes om te zeggen, maar denk dat je het zelf wel kunt bedenken. En ach, al vaker met ze gevlogen. Nooit problemen gehad en altijd blij met de goedkope tickets. Ik baalde wel, maar t is ook niet netjes om een hoop drama te maken, terwijl je er zelf voor kiest te besparen op service

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 14:10

Ik gok op easyJet
Maar dan nog mag dit niet dus als je er werk van maakt of je reisverzekering het laat uitzoeken krijg je je gelijk wel

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 14:15

Dorine92 schreef:
Ik gok op easyJet
Maar dan nog mag dit niet dus als je er werk van maakt of je reisverzekering het laat uitzoeken krijg je je gelijk wel

Haha nee. Maar: alle airlinea hadden gewoon hun vluchtem gecanceldled. Is ook vervelend maar weet je tenminste waar je aan toebent. En idd easy jet was 1 vd 2 airlines die dat niet deden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 14:20

Nja ze doen het heus niet voor het geld want dat kun je gewoon terug claimen als er niet wordt gevlogen. En die hotels en die vouchers zijn ook niet gratis. Is meer een gevalletje dom management