6 weken kamperen met peuter en baby , wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke regio ? Je mag 2 kiezen.

Frankrijk
30 (24%)
Spanje
7 (5%)
Italië
22 (18%)
Oostenrijk
28 (23%)
Portugal
5 (4%)
Kroatië
2 (1%)
Albanië
3 (2%)
Griekenland
1 (0%)
Anders
23 (19%)

Totaal aantal stemmen: 121

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 11:47

Kabayo schreef:
En we zijn naar Canada geweest, ook aanrader. Maar wel stuk verder _O-

En iets moeilijker bereikbaar met de vouwwagen :Y)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 11:49

DDDara schreef:
Kabayo schreef:
En we zijn naar Canada geweest, ook aanrader. Maar wel stuk verder _O-

En iets moeilijker bereikbaar met de vouwwagen :Y)

2a3 maanden met een boot had ik begrepen :+

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 11:58

carika schreef:
Zijn jullie overdag of s nachts gereden?

Wij rijden altijd overdag tot nu toe. Waarschijnlijk is snachts makkelijker, maar met nog steeds gebroken nachten zien we dat vooral voor onszelf niet zo zitten :+.
De oudste heeft zo'n tafeltje voor in de auto en vermaakt zich altijd best prima met klei, kleuren, (raam)stickers, luisterboekjes etc. en als het echt niet meer gaat een scherm (bijna nooit nodig). Ik zit er vaak tussenin om dingen van de grond af te rapen en de jongste te entertainen, gelukkig sliep hij iedere keer wel een uur of 2. En dan regelmatig stoppen, hebben nu elektrische auto en ook de hond gaat altijd mee dus het is even zoeken naar goede plekken maar de kinderen iets kunnen spelen, de hond kan lopen en de auto snel kan laden.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 12:40

Ik zeg Spanje!
Mei is vaak een goede periode; het slechte voorjaarsweer is dan meestal al geweest, en de hitte nog niet gearriveerd. De drukte ook nog niet :)

Spanjaarden zijn echt gek op kinderen, ze mogen overal mee naar toe en het is zo gezellig.

Als je via de oostkant naar beneden rijdt heb je ontzettend veel afwisseling; van noord Spaanse bergen tot ruig binnenland en kustplaatsjes, groot en klein.

Wij reizen ook graag, kamperen dan weer niet specifiek maar hebben ook veel lange reizen gemaakt toen onze jongen nog niet naar school hoefde. Heerlijk vond ik dat. Inmiddels wonen we alweer jaren in Spanje en echt, er is zoveel moois te ontdekken hier.

Tinka

Re: 6 weken kamperen met peuter en baby , wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 14:08

De Dordogne, in Frankrijk, is erg veel te doen daar. En ook de kleine dorpjes hebben wel een bakker en supermarktje. Volgens mij zijn er ook genoeg campings. Verder is de Middellandse-Zee kust ook mooi, heel veel voorzieningen, wij gingen altijd naar Cap d'Agde of Marseillan. Heel veel campings daar. Wij hebben geen kinderen, maar er is wel heel veel te doen voor kinderen.

Unwritten

Re: 6 weken kamperen met peuter en baby , wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 14:48

Ik zou zeggen Zuid-Oost Frankrijk, richting St Tropez in die tijd echt heerlijk. En dan via de kust richting Italië rijden (richting Milaan / Emilia Romagna / Garda of misschien wel meer richting Venetië en oost van daar) die kant uit) en dan daar ook nog lekker een poosje verblijven. Heerlijke campings voor kinderen overal.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 15:32

@Unwritten , Tinka en Castellon

Hiervan kan ik zo een route maken!
Eerst richting Dordogne dan door naar spanje en de terugreis via kust naar St tropez *\o/*

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 15:39

carika schreef:
Eerst richting Dordogne dan door naar St tropez en vanuit daar door naar spanje *\o/*

Dat wordt een mooie reis!

Even offtopic, maar wel van belang.

Wanneer in mei gaan jullie?

Ik ben jarenlang in die periode in hetzelfde gebied ( dus van de Dordogne tm Spanje) op vakantie geweest.
De periode vanaf hemelvaart tot aan pinksteren is het in de Dordogne ontzettend druk en zijn veel campings vol.
Volgend jaar is het 14 mei hemelvaar en 24 mei pinksteren.
indien je gedurende die periode in de Dordogne bent, dan zou ik reserveren.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 15:58

Petpa schreef:
carika schreef:
Eerst richting Dordogne dan door naar St tropez en vanuit daar door naar spanje *\o/*

Dat wordt een mooie reis!

Even offtopic, maar wel van belang.

Wanneer in mei gaan jullie?

Ik ben jarenlang in die periode in hetzelfde gebied ( dus van de Dordogne tm Spanje) op vakantie geweest.
De periode vanaf hemelvaart tot aan pinksteren is het in de Dordogne ontzettend druk en zijn veel campings vol.
Volgend jaar is het 14 mei hemelvaar en 24 mei pinksteren.
indien je gedurende die periode in de Dordogne bent, dan zou ik reserveren.

Ja die feestdagen wouden we wel meepakken. Goede tip! Ik ben alleen bang dat we ons niet durven vast leggen maar daar gaan we nog eens goed over nadenken.