Ibbel schreef:Om je telefoon bruikbaar te houden. Vol geheugen vertraagt. En ik gebruik geen cloud-services want daar kijkt Big Brother sowieso mee, zie mijn aanvulling.
Ja ik denk dat jongere generaties dat ondertussen toch anders doen
vermoed ik Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BigOne schreef:Dat ze je foto’s bekijken is tot daar aan toe maar het feit dat ze simpel al je gesprekken en contacten van je telefoon afhalen en zeer waarschijnlijk opslaan is voor mij een no go.

Ibbel schreef:Haal je telefoon leeg, schuif je foto's naar een PC, maak nog een tweede back-up en je hebt je foto's nog veilig gesteld ook - ik begrijp nooit dat mensen hun foto's op hun telefoon laten staan, je haalt je camera-kaartje toch ook leeg?), maak een back-up van whats-app en/of andere socials en zet het ding terug naar fabrieksinstellingen.
Probleem opgelost. Als ze willen weten waarom je telefoon zo 'leeg' is, dan zeg je dat-ie 3 maanden geleden om X reden (tweedehands gekocht, voor reparatie naar een winkel) naar fabrieksinstellingen is terug gezet.
Foto's verwijderen is overigens zinloos als je alles standaard naar iCloud oid gooit, want dat hebben ze je foto's allang. Reden om cloud-services dus ook gewoon nooit te gebruiken.
Eleeke schreef:purny schreef:Ik ben vorige maand in de VS geweest en ik heb echt niks meegemaakt over dat het strenger was, wat men eerst beweerde.
Dat klopt want het is een voorstel dat op z'n vroegst over 60 dagen ingaat.
purny schreef:Eleeke schreef:
Dat klopt want het is een voorstel dat op z'n vroegst over 60 dagen ingaat.
Er ging hiervoor ook allemaal spookverhalen rond dat mensen meer teruggestuurd werden.
Bleek ook helemaal niet waar te zijn.

Karlijnxxx schreef:Ze kijken eventueel je socials na (wat je openbaar post) met de ESTAaanvraag. Pas als er ‘reden’ is of je wordt door de random check geselecteerd zullen ze eventueel vragen door je telefoon te gaan. Het enige nieuwe sinds hiervoor is dus de socials die je al op je ESTA moet aangeven.
Je kan dus wel voor de ESTA aanvraag je kinderen vragen de socials op privé te zetten (inclusief alle berichten). Dat is niet zo raar, dat hebben veel mensen.
Ik ruim ook standaard mijn berichten op en heb lege socials.

black_kelpie schreef:Niet alleen de sociale media, maar dit ook. Ik heb niks te verbergen maar mij niet gezien hoor![]()
[ Afbeelding ]
MarlindeRooz schreef:black_kelpie schreef:Niet alleen de sociale media, maar dit ook. Ik heb niks te verbergen maar mij niet gezien hoor![]()
[ Afbeelding ]
In Amerika hebben alleen witte Amerikanen die daar geboren zijn rechten. Zoals recht op privacy.
Ik wil ook heel graag een rondreis maken in Amerika maar als ik dit zo lees wacht ik wel even tot Trump weg is. anjali schreef:Kennelijk willen ze alleen nog mensen binnenlaten die in een gewenst straatje passen.Op die manier houd je veel potentiele lastpakken buiten, maar zullen ook mensen die geen foute bedoelingen hebben niet meer kunnen komen. Op zich heeft iedereen het recht om te bepalen wie er wel of niet binnen mag. In mijn eigen huis was het vroeger ook een zoete inval, maar door schade en schande wijsgeworden houd ik nu zo veel mogelijk iedereen buiten waar ik geen 100% vertrouwen in heb .

, zal mijn vrienden bellen dat ze zich niet gay genoeg gedragen hebben.) Ik maak mij niet druk, ik kom op familiebezoek/toerist, hoef er niet te wonen. MarlindeRooz schreef:anjali schreef:Kennelijk willen ze alleen nog mensen binnenlaten die in een gewenst straatje passen.Op die manier houd je veel potentiele lastpakken buiten, maar zullen ook mensen die geen foute bedoelingen hebben niet meer kunnen komen. Op zich heeft iedereen het recht om te bepalen wie er wel of niet binnen mag. In mijn eigen huis was het vroeger ook een zoete inval, maar door schade en schande wijsgeworden houd ik nu zo veel mogelijk iedereen buiten waar ik geen 100% vertrouwen in heb .
Mensen die vega(n), links, queer, trans en activistisch zijn dat zijn potentiële lastpakken.
En Amerika heeft zeker recht om mensen te weigeren. Maar dan komen er tegenmaatregelen.