Social media controle usa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:18

Ibbel schreef:
Om je telefoon bruikbaar te houden. Vol geheugen vertraagt. En ik gebruik geen cloud-services want daar kijkt Big Brother sowieso mee, zie mijn aanvulling.

Ja ik denk dat jongere generaties dat ondertussen toch anders doen :) vermoed ik

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:20

BigOne schreef:
Dat ze je foto’s bekijken is tot daar aan toe maar het feit dat ze simpel al je gesprekken en contacten van je telefoon afhalen en zeer waarschijnlijk opslaan is voor mij een no go.

Gebeurt dat?
Ja voor mij is het reizen naar de USA een complete no go, maar een ieder moet doen wat hij wenselijk acht.

Cer

Re: Social media controle usa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:22

Hoe halen ze dat van je telefoon af dan, maken ze een kopie oid?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:26

Ik vind het wel problematisch dat ze ook gegevens van familie zouden willen hebben. De meeste van mijn familieleden zitten op volkomen andere golflengtes dan ik, waardoor ik dan ook geen contact meer heb en niet eens hun huidige adressen of telefoonnummers ken. Trouwens het doorgegeven van gegevens van anderen zou ik toch niet graag doen.Of eigenlijk ook helemaal niet zonder hun toestemming. Want ik ben alleen zelf verantwoordelijk voor mijn eigen daden en gedachten. Voor de rest zou er op mijn eigen sm waarschijnlijk helemaal niets staan waar de Trump-administration problemen mee zou kunnen hebben vermoed ik. Aangezien ik type Charlie Kirk- aanhangster ben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:37

Ik ben vorige maand in de VS geweest en ik heb echt niks meegemaakt over dat het strenger was, wat men eerst beweerde. Maar wat denk je van het gebruik van Microsoft? Dat is ook Amerikaans en voor mijn gevoel een stuk onveiliger en kwetsbaarder.

We staan allemaal op onze achterste benen als het gaat om privacy. Maar privacy hebben we allang niet meer in dit land. Denk aan ongevraagd je inkomen doorgeven aan instanties.

Bij de Esta aanvraag vragen ze al om de gegevens van je ouders, waar je werkt, je Social Media enz.

Ik vind het wel weer bangmakerij... En ik moet eerst nog zien en horen of er daadwerkelijk meer mensen terug gestuurd gaan worden.

Ik vind Amerika een fantastisch land en zal er niet wegblijven.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:39

Ibbel schreef:
Haal je telefoon leeg, schuif je foto's naar een PC, maak nog een tweede back-up en je hebt je foto's nog veilig gesteld ook - ik begrijp nooit dat mensen hun foto's op hun telefoon laten staan, je haalt je camera-kaartje toch ook leeg?), maak een back-up van whats-app en/of andere socials en zet het ding terug naar fabrieksinstellingen.

Probleem opgelost. Als ze willen weten waarom je telefoon zo 'leeg' is, dan zeg je dat-ie 3 maanden geleden om X reden (tweedehands gekocht, voor reparatie naar een winkel) naar fabrieksinstellingen is terug gezet.

Foto's verwijderen is overigens zinloos als je alles standaard naar iCloud oid gooit, want dat hebben ze je foto's allang. Reden om cloud-services dus ook gewoon nooit te gebruiken.

Als je bij de aanvraag van je Esta al al je socials moet opgeven werkt datviok niet ( ben het verder helemaal met je eens overigens hoor)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:42

purny schreef:
Ik ben vorige maand in de VS geweest en ik heb echt niks meegemaakt over dat het strenger was, wat men eerst beweerde.

Dat klopt want het is een voorstel dat op z'n vroegst over 60 dagen ingaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:43

Eleeke schreef:
purny schreef:
Ik ben vorige maand in de VS geweest en ik heb echt niks meegemaakt over dat het strenger was, wat men eerst beweerde.

Er ging hiervoor ook allemaal spookverhalen rond dat mensen meer teruggestuurd werden.
Bleek ook helemaal niet waar te zijn.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 09:57

purny schreef:
Eleeke schreef:

Er ging hiervoor ook allemaal spookverhalen rond dat mensen meer teruggestuurd werden.
Bleek ook helemaal niet waar te zijn.

En dit is wel waar want het is een officieel voorstel. Het is nog niet aangenomen, dus er kan van alles gebeuren.

Er worden zeker wel meer mensen teruggestuurd ( genoeg onderzoek naar gedaan en de cijfers zijn ook gewoon bekend) , maar waarschijnlijk weinig witte Europeanen.
En de kans als toerist teruggestuurd te worden is wel heel klein, wel groter dan voreger.

"Voordeel" als deze nieuwe regeling doorgaat,: dan weet je het al als je je Esta aanvraagt dus dat scheelt weer reizen :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:00

Ik houd de ontwikkelingen ook nauwlettend in de gaten, want ik ben masochistisch genoeg om als transpersoon naar de VS te gaan in mei. := Nu ben ik niet zichtbaar 'afwijkend' en ging het vorig jaar goed, maar ik vind de manier hoe dingen gaan wel steeds zorgelijker worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:06

Ik zou je esta direct aanvragen. Dan heb je hem maar vast binnen, voor de wijzigingen doorgevoerd worden.

Ik vind de USA ook echt prachtig maar ik sla even over. Komt wel weer een keer maar niet nu.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:13

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:14

Ze kijken eventueel je socials na (wat je openbaar post) met de ESTAaanvraag. Pas als er ‘reden’ is of je wordt door de random check geselecteerd zullen ze eventueel vragen door je telefoon te gaan. Het enige nieuwe sinds hiervoor is dus de socials die je al op je ESTA moet aangeven.

Je kan dus wel voor de ESTA aanvraag je kinderen vragen de socials op privé te zetten (inclusief alle berichten). Dat is niet zo raar, dat hebben veel mensen.

Ik ruim ook standaard mijn berichten op en heb lege socials.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:21

Karlijnxxx schreef:
Ze kijken eventueel je socials na (wat je openbaar post) met de ESTAaanvraag. Pas als er ‘reden’ is of je wordt door de random check geselecteerd zullen ze eventueel vragen door je telefoon te gaan. Het enige nieuwe sinds hiervoor is dus de socials die je al op je ESTA moet aangeven.

Je kan dus wel voor de ESTA aanvraag je kinderen vragen de socials op privé te zetten (inclusief alle berichten). Dat is niet zo raar, dat hebben veel mensen.

Ik ruim ook standaard mijn berichten op en heb lege socials.

Wat is er arbitrair aan een check die met een reden uitgevoerd wordt. :?

Ik zou zelf goed mijn telefoon leeghalen en alles op privé zetten wat nog niet op privé staat. Hoewel ik vooral reis / vakantie / dierenfoto's post. :=

Ik snap ook niet goed waarom mensen nu per se naar Amerika willen. Het staat ook hoog op mijn verlanglijstje. Maar zolang Trump aan de macht is peins ik er niet over. Hij is zo gek als een deur en elke dag bedenkt hij weer wat idioots.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:24

Omdat er familie of vrienden wonen, omdat het groter is dan alleen Trump, omdat je er mooie reizen kunt maken… meerdere redenen.. :)

Wij gaan nu ook niet maar het liefst ga ik wel :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:28

Niet alleen de sociale media, maar dit ook. Ik heb niks te verbergen maar mij niet gezien hoor 8)7

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:31

black_kelpie schreef:
Niet alleen de sociale media, maar dit ook. Ik heb niks te verbergen maar mij niet gezien hoor 8)7

[ Afbeelding ]

In Amerika hebben alleen witte Amerikanen die daar geboren zijn rechten. Zoals recht op privacy.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:32

MarlindeRooz schreef:
black_kelpie schreef:

[ Afbeelding ]

In Amerika hebben alleen witte Amerikanen die daar geboren zijn rechten. Zoals recht op privacy.

En sommige oranje mannetjes ook.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:35

Kennelijk willen ze alleen nog mensen binnenlaten die in een gewenst straatje passen.Op die manier houd je veel potentiele lastpakken buiten, maar zullen ook mensen die geen foute bedoelingen hebben niet meer kunnen komen. Op zich heeft iedereen het recht om te bepalen wie er wel of niet binnen mag. In mijn eigen huis was het vroeger ook een zoete inval, maar door schade en schande wijsgeworden houd ik nu zo veel mogelijk iedereen buiten waar ik geen 100% vertrouwen in heb .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:37

Jezus. := Ik wil ook heel graag een rondreis maken in Amerika maar als ik dit zo lees wacht ik wel even tot Trump weg is.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:37

Een kennis van mij zou met familie op vakantie gaan naar Florida in oktober, ESTA etc., alles al ingevuld en goedgekeurd. Bij aankomst werd hij aan de kant gezet door de douane, en werd er gezegd dat hij direct een vlucht terug moest pakken, want hij heeft in het verleden (als 15 jarige, inmiddels 29 jaar), voor de grap op Twitter zich voorgedaan als iemand anders, hij werd daar toen voor gevlagd op Twitter. US Customs zei Identity Fraud, dus crimineel, dus mag je het land niet in.

Zijn familie werd wel toegelaten, maar hij moest dus terug. De douane heeft aangegeven dat hij nooit terug mag komen. En dan voor iets stoms als 15 jarige...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:38

anjali schreef:
Kennelijk willen ze alleen nog mensen binnenlaten die in een gewenst straatje passen.Op die manier houd je veel potentiele lastpakken buiten, maar zullen ook mensen die geen foute bedoelingen hebben niet meer kunnen komen. Op zich heeft iedereen het recht om te bepalen wie er wel of niet binnen mag. In mijn eigen huis was het vroeger ook een zoete inval, maar door schade en schande wijsgeworden houd ik nu zo veel mogelijk iedereen buiten waar ik geen 100% vertrouwen in heb .

Mensen die vega(n), links, queer, trans en activistisch zijn dat zijn potentiële lastpakken. :?

En Amerika heeft zeker recht om mensen te weigeren. Maar dan komen er tegenmaatregelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:39

Maar als je zoiets dus niet gedaan hebt, mag je gewoon inreizen..

Ik ben benieuwd of het voorstel aangenomen wordt en hoe het echt gaat met reizen volgend jaar :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:45

Volgens mij is dit in NZ al jaren zo toch? Toen ik op Auckland vloog gaf je volgens mij ook toestemming voor inzage sm en telefoon.

Wij gaan volgend jaar gewoon weer naar Amerika. Lees ook hier een hoop spookverhalen (Amerika niet in omdat je gay bent :Y) , zal mijn vrienden bellen dat ze zich niet gay genoeg gedragen hebben.) Ik maak mij niet druk, ik kom op familiebezoek/toerist, hoef er niet te wonen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:51

MarlindeRooz schreef:
anjali schreef:

Mensen die vega(n), links, queer, trans en activistisch zijn dat zijn potentiële lastpakken. :?

En Amerika heeft zeker recht om mensen te weigeren. Maar dan komen er tegenmaatregelen.

Ik ben al sinds 1967 "vega". Een land waarin je verplicht vlees zou moeten eten heb ik nog nooit van gehoord. Nou ja ik zal niet bij Eskimo's op vakantie gaan want die hebben misschien niets anders.