Egypte of kaapverdie oktober

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:01

LadyDaily schreef:
Super bedankt voor jullie reacties!
Ik ga het zo nog even goed doornemen.
Echt actief hoeft het niet te zijn, het is vooral veel zwemmen met de kinderen en naar animatie toe.
Wel zouden we graag bij een mooie zee zitten zodat we nog even om en om kunnen snorkelen.

Voornaamste eisen;
Veilig
Schoon
Goed eten(gezond en goede hygiene)
Animatie (liefst nederlands)
Mooie zee om te kunnen snorkelen (waar je lopen heen kunt gaan)

@_nancy ik heb dat hotel ook via Facebook groep gezien. lijk me heel mooi!
Wanneer gaan jullie? Wij willen ook in de herfstvakantie en vallen onder Noord. Dus laatste week van oktober.

@mando the three corners rihana heb ik ook gezien. Helaas is deze in de week dat wij willen vol(of kon het niet qua kamerindeling)

Wij waren in November paar jaar geleden in Egypte (Safaga)
En ondanks dat je er in het Duits wordt aangesproken (er was zelfs elke week een oktoberfest :') ) hebben wij een top vakantie gehad en gaan we zeker weer terug!

Ook mooie excursies met kleine groepen rechtstreeks vanaf het resort!

tui magic life egypte
mooi groot huisrif, waar ook wilde dolfijnen regelmatig aanwezig zijn en in de juiste periode zelfs de walvishaai.

Wij vlogen op Hurgada, maar het ligt ergens tussen Hurgada en Marsa-alam in

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 13:16

Dorine92 schreef:
Nou Hurghada is nou ook weer niet alsof je tussen de maffia zit. Wat vinden jullie zo vreselijk eng aan Egyptenaren vraag ik me dan oprecht af. Ik herken het echt totaal niet en ben door het hele land geweest

Ik moet zeggen dat ik hetzelfde gevoel had bij Egypte hoor. Prachtige vakantie met veel snorkelen en op het resort merk je er niet veel. Wij hebben wel een aantal excursies gedaan en zijn ook naar Luxor geweest. De excursies worden allemaal gekoppeld aan lokale bedrijfjes waar verwacht wordt dat je iets koopt. Als je dat niet wil dan worden ze erg onvriendelijk. De verwachting dat je overal geld geeft, als je een busje uitstapt kinderen die armbandjes om je arm willen duwen zodat je gaat betalen. Bij winkels haast naar binnen getrokken worden om geld uit te geven. Ik snap dat het erg arm is, maar de manier waarop kan behoorlijk agressief gaan. Op weg naar luxor om de paar km bewakingsposten met mitrailleurs, langs vele akkers komen waar mensen en ezeltjes midden in de hitte aan het werk zijn, tijdens de plasstop opgelicht worden omdat je geen klein briefgeld hebt voor de wc maar geen geld terug krijgt waardoor je 20x te veel betaalt.

Het is niet zo dat we ons mega onveilig hebben gevoeld maar onprettig en niet heel relaxed zeker wel. Daarom hebben we gezegd dat het voor 1x mooi was maar we niet snel terug zouden gaan. Wij doen wel graag uitstapjes, ook al is het begeleid, waardoor we niet echt op een resort blijven voor een hele week.

Dorine92

Re: Egypte of kaapverdie oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:23

Maar dat doe je ook wel een beetje zelf als je met van die hypertoeristische excursies meegaat of op een resort gaat zitten.
Iedereen weet dat er rond de super toeristische excursies en de luxe resorts geld te halen is, dus daar komen de grootste etters op af. Die hangen allemaal rond de resorts en krijgen dag na dag toeristen met geld mee, die ze dan bij winkeltjes van familie droppen. En hoe onaardig die familie ook doet, geen probleem, morgen komen er weer nieuwe toeristen en als je vandaag iemand iets kunt dwingen te kopen, heb je geld. Dit is gewoon hoe toerisme werkt. Betekent niet dat dit is hoe Egypte is. Buiten die plekken zijn de mensen heel beleefd, geïnteresseerd en vriendelijk

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:33

In tegenstelling tot Dorine92 zou ik Sao Antão niet perse aanraden als bestemming met twee jonge kinderen.
Ik vond het er prachtig en heb het echt geweldig gehad daar, maar het is toch vooral een eiland waar je geweldige hikes kunt maken, maar weinig activiteiten voor kinderen zijn in mijn beleving.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:00

Qerty schreef:
In tegenstelling tot Dorine92 zou ik Sao Antão niet perse aanraden als bestemming met twee jonge kinderen.
Ik vond het er prachtig en heb het echt geweldig gehad daar, maar het is toch vooral een eiland waar je geweldige hikes kunt maken, maar weinig activiteiten voor kinderen zijn in mijn beleving.

Eens!

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:31

Dorine92 schreef:
Maar dat doe je ook wel een beetje zelf als je met van die hypertoeristische excursies meegaat of op een resort gaat zitten.
Iedereen weet dat er rond de super toeristische excursies en de luxe resorts geld te halen is, dus daar komen de grootste etters op af. Die hangen allemaal rond de resorts en krijgen dag na dag toeristen met geld mee, die ze dan bij winkeltjes van familie droppen. En hoe onaardig die familie ook doet, geen probleem, morgen komen er weer nieuwe toeristen en als je vandaag iemand iets kunt dwingen te kopen, heb je geld. Dit is gewoon hoe toerisme werkt. Betekent niet dat dit is hoe Egypte is. Buiten die plekken zijn de mensen heel beleefd, geïnteresseerd en vriendelijk

Heb je tips om dat daar buiten het massatoerisme om te doen? Destijds was overigens onze afweging na een roerige tijd een gemakkelijke vakantie om bij te komen en omdat het reisadvies in die regio niet neutraal is durfden we het toen ook niet aan om zelf niet toeristische plekken te zoeken.

Edit. Wij kenden overigens ook geen mensen die naar egypte waren geweest niet zijnde een resort. Dus geen mensen die je daar een beetje wegwijs in konden maken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:50

Gaabje schreef:
Dorine92 schreef:

Heb je tips om dat daar buiten het massatoerisme om te doen? Destijds was overigens onze afweging na een roerige tijd een gemakkelijke vakantie om bij te komen en omdat het reisadvies in die regio niet neutraal is durfden we het toen ook niet aan om zelf niet toeristische plekken te zoeken.

Edit. Wij kenden overigens ook geen mensen die naar egypte waren geweest niet zijnde een resort. Dus geen mensen die je daar een beetje wegwijs in konden maken.

Je kunt bijvoorbeeld prachtig in het Ras Mohamed Nationaal park verblijven, wordt Nederlands gesproken. Lekker in een tent direct aan het water met geweldige riffen, heerlijk eten en veel excursie mogelijkheden in het park. Mensen gaan er met excursies heen maar op deze manier heb je het hele park lekker voor jezelf

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:13

Gaabje schreef:
Dorine92 schreef:

Gewoon negeren en van de boze Egyptenaar niets aantrekken...ze doen je niets, zijn alleen strond vervelend!

Vorig jaar vanuit mijn resort een dagtocht naar Luxor gemaakt, en inderdaad stoppen bij winkels en "verplicht" wat kopen. Ik heb echter niets gekocht. Helaas zou water inbegrepen zijn, maar kregen we gedurende de gehele dag maar één 500ml flesje water, ik eindigde dus behoorlijk ziek van hittestress, zonnesteek, uitdroging en dat was wel een flinke domper. Gelukkig niets aan over gehouden.

Ga je naar Marsa Alam, blijf weg bij Blend Elphistone resort, is niet best...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:18

O jeetje, ik lees mee maar schrik een beetje van jullie verhalen over Egypte. Ik ga over 3 weken.
Ben er (pff ik word oud) 21 jaar geleden geweest, in Hurghada. Heb toen echt een fantastische vakantie gehad. Ook uitstapjes naar Luxor, bananeneiland, snorkeltrips en woestijntochten gedaan. Ik weet nog dat er toen 9 hotels waren en op dat moment 33 (!) in aanbouw, en ik gok dat het nu al helemaal een walhalla aan hotels is. Of nouja, meer resorts dan, dat had je toen zelf nog nieteens :'). De verkopers op het strand waren irritant, maar niet vervelend of agressief. De mensen wilden verkopen, maar kenden ook het respect om je met rust te laten als je gewoon duidelijk nee zei. Snorkelen daar was fantastisch: direct vanuit het hotel konden we de zee in met op buikhoogte een fantastisch rif.

Nu verwacht ik echt niet meer hetzelfde hoor, want zelfs toentertijd was dat rif al aardig verpest door toeristen, dus ik ga er maar vanuit dat er buiten visjes niet veel meer te zien is bij de riffen die dicht bij het strand liggen. Dan kan het me alleen maar meevallen. En meer toeristen, dus dat zal vast ook wel betekenen dat de strandverkopers een wat agressievere vorm hebben aangenomen. Dat was mijn reden om naar El Gouna te gaan en niet naar Hurghada. Marsa Alam was eigenlijk de eerste keuze, maar we hebben allebei geen zin om na een vlucht nog zo lang in de auto te zitten.

Ons doel is vooral om de piep-situatie waar we ons nu in bevinden even te kunnen vergeten en met onze reet en wat glazen wijn in de zon te kunnen genieten en thuis even kunnen loslaten. Voor dat doel klinkt Egypte perfect. Wij hebben dus ook een resort gekozen waar niet zo veel kinderdingen zijn, omdat het gegil van vrolijke kinderen ons allesbehalve rust brengt _O- . Maar wat ik in het aanbod voorbij zag komen, zijn veel resorts met tal van glijbanen, animatieteams meer van zulke dingen. Perfect voor een gezinsvakantie lijkt me! En als je je resort niet afgaat, zul je ook nauwelijks wat van het land of van de zandbak meekrijgen toch? Wij hebben toen trouwens de excursies geregeld via een man die een winkeltje vlakbij het hotel had. Alles wat toen echt meer dan top geregeld. En stukken goedkoper dan wanneer we het via het reisbureau hadden gedaan. Weet alleen niet of zulke winkeltjes nog bestaan daar, gezien het echt al serieus lang geleden is :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:43

Via de meeste hotels kun je die dingen regelen, ook tegen prima prijzen. :j
Er werd in Egypte alleen enorm agressief tegen ons gedaan toen ik aangaf dat ik mijn quad niet zo veilig had gevonden omdat de remmen niet werkten, en bij mijn vriend bleef dat ding maar gas geven. En vervolgens toen we die foto niet wilden afnemen die ze al hadden afgedrukt, maar waar ook random andere mensen op stonden. :')
De 2 Canadese meisjes die met ons mee waren stonden echt doodsangsten uit, maar voelden zich gesteund omdat wij ook wat zeiden. Vervolgens wilden ze de chauffeur die ons terug zou brengen niet laten komen, maar na dreigen dat het hotel zich gaat afvragen waar we blijven (die noteerden alles), kwam het toch wel snel. Was toen echt wel blij dat mijn vriend erbij was, en ik niet daar alleen met een vriendin of mijn zusje was.

Verder was het echt heerlijk hoor! Hebben met een privé boot gesnorkeld en dolfijnen gezien, met paarden gezwommen in de zee en met een privé boot alles van El Gouna gezien. Alleen maar vriendelijke mensen verder, ook bij de winkeltjes in El Gouna zelf.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:12

Yv_ schreef:
O jeetje, ik lees mee maar schrik een beetje van jullie verhalen over Egypte. Ik ga over 3 weken.
Ben er (pff ik word oud) 21 jaar geleden geweest, in Hurghada. Heb toen echt een fantastische vakantie gehad. Ook uitstapjes naar Luxor, bananeneiland, snorkeltrips en woestijntochten gedaan. Ik weet nog dat er toen 9 hotels waren en op dat moment 33 (!) in aanbouw, en ik gok dat het nu al helemaal een walhalla aan hotels is. Of nouja, meer resorts dan, dat had je toen zelf nog nieteens :'). De verkopers op het strand waren irritant, maar niet vervelend of agressief. De mensen wilden verkopen, maar kenden ook het respect om je met rust te laten als je gewoon duidelijk nee zei. Snorkelen daar was fantastisch: direct vanuit het hotel konden we de zee in met op buikhoogte een fantastisch rif.

Nu verwacht ik echt niet meer hetzelfde hoor, want zelfs toentertijd was dat rif al aardig verpest door toeristen, dus ik ga er maar vanuit dat er buiten visjes niet veel meer te zien is bij de riffen die dicht bij het strand liggen. Dan kan het me alleen maar meevallen. En meer toeristen, dus dat zal vast ook wel betekenen dat de strandverkopers een wat agressievere vorm hebben aangenomen. Dat was mijn reden om naar El Gouna te gaan en niet naar Hurghada. Marsa Alam was eigenlijk de eerste keuze, maar we hebben allebei geen zin om na een vlucht nog zo lang in de auto te zitten.

Ons doel is vooral om de piep-situatie waar we ons nu in bevinden even te kunnen vergeten en met onze reet en wat glazen wijn in de zon te kunnen genieten en thuis even kunnen loslaten. Voor dat doel klinkt Egypte perfect. Wij hebben dus ook een resort gekozen waar niet zo veel kinderdingen zijn, omdat het gegil van vrolijke kinderen ons allesbehalve rust brengt _O- . Maar wat ik in het aanbod voorbij zag komen, zijn veel resorts met tal van glijbanen, animatieteams meer van zulke dingen. Perfect voor een gezinsvakantie lijkt me! En als je je resort niet afgaat, zul je ook nauwelijks wat van het land of van de zandbak meekrijgen toch? Wij hebben toen trouwens de excursies geregeld via een man die een winkeltje vlakbij het hotel had. Alles wat toen echt meer dan top geregeld. En stukken goedkoper dan wanneer we het via het reisbureau hadden gedaan. Weet alleen niet of zulke winkeltjes nog bestaan daar, gezien het echt al serieus lang geleden is :')

Maak je geen zorgen, je moet dingen gewoon via via regelen dan komt het wel goed hoor.
Ik vond Egypte 1 van mijn mooiste reizen. Hurghada ga je wel van schrikken denk ik, is echt lelijk, maarja dat is te verwachten als iedereen daarheen vliegt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:27

Dorine92 schreef:
Mando schreef:
Kaapverdie staat ook nog op mijn verlanglijstje. Vriendin was er geweest en vond het er wel leuk.
Het is allebei in een zandbak dus erbuiten is niet veel.

Correctie: SAL is een zandbak waarbuiten niet veel is. Je moet gewoon niet naar Sal gaan
De andere eilanden zijn fantastisch

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Fitzroy schreef:
Ik zou ook eens naar het prijsverschil kijken. Egypte is echt veel goedkoper dan de Kaapverdische eilanden.
Zelf ben ik 2 x naar Marsa Alam geweest. Prima bevallen.

Valt op zich wel mee als je alles zelf regelt en niet naar een resort gaat

TS voor wat jij wilt zou ik Egypte aanraden. Kaapverdië is niet echt interessant voor snorkelen enz, en als je stranden wilt zit je toch wel aan de minder interessante eilanden vast

Ik vind het er anders niet aantrekkelijk uit zien en wat ‘dood’
Wat kan je hier precies beleven?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:45

Op basis van die foto's ben ik juist om <3

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 00:13

Kabayo schreef:
Ik vind het er anders niet aantrekkelijk uit zien en wat ‘dood’
Wat kan je hier precies beleven?

Als je op de foto's al afhaakt ga je het nooit begrijpen vrees ik, dus ik bespaar mezelf de moeite :j

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 12:24

Als ik de reacties lees kunnen we beter naar Egypte gaan.
Kaapverdie heeft een ruigere zee en we willen wel graag de zee in.
Ook lees ik veel buikpijn in kaapverdie.
Als de kinderen wat ouder zijn willen we wel een keer naar kaapverdie.
Dan kunnen we ook meer het binnenland intrekken.

Nu nog een goed hotel in Egypte zoeken die bij de zee ligt waar je kunt snorkelen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:36

Ik ben in 2019 in Egypte geweest, Hurghada en vond het een super vakantie. Excursies geregeld vanuit mannetje in het hotel. Elke dag lekker winkelen vlakbij het hotel, voelde niet onveilig. Of we namen een taxi voor een euro. Met zo'n boot met glazen bodem geweest, lijkt mij ook leuk voor kinderen. En dagtocht naar Luxor met privé chauffeur.
Wat hier aangegeven wordt klopt wel, opdringerige mensen, willen graag verkopen. Overal checkpoint met soldaten met mitrailleurs, ze rijden als maniaken, we kwamen nog langs een dodelijk ongeluk, net gebeurd. En je gaat langs allerlei winkels waar je verwacht wordt iets te kopen.
Het eten en hotel was erg goed, direct aan het strand. Wij hadden een adults only.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:46

Maar precies wat je zegt. Excursies geregeld via mannetje van het hotel. Dat zijn dus de excursies waarbij je naar zulke plekken wordt gestuurd, met opdringerige mensen. De kinderen daar krijgen het ook van hun ouders weer mee. Hun eerste woord is niet "mama" maar "gelloooww-whereyoufrom"?

@ts ik denk ook dat Egypte beter voor je is dan Kaapverdië gezien je wensen. Kaapverdië is niet zo leuk als je zoekt naar een all inclusive hotel, want dan kom je terecht op Sal of Boa Vista.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 16:17

LadyDaily schreef:
Als ik de reacties lees kunnen we beter naar Egypte gaan.
Kaapverdie heeft een ruigere zee en we willen wel graag de zee in.
Ook lees ik veel buikpijn in kaapverdie.
Als de kinderen wat ouder zijn willen we wel een keer naar kaapverdie.
Dan kunnen we ook meer het binnenland intrekken.

Nu nog een goed hotel in Egypte zoeken die bij de zee ligt waar je kunt snorkelen.

Egypte heeft weer diaree dus als je aankomt gelijk antinal halen en bij de eerste symptoom gelijk gaan slikken anders race je helemaal leeg.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 16:35

Sowieso die buikpijn in Kaapverdië was gewoon een tijdelijk dingetje. Heb zelf overigens nergens last van gehad.
In Egypte alleen last gehad toen ik een heel klein stukje van mijn reis wel een georganiseerd tourtje had geboekt. Dat was meteen ook de grootste kl..tz.k die ik in heel Egypte heb gezien, en dankzij het eten wat ik daar kreeg heb ik 8 dagen helder water gepoept. Verder helemaal nergens last van het eten gehad.
Op Kaapverdië was het eten prima, de zieke mensen was op resorts. Zal wel met buffetten te maken hebben enz. Dat is altijd een groot risico

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 16:46

Egypte vond ik heel leuk ,juist met kinderen ,de mensen in het hotel zijn dol op kinderen en er ook echt lief tegen ,wij zaten in Hurghgada en daar sWe zijn ook 2 x met een boot mee wezen duiken,tenminste mijn man dook en ik heb met de kinderen gesnorkeld.De boottocht hadden we bij nederlanders geboekt die ook mee op de boot waren en ook mee ons snorkel gebeuren in het oog hield. De kinderen willen nog altijd terug.Het was geen spectaculaire vakantie ,maar wel een leuke ontspannen met de kinderen vakantie. Mijn man is trouwens de gene die er diaree heeft opgelopen,maar je kan er zo bij de apotheek tabletjes voor krijgen en het is dan ook zo weer over.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 16:51

Ik ben 1x in Kaapverdie geweest RIU Boa Vista en 3x Egypte (Pickalbatros Palace Resort, top met kinderen en 2x Steigenberger Pure Lifestyle, adults only)

Maar overal een fantastische vakantie gehad, heerlijk eten, goed drinken. Wel ergens een keer een dagje wat minder fit geweest en altijd iets reactie op het eten. Maar dat was meer omdat het allemaal anders is dan wat je thuis eet.

Durf overal zo weer terug te gaan!!

Eventueel Steigenberger Aqua Magic of Steigenberger Al Dau Beach met kinderen ;)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 16:55

In Egypte had ik wel diarree, maar heb sowieso erg gevoelige darmen. Mijn man had nergens last van.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 17:38

Wij hebben nergens last van gehad in Egypte, maar hebben op de excursies ook al het eten geweigerd.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 18:02

Al je wat veiliger wil qua eten dan kan je misschien beter kijken voor Turkije. Qua hotels vergelijkbaar met Egypte en in oktober ook qua temperatuur nog heel goed te doen (zeker ook met kinderen).

Wanneer in oktober willen jullie gaan? Want Kos is ook wel echt een aanrader (Blie Lahoon Resort). Maar daar zit je in oktober misschien wel wat spannender qua temperatuur.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 19:15

Kaitlyn schreef:
Wij hebben nergens last van gehad in Egypte, maar hebben op de excursies ook al het eten geweigerd.

Dat is heel verstandig