Tips Moezel/Cochem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Re: Tips Moezel/Cochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 20:10

Het edelsteenmuseum in Cochem :+:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 12:24

Ik vind zelf Cochem heel toeristisch maar het plaatsje vlakbij Roompot wel leuk, Ediger-Eller. Wij hebben daar ook meerdere keren lekker gegeten en gedronken bij een restaurant dat ook zijn eigen wijngaard had. Ik ga even opzoeken hoe dat heette.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 12:40

Voor nu staan op de planning in ieder geval de burcht in Cochem en Cochem zelf. De kabelbaan krijg ik mijn man niet in, hoogtevrees :+
Bernkastel Kues gaan we ook heen, zowel naar het stadje/dorp (?) als naar het klooster, waar ze een museum hebben, je lekker kunt eten en voor manlief naar de likeurstokerij/winkel :D. En dan via een mooie route er naartoe rijden.
Traben-Trarbach is ook leuk, maar niet voor een hele dag. Dus misschien wordt de 3e hele dag een rondvaart. En dan de aankomst en vertrekdag misschien naar Traben-Trarbach of Ediger-Eller. Dan zijn een paar uurtjes, met lekker hapje eten ook helemaal prima.

Hilary

Re: Tips Moezel/Cochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 18:30

Het bovenstation van de kabelbaan kun je ook wandelend bereiken, maar ik weet niet of dat qua hoogtevrees beter is. Je gaat over smalle paadjes langs de richel enzo. Mijn vader vond het wel te doen, geloof ik, met z’n hoogtevrees. Her en der staan hekjes en kabels om je aan vast te houden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 18:44

Unwritten schreef:
Het edelsteenmuseum in Cochem :+:

Yes, die is echt fantastisch. Als je hiervan houd, is het echt een must-visit, TS.
Ik heb er nog een fossiele haaientand van meegenomen (onder andere) <3

Wij vonden de mosterdmolen in Cochem zelf ook erg leuk om te bezoeken. Ze maken daar nog volgens de oude wijze mosterd; echt fantastisch en lekkerrrr. (1 van de oudste en nog werkende mosterd molens in heel Europa)

Qua toeristisme en Cochem ligt het in Cochem net eraan Wanneer je er bent. Ik ben er met het gezin in de zomervakantie geweest en dat doe ik nooit meer; dat vond ik echt vreselijk ja. Met mijn moeder in voorjaar geweest al en toen was het echt rustig <3 :j

Verder zijn er idd al tig leuke tips gegeven, van dingen die ik zelf nog op de to-do list heb staan of waar ik al ben geweest (omgeving Daun is idd ook super, Vulkanpark e.d.). Rondvaart is idd ook super leuk :j

Likeur vind je daar ook echt heel veel, wat ook lokale herkomst heeft. Heb ik ook nog in zo'n kneuterig klein winkeltje iets van meegenomen. Kan daar heel blij van worden haha!