Mijn man heeft het wel gedaan, ik niet. In 2019 was ik naar India en daar had ik het eea aan vaccinaties voor gehad en ondanks dat die wel officieel verlopen zijn, vond ik het wel prima zo. Ik heb overigens wel levenslange hepatitis B bescherming.
Ja ik zou het wel doen. Ik bedoel, waarom niet? Ik heb ook de intentie tegen buiktyfus, dat heeft me in Thailand en de Filippijnen wel geholpen want ik heb daar nergens last van gehad. Op Lombok daarentegen wel toen ik die inenting nog niet had.
Dat ziet er tof uit Kim. Ik twijfel nog over Uluwatu, om daar de eerste 2 nachten te beginnen. Maar dat is wel een aanrader? Ik twijfel ook nog over een van de Nusa's.
Uluwatu is verder niet verschrikkelijk bijzonder, redelijk saai landschap. Wel de mooiere stranden. En we vonden het GWK park verrassend leuk (wij gingen er heen om maar even de tijd te doden tot we ons hotel in konden). Was heel informatief over bepaalde gebruiken en ceremonies.
chanicha
Geplaatst: 24-11-25 18:56
Dank jullie wel!
Earth
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-25 18:57
Ja daarom vond ik 2 nachten ook wel genoeg haha. Vooral om lekker te relaxen op het resort en idd een enkele uitstap.
Wat vonden jullie/jij het mooiste/leukste? Waar moeten wij echt heen?
Qimm
Geplaatst: 24-11-25 19:11
We vonden https://www.balihiddencanyon.com/ echt heel gaaf, is wel redelijk uitdagend, maar super goede hulp van de gidsen (die overigens een hele reportage met fotos en videos van je maken )
De Batur sunrise tour was ook heel bijzonder om mee te maken. Je leest regelmatig dat het "goed te doen" is, maar het is een dik uur een steil, onregelmatig lavasteen pad op klauteren. Zelfs mijn man, die deels berggeit is, vond het aardig uitdagend. Hoewel het lokale meisje van 12 die even voor school de vulkaan op ging op badslippers het duidelijk wèl mee vond vallen... Het is verschrikkelijk druk, je loopt echt in een file omhoog, ik heb de top niet gehaald, ik ben op het uitkijkpunt onder de top gebleven ziet de rest van ons groepje de zonsopgang wel konden zien van bovenaf. Ik ging dat niet redden op tijd.
Monkey Forest in Ubud vonden we verrassend leuk, het is een mooi aangelegd bos/park met een hele hoop brutale aapjes.
De Nusa's waren wel leuk, maar echt van die insta hotspots, dat deed een beetje af aan hoe mooi het er was.