Nieuw-Zeeland, camper of auto huren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Re: Nieuw-Zeeland, camper of auto huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 19:01

Dank, je hebt gelijk! Als ik alleen zou gaan was alles al rond. Maar nu zit ik te wachten op ‘goedkeuring’. Ik ga desnoods alleen trouwens! Het lijkt me ge-wel-dig <3

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:42

We hebben een auto gehuurd en een combinatie gehad van cabins op een camping, hostels en b&b. En dat is ons supergoed bevallen.

Sommige cabins hadden een eigen keuken/badkamer, soms had je gemeenschappelijke voorzieningen. Vooral van een auto vond ik dat je overal makkelijk kon komen en parkeren.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-25 07:22

Esther_ schreef:
We hebben een auto gehuurd en een combinatie gehad van cabins op een camping, hostels en b&b. En dat is ons supergoed bevallen.

Sommige cabins hadden een eigen keuken/badkamer, soms had je gemeenschappelijke voorzieningen. Vooral van een auto vond ik dat je overal makkelijk kon komen en parkeren.

Zoals het nu staat gaan we dat ook doen, behalve de hostels. Bedankt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-25 09:39

Het gaat echt gebeuren, gisteravond een begroting opgesteld en vandaag gaan we tickets boeken! Zo’n zin in NZ!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 10:02

Heel veel plezier voor straks en het aftellen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-25 14:52

tienus63 schreef:
Heel veel plezier voor straks en het aftellen.

Dank je wel! *\%/*

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-25 09:27

Nu het ticket naar Christchurch geboekt is, zijn we aan het uitzoeken of we na 3 weken via Christchurch naar Auckland vliegen of met de ferry naar Wellington gaan. We hebben maar 10 dagen voor het Noorder eiland dus wat is wijsheid. Slingerend met de auto van Wellington naar Auckland of rondje vanaf Auckland, denk dat we alleen ten zuiden gaan zien van Auckland en dat puntje bovenin moeten overslaan.
Zagen een film van de week: Bride Flight en daarin kwam Hell's Gate voor, daar willen we ook graag naar toe :)

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 09:59

Zeker slingerend vanaf Wellington naar Auckland. Stuur gerust een berichtje voor wat aanraders. Er is zo veel moois te zien op het noorder eiland.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 11:58

Morgen vertrekken we naar Azië! En dan vanaf 28 januari zijn we voor 30 dagen in NZ, zo'n zin in!! Alle vluchten zijn rond + huurauto en 2 nachten Airbnb Christchurch. Verder gaan we het beleven! *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 12:21

Zo gaaf!! Heel veel plezier! Spam maar gerust foto's als dat kan. :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 16:36

Lichtelijk jaloers op je vooruitzicht.

Geniet ervan!!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:55

Heel veel plezier alvast!
Wij zijn gisteren gearriveerd na een paar dagen Sydney. Helaas in de regen gestart maar hopelijk vinden we vandaag en de komende weken nog wat zon :) we hebben opnieuw een dreamsleeper gehuurd maar als het echt veel blijft regenen denk ik dat het ook een paar nachten in een motel wordt haha
Dus ondanks de mooie plek (Rakaia Gorge) is deze foto iets minder jaloersmakend denk ik :))

Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 23:05

Have fun!
De eerste week januari is vaak best slecht!
Maar het mooie weer komt er nu aan!

Wij zijn hier nu begonnen met de voorbereidingen om een airbnb te starten in Taupo!

Mochten jullie een ritje te paard willen doen altijd welkom hier :)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:58

Veel succes! Wij blijven op het Zuidereiland maar paardrijden rond Taupo moet waanzinnig zijn. Prachtige plek.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 19:32

Kom maar richting Auckland en je brand zowat weg op t moment haha

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 08:57

Weet niet of het helemaal in dit topic thuis hoort, maar een leuke paardentip voor NZ.
Ik ben vandaag gaan paardrijden bij Hackfarm in de Golden Bay. Een rit van 2 u over het strand. Erg leuk en ook wel anders als de “standaard” toeristenrit, want je kreeg daadwerkelijk ook les ipv een paard op autopilot. De paarden zijn wel anders opgeleid als in NL, dus qua houding en hulpen was het best wat omschakelen voor me. Maar ik heb een leuke rit gehad en de rit werd aangepast naar mijn kunnen (en de rest vd groep). Mijn groep bestond uit beginners en herintreders (<15 jr niet gereden) dus ging gewoon rustig, balans en een veilig gevoel waren het belangrijkste.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 07:27

Wij zijn weer terug thuis.
De kleine camper (Dreamsleeper) is dit keer niet zo heel goed bevallen icm het weer.
Het is niet boven de 20 graden gekomen en we hadden toch regelmatig regen.
Koken in de buitenlucht (keukentje onder de achterklep) en weinig ruimte in de auto om te zitten tijdens een koude avond of regen, of nauwelijks plek om je natte jas op te hangen zonder dat dit boven je bed is, heeft ons toch wel wat andere keuzes laten maken qua reis/activiteiten.
Dus die ervaring wil ik toch aan andere meegeven ter overweging of ze wel/geen kleine autocamper willen nemen.

Het rijden gaat wel echt perfect met dit ding. Een automaat en hij past in een normale auto parkeerplaats. Overigens zag ik op vrijwel iedere parkeerplaats ook grotere camerplaatsen, dus ook die hoefde niet buiten de stadjes te blijven. Iets was ik me van het Noordereiland wel meer meen te herinneren (dat is wel 6 jaar terug)
Een camping vinden was eigenlijk nooit een probleem, je kunt (meestal) op de unpowered tent plaatsen staan.
We hebben alleen in Wanaka gehad dat er geen plaats was en we naar de overflow camping moesten; dit was een soort festival terrein met dixies - geen aanrader ook al waren deze dixies wel echt schoon!
In de camper zaten meerdere USB stroompunten en 2 micro USB punten, opladen van telefoons was geen enkel probleem. De camera kon ik opladen in de camping keukens.
Deze camper heeft geen eigen toilet, maar er zijn zo extreem veel openbare toiletten dat ik dat nooit als een probleem heb ervaren. Alle openbare toiletten worden frequent schoongemaakt en er was altijd toilet papier.
Door het weer hebben we vooral op de camping van de “top 10” formule gestaan. Grote massale familie campings zonder mooi uitzicht, maar wel met hele goede camping faciliteiten (warme douche, schone toiletten, camping keukens en ruimtes om te zitten als het koud/nat is). Mocht dit je trekken, koop dan aan het begin van de reis ee clubkaart voor extra korting. Andere formules hebben we ook geprobeerd maar deze sprong er voor ons wel uit qua (schone/droge/nette) faciliteiten.

Een volgende reis naar een vergelijkbaar land zou ik wel een grotere camper nemen overigens.

Aanraders qua plaatsen:
- Lake Tekapo
- Milford Sound (neem genoeg tijd voor ook de omgeving en de route erheen! Campeer op de route indien mogelijk!)
- Qua wandeling sprongen de day-hikes op de Great Walks eruit. Had ik als heel toeristisch verwacht maar dat viel meestal wel mee, de trekking hutting hebben soms maar 30-50 plaatsen dus zoveel trekkers kunnen er niet starten per dag. Deze paden zijn gemakkelijk te lopen maar hadden toch wel de mooiste uitzichten vonden we.
-Lake Dunstan trail (huur een e-bike)

En voor de mensen die beide eilanden doen: schrijf het Noordereiland niet af. Persoonlijk vond ik dit eiland het mooiste, maar er was vooral veel meer te zien en doen als op het Zuidereiland vond ik. Voor mijn gevoel zijn er meer wegen en stadjes om te ontdekken als op Zuid. We waren nu 3 weken op Zuid en dat was lang zat en had ook in 2-2,5 week gepast, voor Noord hebben we toen de route in moeten korten in dezelfde tijd.
In totaal hebben we overigens nu 4100 km gereden (alleen Zuidereiland) dus ook zeker niet onderschatten!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:31

Jeetje joh alweer thuis! Bedankt voor je uitgebreide verhaal. We zijn net vanavond aangekomen! Huurauto gehaald van Apex (incl bootkaartje) en naar de Pak ‘n Save voor boodschappen. In de airbnb aan het strand van Christchurch gekookt en een strandwandeling gemaakt: geweldig!
Ik zag vanuit het vliegtuig Pukaki en Tekapo van boven! Dat fietsen bij Dunstan lijkt me gaaf. Ik wil beide meren aandoen vanuit Twizel. Maar morgen eerst Godley Head en Barnett Cove. En hopelijk nog de Hot Pools een paar huizen verder aan de kust.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:02

Kerosine creek is ook aan te raden.
Die tip kregen we van een local.

Lekker badderen in warme rivier.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:20

Heel erg veel plezier!
Lake Pukaki hebben we ook bezocht en we zijn helemaal tot het einde naar Mount Cook gereden, de wandelroute daar is ingekort tot eind 2026 door het plaatsen van een nieuwe brug. Maar ondanks dat vonden wij de uitzichten alsnog prachtig dus geen spijt van gehad dat we langer onderweg zijn geweest qua rijden als wandelen :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:59

Dank jullie wel! Kerosene Creek stond idd genoteerd! En we gaan zeker daar even wandelen bij Pukaki/Cook!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:02

Lienek schreef:
Have fun!
De eerste week januari is vaak best slecht!
Maar het mooie weer komt er nu aan!

Wij zijn hier nu begonnen met de voorbereidingen om een airbnb te starten in Taupo!

Mochten jullie een ritje te paard willen doen altijd welkom hier :)

Wat leuk!! Ik onthou het, hoe heet de straat? We gaan 17 feb nr het noorder eiland en 27 feb vliegen we naar Sydney, mss is je Airbnb dan klaar?
Ps. We hebben nieuwe/gewassen rijbroeken mee