(Ervaringen) duikvakanties gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 10:04

Hoi Germie, Wat een goede tips en lief aanbod! Daar wil ik later deze zomer (dan heb ik wat meer tijd) zeker wel op ingaan. *\o/* Ik heb een redelijk 'lange' cursus gevolgd hier in NL. 5 zwembadlessen (verdeeld tussen November '24 en Februari '25), 2 'buitenwaterduiken' in TODI in maart '25 en 2 buitenwaterduiken in Vinkeveen in Mei '25. Dus hoewel het qua aantal niet zoveel is misschien, is het wel over een wat langere periode geweest en ben ik wat dat betreft wel redelijk overtuigd dat ik de handelingen etc. over een X-aantal maanden nog weet. Ik heb in April nog een 'try-dive' (omdat ik dus nog niet officieel gebrevetteerd was) gemaakt op Madeira. Dat was heel tof. *\o/*

Ik ga inderdaad proberen nog tijdens een van mijn al geplande vakanties (in Schotland zal het wel niet worden :+ , maar wellicht Kroatië al was dat volgens jou wat minder interessant :o ) nog een duik te maken. Dat zijn niet duik-vakanties die ik gepland heb staan, maar 'gewone' vakanties, waar ik samen met mijn zus (niet duiker) heen ga. Mocht je, hoewel saai en misschien niet ideaal qua locatie, nog tips hebben voor een plek in Kroatië, dan staat mijn pb open! :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 10:15

Schotland is mooi om te duiken hoor. En ik zou als je daar een duikschool kunt vinden zeker even informeren.
Ik weet niet waar je naartoe gaat in SChotland, maar ST. Abbs (ja, is net VK, al scheelt het niet veel) is het Koh Tao van Engeland. Eenvoudige duiken, maar wel leuk. Ze kunnen daar ook materiaal leveren als je dat niet zelf hebt.
Ik zou echter wel informeren en doorgeven dat je alleen komt en niet alleen wilt duiken. Ik ging vorig jaar bij de Farne Eilanden duiken (ook VK) en had gewoon gezegd dat ik met eigen materiaal kwam. Voor mij was het super fijn, want ik had verwacht aan een onbekende buddy gekoppeld te worden, maar men ging er van uit dat alleen aanmelden ook soloduiken betekende. Dus voor mij echt heel fijn, maar als beginnend duiker wat minder. Er waren ook 2 Nederlandse vrouwen aan boord die dus alles daar gehuurd hadden en nog relatief weinig ervaring hadden (wel advanced volgens mij). Dus er kan wel voor begeleiding gezorgd worden. Ik had echt 0 begeleiding, geen enkele brevetcontrole, dus voor mij super fijn. Maar als je je met 4 duiken ervaring had aangemeld zonder door te vragen had je wel even raar staan kijken denk ik.

En als het om 1 duik gaat kun je Kroatie ook mee pakken, maar nee, als duikvakantie raad ik het niet aan voor een beginnend duiker (er liggen mooie wrakken, maar er zit weinig vis en de wrakken liggen veelal te diep voor je). Dit is een mooie stek voor sportduikers, maar er staat bij dat het alleen voor advanced duikers is: https://scubadiving-split.com/diving-si ... cice-cave/
Overigens lees je overal op de wereld vaak over 'cave dive', maar zijn het geen grotten. Dit is ook geen grot, maar slechts een opening. Het is dus hooguit cavern te noemen. Wel mooi met licht e.d. maar absoluut geen grotduik te noemen. Maar ja, het verkoopt wel goed door er 'cave' bij te zetten.
Maar dit is an sich wel een leuke duikstek.