Hoi Germie, Wat een goede tips en lief aanbod! Daar wil ik later deze zomer (dan heb ik wat meer tijd) zeker wel op ingaan.
Ik heb een redelijk 'lange' cursus gevolgd hier in NL. 5 zwembadlessen (verdeeld tussen November '24 en Februari '25), 2 'buitenwaterduiken' in TODI in maart '25 en 2 buitenwaterduiken in Vinkeveen in Mei '25. Dus hoewel het qua aantal niet zoveel is misschien, is het wel over een wat langere periode geweest en ben ik wat dat betreft wel redelijk overtuigd dat ik de handelingen etc. over een X-aantal maanden nog weet. Ik heb in April nog een 'try-dive' (omdat ik dus nog niet officieel gebrevetteerd was) gemaakt op Madeira. Dat was heel tof.
Ik ga inderdaad proberen nog tijdens een van mijn al geplande vakanties (in Schotland zal het wel niet worden
, maar wellicht Kroatië al was dat volgens jou wat minder interessant
) nog een duik te maken. Dat zijn niet duik-vakanties die ik gepland heb staan, maar 'gewone' vakanties, waar ik samen met mijn zus (niet duiker) heen ga. Mocht je, hoewel saai en misschien niet ideaal qua locatie, nog tips hebben voor een plek in Kroatië, dan staat mijn pb open!