Winkelen - Elburg, Dronten, Kampen of...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Winkelen - Elburg, Dronten, Kampen of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 14:14

Ja hoor je hebt een hele grote parkeerplaats met meer dan genoeg plek dus dat komt goed

De andere parkeer locaties rond de stad zijn niet zo geschikt voor een langere auto

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 14:27

Zwolle is ook wel aardig, net weer een slag groter dan Kampen.
Ook een Hanzestad.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 17:36

Haha, wij komen uit het noorden, dus wij kunnen op de eerste of laatste dag zo over Kampen en daar gaan winkelen :j Dus dat is geen probleem! Maar ik ga de andere suggesties zeker nog bekijken! Lief dat jullie allemaal zo goed meedenken!

Ja, de wolf zit er ook, dat las ik al. Maar er is hier in de buurt ook al wat gezien, dus ja. Kans heb je overal denk ik..

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 19:14

nevica schreef:
Ik woon in Kampen maar ik ga juist altijd zo ver mogelijk weg als ik wil shoppen. :+ Dan is Zwolle idd 5x leuker met veeeel meer winkels ook.

Ik slaag dus bijna nooit in Zwolle, vooral niet met kleding (schoenen gaat nog wel). Shop wel vooral in de hoofdstraat daar.

Ik vind stadjes als Elburg, Kampen of Hattem lekker gemoedelijk. Je bent er wel een stuk sneller doorheen dan Zwolle. (Vooral Hattem is niet groot.)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:50

Texas02 schreef:
Wij hebben besloten dat we in Kampen willen gaan winkelen! Nog tips waar we het beste kunnen parkeren? Het gaat om een lange auto (oudere Volvo Station) met nog een fietsendrager (+waarschijnlijk fietsen erop), dus we hebben wel wat ruimte nodig :+

Parkeerplaats Buitenhaven, gratis parkeren op steenworp van het centrum :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:58

Texas02 schreef:
Dank jullie wel! Ik ga ernaar kijken, zijn dat ook een beetje ruime parkeerplaatsen bij het gemeentehuis?

We hebben het nationaal park nu als een misschien staan, we willen nu inderdaad in ieder geval vanaf het park gaan fietsen. Dat klinkt alsof het hele mooie routes zijn! Heb je bij de wildspotplekken overdag ook een kans? Of ook vooral in de vroege ochtend of in de avond als het begint te schemeren?

Als je met grote zekerheid iets wil zien kan je het best ‘s ochtends of ‘s avonds bij schemer gaan.
Overdag kan ook hoor, maar de kans is dan minder groot.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 21:53

Texas02 schreef:
Wij hebben besloten dat we in Kampen willen gaan winkelen! Nog tips waar we het beste kunnen parkeren? Het gaat om een lange auto (oudere Volvo Station) met nog een fietsendrager (+waarschijnlijk fietsen erop), dus we hebben wel wat ruimte nodig :+

Grote auto en kampen... Nachtmerrie materiaal :=

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 22:39

Tsja, hij is niet kleiner _O-

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 22:59

Je gaat je auto gewoon prima kwijt kunnen hoor. En ook prima rijden, nachtmerrie materiaal is echt onzin. Ik heb er jaren gewoond en kom er nu ook nu nog elke twee weken.

Auto kan je prima kwijt bij het gemeentehuis.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 23:02

Dat klinkt goed, dankjewel! :) Heb er wel al echt zin in! Nog meer dan een maand wachten _O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 23:18

Keldeo schreef:
Je gaat je auto gewoon prima kwijt kunnen hoor. En ook prima rijden, nachtmerrie materiaal is echt onzin. Ik heb er jaren gewoond en kom er nu ook nu nog elke twee weken.

Vind ik toch echt geen onzin. Ik laat liever een gezonde kies trekken dan dat ik met de auto naar Kampen ga... Kampen heeft in dit gezin zelfs een speciale bijnaam, die ik hier maar niet zal noemen.

Maargoed, ik kan me voorstellen dat als je er woont/gewoond hebt dat het anders is.. Als je een beetje stadsmens bent bedoel ik dan. Ik vind het echt een doolhof van smalle wegen, raak helemaal overspannen daar :')

Maar hoop natuurlijk voor TS dat ze het straks compleet met jou eens is en mijn bericht idd onzin vind :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 23:24

Ik snap niet wat er zo erg is aan met de auto door kampen rijden. Je komt de snelweg af en rijdt een lange weg over met meerdere rotondes. Dan ben je bij het gemeentehuis en kun je verder lopen

Ik heb net mijn rijbewijs en zelfs mij lukt het om gewoon door kampen te rijden

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 23:25

Ik zet hem gewoon buiten het centrum en dan loop ik een stukje? :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 23:54

Als ik zie hoe druk kampen is, zullen de meeste mensen het niet met mij eens zijn nee :')

Maar hoop dat TS daar straks hetzelfde over denkt en een fijne dag heeft. En dat meen ik echt :j Zou dus idd alleen kijken naar een parkeerplek wat verder buiten het centrum en dan lopen, zeker met een grote auto.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 03:56

Ik keek nog even op Google Maps, maar het lijkt mij niet zo moeilijk rijden? Ik kom waarschijnlijk van de N764 vanaf Zwolle als we direct op de eerste dag gaan winkelen, wat op zich wel het plan is als het weer gewoon elke dag goed is (ik denk dat we mooi rustig zonder snelwegen gaan), en dan is het de Europa-Allee op wat mij gewoon een grote, goed begaanbare weg lijkt, een paar rotondes en dan de Kennedylaan op en daar is het al. Lijkt me een stuk leuker dan in Groningen rijden, waar ik altijd verdwaal _O- (en al een keer op de busbaan terecht gekomen ben, ik ging een eenrichtingsweg in, en aan het einde mocht je niet links, niet rechts en niet rechtdoor, dus toch maar op de busbaan gegaan, moest toch ergens heen _O- ). En die parkeerplaatsen lijken inderdaad mooi ruim, de bestelbussen staan er zefs nog mooi met ruimte over geparkeerd, dus dat moet met de Volvo + fietsendrager dan ook lukken. Geen nare verrassingen zoals een tram toch?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:25

Daphne__ schreef:
Keldeo schreef:

Vind ik toch echt geen onzin. Ik laat liever een gezonde kies trekken dan dat ik met de auto naar Kampen ga... Kampen heeft in dit gezin zelfs een speciale bijnaam, die ik hier maar niet zal noemen.

Maargoed, ik kan me voorstellen dat als je er woont/gewoond hebt dat het anders is.. Als je een beetje stadsmens bent bedoel ik dan. Ik vind het echt een doolhof van smalle wegen, raak helemaal overspannen daar :')

Maar hoop natuurlijk voor TS dat ze het straks compleet met jou eens is en mijn bericht idd onzin vind :+

Dit vind ik een beetje overdreven haha.
Maar de vele rotondes kunnen wel irritant zijn als het druk is, dat rijd niet lekker door. Maar liever met de auto naar Kampen dan een gezonde kies trekken hier. :D

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-25 15:53

Eh ja, ik ga nog liever met de auto door Amsterdam of Parijs dan dat ik een gezonde kies laat trekken (of überhaupt bij de tandarts kom). :+ _O-