Creditcard van mijn man gebruiken in USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 15:58

Een prepaid debitcard is ook een optie. Die hebben de grote maatschappijen in het assortiment.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 16:00

Earth schreef:
Rivaldo dat zou makkelijk zijn maar dat kan blijkbaar dus niet.

Maar we hebben de oplossing. Ik kwam erachter dat ik geen cc aan kan vragen omdat ik te weinig verdien en in de wia zit. Maar mijn man kan wel voor mij een extra cc aanvragen op mijn naam. :P

Top! Fijn dat het geregeld is/wordt *\o/*

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 16:02

Lindsey_99 schreef:
Een prepaid debitcard is ook een optie. Die hebben de grote maatschappijen in het assortiment.

Zou ik niet doen; die aanvaarden niet alle autoverhuurbedrijven bvb.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 16:14

Earth schreef:
Rivaldo dat zou makkelijk zijn maar dat kan blijkbaar dus niet.

Maar we hebben de oplossing. Ik kwam erachter dat ik geen cc aan kan vragen omdat ik te weinig verdien en in de wia zit. Maar mijn man kan wel voor mij een extra cc aanvragen op mijn naam. :P

Waarom zou dat niet kunnen? Wij hebben destijds de rekening van mijn man ook naar een en/of rekening om laten zetten. Dat werd ons zelf aangeraden omdat je, mocht jouw man iets overkomen, je niet bij het geld kan. De rekening wordt dan geblokkeerd en het is heel lastig om dan weer toegang te krijgen

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:22

miezelke schreef:
Lindsey_99 schreef:

Zou ik niet doen; die aanvaarden niet alle autoverhuurbedrijven bvb.

ik heb niet gelezen dat ze een auto wil huren, want dat gaat in USA niet ivm de borgstelling. Maar het is inmiddels geregeld lees ik.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Creditcard van mijn man gebruiken in USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:34

Gewoon even American Express aanvragen, is ook veel gunstiger qua krediet dan die kaarten van de bank.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:45

janderegelaa schreef:
Gewoon even American Express aanvragen, is ook veel gunstiger qua krediet dan die kaarten van de bank.

TS kan geen CC krijgen, daarnaast is AE echt niet meer zo voordelig.
Tegenwoordig mag je niks meer op afbetaling/verspreid betalen doen via de cc, dus heb je niets meer te maken met kredietkosten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:59

Brainless schreef:
janderegelaa schreef:

TS kan geen CC krijgen, daarnaast is AE echt niet meer zo voordelig.
Tegenwoordig mag je niks meer op afbetaling/verspreid betalen doen via de cc, dus heb je niets meer te maken met kredietkosten.

Het gaat erom dat de cc van een bank vaak een limiet heeft van € 2500,00 en dat heeft Amex niet. Als je je factuur netjes betaald gaat je krediet omhoog. Overigens mag je met Flying Blue KLM en Air France tickets gespreid betalen.

Ik las het ja, dat ze geen eigen cc kan. Die had ik even gemist.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 22:07

Je kan ook een Curve aanvragen. Daarme koppel je als het ware één of meerdere creditcards achter hangen. Mij man had er 1 die aan mijn CC gekoppeld is naast zijn eigen CC

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 23:12

Je hebt al een oplossing, dat is fijn .
Ik zou een debit card adviseren zoals Wise. Is ook qua transactiekosten echt veel goedkoper en het is ook supersnel te regelen.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:22

janderegelaa schreef:
Het gaat erom dat de cc van een bank vaak een limiet heeft van € 2500,00 en dat heeft Amex niet. Als je je factuur netjes betaald gaat je krediet omhoog. Overigens mag je met Flying Blue KLM en Air France tickets gespreid betalen.

Ik las het ja, dat ze geen eigen cc kan. Die had ik even gemist.

Je kunt bij de creditcard van de rabobank ook geld bijstorten, mocht je over je limiet heen willen gaan.
Ik weet niet of dat bij andere banken ook zo is, maar ik denk het wel.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:34

Bij storten kan idd bij de meesten wel inderdaad. Wij hebben er sinds kort eentje via de ANWB, de gold card (eerste jaar 50% korting waardoor hij nagenoeg gelijk was met de CC via de ING bank) en kunnen naast daglimiet idd ook altijd nog bij storten mocht dit nodig zijn ^wat ik niet mag hopen met het daglimiet wat we hebben haha maar de optie dat het kan is wel altijd prettig natuurlijk :j

Heb ook jaren een pre-paid card gebruikt (REVOLUT app), voor online aankopen in buitenland vooral, maar we komen toch met oa autoverhuur in buitenland niet meer er onderuit om gewoon een echte CC te gebruiken ivm betalingen doen ter plekke ja. Verder vond ik de pre-paid card altijd super fijn werken (& gratis, ook leuk haha).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:53

Wij hebben ook de VISA via de anwb en al je aankopen zijn 180 dagen verzekerd.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:01

Fijn dat het opgelost is.

Ik zou in de huidige Amerikaanse situatie niet teveel uitgaan van 'het komt wel goed' :\

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:31

Vreemd dat je niet een gezamenlijke rekening kan maken van je man zijn rekening. Wij hebben dat in 2013 gewoon kunnen doen, onze beide eigen rekeningen zijn en/of rekeningen geworden, zowel bij Rabobank als ING.
In ieder geval fijn dat het geregeld is en er een CC op je eigen naam komt.