Leuk stadje in het noorden gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 14:28

Froukje schreef:
Appingedam zou ik niet aanraden als je een dag uit wilt. Appingedam heeft ooit stadsrechten gekregen maar een stad is het absoluut niet. Na een uurtje of 2/3 heb je de leuke straatjes en winkels wel gezien.

Ah dank voor de waarschuwing. Het is namelijk wel een reis van 2uur met het OV zag ik.

cariena1

Re: Leuk stadje in het noorden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:49

Winsum in de provincie Groningen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:57

Het leuke deel van Winsum is nog kleiner dan Appingedam.
TS is opzoek naar een stad voor een dagje uit, Winsum loop je ook geen hele dag rond. Vind de hoeveelheid kleine kneuterige winkels daar ook tegenvallen trouwens.

Lamujer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 15:08

Meppel is echt een gezellig stadje!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 15:16

Zutphen :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:02

Dokkum is erg mooi, joure, Gorredijk. En iets kleiner, Surhuisterveen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:08

Ik zou zeggen Harlingen (1,5 uur met de trein vanaf Zwolle) gecombineerd eventueel met Franeker (ligt op de route terug naar huis met de trein) en Sneek (is wel een andere trein, maar een gezellige stad, net als Bolsward trouwens (geen treinstation helaas). Bourtange vind ik persoonlijk ook erg leuk, vooral als er ook markt is. Kan dan wel heel druk zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:09

Heel ander idee: Ootmarsum

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:17

Winschoten zou ik niet doen. Er zijn winkels, maar of het nou per se leuk is.. En een mooi dorp/stadje (ooit stadsrechten gekregen maar dat valt tegen) is het naar mijn mening ook niet. Niet om zo lang voor te reizen iig. Ik dacht ook direct aan Bourtange.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:30

Niet in het noorden maar.. Deventer?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:36

Enkhuizen is een leuke stad. Wij zijn er altijd graag. Leuke binnenstad, mooie haven, Zuiderzeemuseum als je dat leuk vindt.

Edit, oh ik las niet goed, Enkhuizen ligt niet in de gevraagde provincies.

Harlingen is tof. Lemmer is ook leuk. Maar voor een hele dag weet ik niet zeker.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 17:38

SnuitjeLove schreef:
Elburg en Kampen al wel geweest. Harlingen leek mij ook leuk, maar zag dat dat toch nog best wel ver is met het OV.
Steenwijk ga ik ook even naar kijken!

Steenwijk zou ik in de zomer doen als er iets te doen is. https://steenwijkvestingstad.nl/?fbclid ... YejdjN-HYg
De spijkervetstallen zeker aan te raden. En lunchen bij zus en zo aan de markt.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 18:32

Moska schreef:
Ik zou zeggen Harlingen (1,5 uur met de trein vanaf Zwolle) gecombineerd eventueel met Franeker (ligt op de route terug naar huis met de trein) en Sneek (is wel een andere trein, maar een gezellige stad, net als Bolsward trouwens (geen treinstation helaas). Bourtange vind ik persoonlijk ook erg leuk, vooral als er ook markt is. Kan dan wel heel druk zijn.

Dat is ook een leuke suggestie, meerdere stadjes bezoeken die bij elkaar op de route liggen!

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 18:37

Het zal een dagje uit worden voor mijn verjaardag volgend weekend. Aangezien het niet super mooi weer wordt zal het denk ik wat dichter bij huis worden en dan Zutphen of Meppel. De andere suggesties bewaar ik voor als het weer mooi weer is!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:19

Zutphen is een grote aanrader!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 19:26

Zutphen is leuk! Wij zijn er vorig jaar geweest en gaan dit jaar terug want hadden echt het gevoel dat we nog niet alles gezien hadden na zo’n 3 uur rondlopen. Leuke winkeltjes en veel leuke straatjes met mooie gebouwen en gevels

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:35

Moska schreef:

Dit! Wellicht combineren van twee steden zoals Harlingen en Sneek. Check vooraf de NS spoordeelwinkel, die hebben soms een leuke kortingsactie.

Verder voldoet er volgens mijn weinig aan je zoek eisen in de provincies Groningen en Drenthe -O-

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:00

Zutphen is indd echt heel leuk! Mooie stad. Leuke winkels. Als je van lekker en echt goed Italiaans eten houd dan raad ik Vaticano aan! Echt geweldig goed daar. Lunch en diner.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:25

SnuitjeLove schreef:
Moska schreef:

Dat is ook een leuke suggestie, meerdere stadjes bezoeken die bij elkaar op de route liggen!

Bourtange heeft toffe historische evenementen. Wel druk maar erg de moeite waard

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:25

Alja schreef:
Winschoten?

Winschoten loopt leeg.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:37

Tatjanaa schreef:
Moska schreef:

Dit! Wellicht combineren van twee steden zoals Harlingen en Sneek. Check vooraf de NS spoordeelwinkel, die hebben soms een leuke kortingsactie.

Verder voldoet er volgens mijn weinig aan je zoek eisen in de provincies Groningen en Drenthe -O-

Harlingen en Sneek zijn nou net niet handig te combineren. Dat zijn vanuit Leeuwarden 2 verschillende treinlijnen. En met de bus echt geen leuke rit.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:48

Ezellover25 schreef:
Alja schreef:
Winschoten?

Winschoten loopt leeg.

Ik ben er twee jaar geleden eens geweest en ik verbaasde me toen over de prachtige winkelstraat :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:55

Ik ben zo ongeveer opgegroeid in de buurt van Winschoten en nog steeds ga ik daar het liefste naartoe om te shoppen. Daar vind ik meer dan bijvoorbeeld in de stad Groningen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:59

Muronia schreef:
Ik ben zo ongeveer opgegroeid in de buurt van Winschoten en nog steeds ga ik daar het liefste naartoe om te shoppen. Daar vind ik meer dan bijvoorbeeld in de stad Groningen.

Is het ver rijden vanaf Mussel?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:01

Nee hoor, 25 minuutjes