Annapurna community trek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 15:09

asjemenou schreef:
Ik heb nog nooit gekampeerd. :+

De -5 slaapzak gaat mee, en ik denk ook nog een fleece lakenzak, want ik heb het snel koud.
Onderbroeken heb ik idd ook voor elke dag. :D

Geen verwarming weet ik, en ipv een douche krijg je een kom water.
Ik heb het heel snel koud! Dus ik ga kijken wat ik nog als extra laag in mijn tas erbij gepropt krijg.

Ipv een fleece zak zou ik dan een lange wollen onderbroek en wollen lange mouwen meenemen. Daarover kun je als het echt heel koud is met slapen ook nog je wandelbroek en je vest aan doen, handschoenen en muts erbij op, slaapzak dichtsnoeren en gaan met die banaan! (Ik ben er ook zo eentje).

Ik zou ook een lifestraw filtertje en wat tabletten meenemen, voor water. En lichtgewicht high energy food. Worden snacks voorzien? Ik eet nooit dat soort dingen maar een zware klim en een Snickers voelt alsof er een engeltje op je tong piest zo lekker.

Hopelijk is de groep een beetje gelijkgestemd kwa conditie.

asjemenou

Re: Annapurna community trek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 15:15

Oke, lange wollen mouwen heb ik, en een thermo legging ook alleen is die niet van merino.
Dan gaat dat mee ipv de fleece zak. Ik had ook al bedacht om dan maar met vest aan te slapen.
Gelukkig is het maar 1 nacht op 3300 meter.

Ik hoop ook dat de rest van de groep niet te fanatiek is, de meeste hebben volgens mij ook geen ervaring met bergen.

Ik weet niet of snack worden voorzien, maar ik neem iig sultana en noten mee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 15:28

Vind het tricky 1 nacht op 3300 meter zonder enige ervaring. Ik hoop dat het je goed af gaat.

Klopt het dat ik zie dat er pakkers mee gaan en je dus niet je eigen spullen hoeft te tillen? Dat scheelt dan namelijk enorm.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 15:33

Ja, dat klopt!
Je hoeft zelf alleen je dag rugzak mee te nemen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 15:34

Als ik jullie zo allemaal hoor dan snap ik ook niet waarom ze zo'n hike in de reis stoppen.
Ik ga gewoon met Shoestring, dat is nou niet een organisatie waar mensen mee gaan die al veel ervaring hebben.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 16:07

asjemenou schreef:
Als ik jullie zo allemaal hoor dan snap ik ook niet waarom ze zo'n hike in de reis stoppen.
Ik ga gewoon met Shoestring, dat is nou niet een organisatie waar mensen mee gaan die al veel ervaring hebben.

Het is ook niet zo spannend ;);

1 nacht op 3K is voor iedereen goed te doen mits gezond en in enigszins goede basisconditie. En verder is het gewoon een hike zonder technische uitdagingen die iemand in gevaar kunnen brengen.

Edit. Je kunt hier wel een hele discussie starten over ethische dilemmas die gepaard gaan met deelname aan commerciële tochten en het gebruikmaken van dragers etc in het algemeen :o Maar het punt blijft dat als je het eenmaal oke vindt voor jezelf om wel te doen en met slechts een dagrugtas op pad gaat is de hoogte niet zo'n uitdaging.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 17:19

Ik ben 5? Jaar geleden in Nepal geweest met shoestring. Ik deed de relaxte trip en we kwamen in pokhara de groep van het circuit tegen. Die hadden het wel zwaar gehad maar ook heel gaaf. In pokhara zelf kan je ook nog alles kopen of huren wat je nodig denkt te hebben! Ik ben in 1 dag van pokhara naar de start van het annapurna trail gehiked met een gids. Mega tof, heel veel stenen trappen en met regen ook stukken met bloedzuigers. Had er wel wat opgelopen onderweg.. en daarna 3 dagen flinke spierpijn. Maar de vergezichten zijn geweldig, de mensen zijn onwijs vriendelijk en denk dat je een toffe trip tegemoet gaat!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 20:12

asjemenou schreef:

Tis geen hooggebergte en de paden zijn daar echt niet heel moeilijk. Misschien wel ongelijk, maar nergens technisch. Zoals ik aangaf, heb de ABC gelopen en daar slaap je boven de 4000 en heb ook geen voorbereiding gedaan. Iedereen die een beetje gezond is zou zo'n tocht moeten kunnen lopen.

Er gaan vast voldoende gidsen mee mocht er wel iemand symptomen van hoogteziekte krijgen, maar zoals gezegd, je gaat niet mega hoog. Het grootste deel zal vd mensen zal dus geen last van hebben (van mijzelf weet ik bijvoorbeeld dat ik pas boven de 5000m lichte hoofdpijn krijg, meer ook niet). Toen ik naar Nepal ging was ik nooit hoger geweest dan een vulkaan in Indonesie.

Als je ter plekke een tocht boekt, wordt er ook niet gekeken naar hoe fit je bent en of ze denken dat je het aankan (of dat goed is, is natuurlijk een andere discussie).

Gewoon er lekker van genieten. Ga van te voren lekker wat wandelen in de buurt, neem goede spullen mee en dan komt het vast en zeker goed! :)

*edit: de hoogte klinkt misschien ook erg hoog, maar vergeet bijvoorbeeld niet dat bijvoorbeeld LaPaz (1 vd grootste steden van Bolivia) hoger ligt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 20:25

Wat je nog mee kan nemen zijn van die zakjes met handwarmers. Zijn ideale redding dingen bij kou snachts. Je maakt er 1 open en kneed een tijdje tot hij goed geactiveerd is, dan ergens in je slaapzak stoppen en je hebt 8 uur lekkere warmte.

Heeft mij al meerdere nachten gered.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 23:22

Travel_me schreef:
*edit: de hoogte klinkt misschien ook erg hoog, maar vergeet bijvoorbeeld niet dat bijvoorbeeld LaPaz (1 vd grootste steden van Bolivia) hoger ligt.

Dat dus :j

Die hoogte is in Europa wel spannend gezien je dan meteen op vrij technische beklimmingen uitkomt (of niet verder komt dan het bovenstation van je kabelbaan :P ). Maar in Nepal blijft het puntje bij het paaltje gewoon wandelen, veel minder uitdagend dan wat je op meerdere plekken binnen de EU op nog geen 2000m zou moeten doen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 01:37

Die hoogte gaat geen probleem zijn zolang je maar acclimatiseert. Zelf ben ik dit najaar naar 2700 meter gevlogen, en hoewel dit even wennen was, was ik er ook snel aan gewend. Daarna ook naar La Paz geweest dat hier toevallig genoemd is, en dat was wel iets heftiger tijdens klimmen. Maar het kan allemaal prima als je een gemiddelde conditie hebt, geen long- of bloedaandoeningen oid hebt en dus langzaam stijgt. Als je het allemaal te snel wilt dan ga je het wel zwaar krijgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:41

Palmera schreef:
asjemenou schreef:
Er staat idd wel een paklijst op de site van de organisatie, maar ik dacht dat het misschien wel uit zou maken of je in de winter of het voorjaar gaat. En een donsjas staat er niet op, alleen een warme trui (fleece), windjack, poncho/ regenkleding.

En ik weet dat ik niet goed voorbereid ben maar op de site staat dat het voor iedereen met een goede basisconditie te doen is, en omdat deze organisatie verder gewoon normale groepsreizen organiseert dacht ik dat het dus allemaal wel mee zou vallen.
Er is nu helaas niks meer aan te doen, ik zal het er mee moeten doen!

Ik neem idd inklapbare wandelstokken mee, en zonnebrand en lippenbalsem factor 50 zit in de tas.
Schoenen zijn gelukkig ook ingelopen.

Nou ja, je kunt met te weinig voorbereiding en niet voldoende conditie natuurlijk een behoorlijk gevaar zijn. Zowel voor jezelf als voor de groep/gids. Ik vind dit heel slecht van die organisatie uit om gewoon neer te zetten dat het met een basisconditie moet lukken.

Ik zie al genoeg problemen met wat ik begeleid, en dat is niks in vergelijking met dit. En ik kan gewoon mijn chauffeur bellen, de doorgaande weg is altijd in de buurt om op gepikt te worden.

Ik begrijp je niet…. Je zegt dat je met niet voldoende conditie een behoorlijk gevaar kunt zijn… maar in de beschrijving staat toch dat je een goede basisconditie moet hebben?

Daar voldoet ze ruim aan, dus is ze voor niemand een gevaar.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 10:44

Afbeelding
We hebben het gehaald hoor!
Weer veilig terug onderaan de berg, zonder spierpijn of blaren. *\o/*

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:45

Lekker bezig!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:50

Supertof!!!! Ga je ons jaloers maken met een foto-reisbeschrijving-topic??? <3

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 11:11

Wat gaaf :D goed gedaan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:25

Wat goed! Hoe lang hebben jullie er over gedaan?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:25

Gaaf!!

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:10

Gaaf! Benieuwd naar de foto's en je verhalen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 15:33

Cayenne schreef:
Wat goed! Hoe lang hebben jullie er over gedaan?

5 dagen, drie dagen omhoog en weer twee naar beneden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 15:43

Ik wil als ik terug ben wel een verslagje plaatsen, maar ik kan ook de link van polarsteps plaatsen, wat jullie willen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:00

Eigen verslagje is natuurlijk leuk om te lezen!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 07:52

Ik ben ook benieuwd naar een eigen verslag.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 14:40

En weer terug in Nederland!

Ik wil foto`s gaan plaatsen, maar op de mobiele versie op mijn telefoon kan ik de foto upload knop niet vinden.
En op mijn chromebook kan ik wel foto`s plaatsen, maar mijn foto app komt niet bij de te kiezen bestanden tevoorschijn.

Iemand die kan helpen? Anders wordt het toch een polarstep linkje.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:50

Heb je niet deze opties?

Afbeelding