Wat kost tegenwoordig een zonvakantie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Wat kost tegenwoordig een zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 17:07

Ik schrik wel van prijzen. Ik dacht, even kijken wat een singlereis zou kosten. Zit je ook gewoon op de €1800 en dan ga je in mei weg.. En dan zitten er geen eens excursies bij := Maar misschien ben ik wel wereldvreemd geworden en zijn dat soort prijzen heel normaal.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:10

laura1987 schreef:
Zelf boek ik vaak via tui.nl

Boek al jaren via tui of sunweb een vakantie, prima websites allebei waar je makkelijk je wensen kan aangeven en rondkijken naar welke accomodatie je bevalt en welke passen in je budget.
TS geeft niet aan hoelang ze wil volgens mij, ook belangrijk als het om de prijs gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:12

Het is inderdaad een heel stuk duurder geworden allemaal.
Mijn beste vriendin en ik willen volgend jaar mei zo'n 10 dagen tot twee weken naar Madeira in mei, maar dat gaat ook nog vrij kostbaar worden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:21

Selina schreef:
Ik schrik wel van prijzen. Ik dacht, even kijken wat een singlereis zou kosten. Zit je ook gewoon op de €1800 en dan ga je in mei weg.. En dan zitten er geen eens excursies bij := Maar misschien ben ik wel wereldvreemd geworden en zijn dat soort prijzen heel normaal.

Beetje vaag allemaal. Single is in verhouding altijd duurder, maar wat voor reis en hoelang en hotel of appartement heb je het over??

Zo juist even op tui gekeken en voor rond de 800 euro zit je een week op Gran Canaria in een keurig appartement met zwembad. Uiteraard pakket reis, dus je vlucht en transfer van luchthaven-appartement
is inbegrepen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:25

Ik kijk altijd op sites als Booking.com en expedia. Of op sites als vliegtickets.nl/cheaptickets.nl.

Ook kijk ik vaak gewoon via Google Maps: als je weet naar welke plaats je wilt, kan je daarop alle appartementen zien met de prijs erbij. Weet je meteen de ligging.

Maar duur is het zeker! Alleen vliegen is al onwijs duur geworden met al die extra tax wat er bijkomt en alle extras zoals: koffer mee, stoelkeuze, ect. Echt voor bijna elk dingetje moet je tegenwoordig extra betalen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:33

Bij Expedia moet je niet willen boeken.
Je boekt iets en betaald keurig en dan krijg geen reservering togestuurd en dan ben je aantal weken je geld kwijt en je hebt nog geen boeking want het hotel weet van niets.

Dit vorig jaar zelf mee gemaakt en ben daarna op trustpilot gaan kijken en daar stonden heel wat klachten met dezelfde ervaringen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:39

Wij hebben halverwege januari een vakantie geboekt naar turkije voor 8 dagen en zijn ongeveer 900 euro kwijt.
Dat is ultra all in (24/7 alles open). Incl vliegreis. Bagage en een prive transfer naar het hotel. Wij hebben wel iets meer uitgegeven aan het reis zodat wij een nacht reis hadden en dus de 8 volle dagen hebben ipv 2 dagen missen door de reis

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:42

paddington schreef:
Je boekt iets en betaald keurig en dan krijg geen reservering togestuurd en dan ben je aantal weken je geld kwijt en je hebt nog geen boeking want het hotel weet van niets.

Dit vorig jaar zelf mee gemaakt en ben daarna op trustpilot gaan kijken en daar stonden heel wat klachten met dezelfde ervaringen.

Dat heb ik nog nooit meegemaakt en ik boek toch zeker al een jaar of 15 bij hun. Zelfs in coronatijd nog makkelijk contact gehad en alles kunnen en mogen annuleren met geld terug, terwijl in hun voorwaarden stond dat ze dat niet deden. Ik betaal trouwens zo weinig mogelijk vooruit als die keuze er is. (Maar dat kan niet altijd.)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:45

Ik zou kijken op stayforlonger of booking. Daar betaal je voor kamer. Vlucht los boeken. Als je niet vast zit aan schoolvakanties zou ik zeker erbuiten boeken. Dat scheelt enorm

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:46

Single reizen zijn echt absurd duur, als je al alleen kunt boeken. Dit is niet alleen zo met zonvakanties, ook met wintersport. Ik spreek uit ervaring helaas.

Maar alle reizen zijn sinds corona heel duur geworden. Tja, als mensen het gewoon betalen, dan kan er extra verdiend worden immers.

Maar ik heb wel het idee dat vooral Egypte veel duurder geworden is, dat deed je voor die tijd voor 400-500 euro all inclusive voor een week. Nu is het vaak al 700. En dan komt duiken er nog overheen en in Egypte hebben ze sinds 2023 10% (ja echt zo veel) relaxbelasting. Dus voor alles wat leuk is betaal je die belasting.

Ook maakt het vaak veel uit of je alles zelf regelt of een pakketreis boekt. Vorig jaar naar de Filippijnen geweest en via een reisbureau was het 1000 euro p.p. duurder dan wat wij betaald hebben. Ik heb het helemaal uitgezocht en geregeld voor 4 personen toen.

Ik heb wel het idee dat vluchten naar Indonesie dit jaar iets goedkoper zijn dan het afgelopen jaar. Hotels daar zijn niet in prijs gestegen sinds 2020. Hooguit de visumkosten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:51

Mwa, Nederland zelf is ook duur geworden. Alles is veel duurder geworden.
Wij huren nu voor de derde keer hetzelfde huisje op dezelfde camping en dat is dit jaar 800€ duurder dan toen we voor de eerste keer gingen.

Heb juist het idee dat de buitenlanden nog goedkoper zijn. Ben je alleen meer benzine kwijt maar verblijf en boodschappen zijn altijd goedkoper.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:54

fohadie schreef:
paddington schreef:

Dat heb ik nog nooit meegemaakt en ik boek toch zeker al een jaar of 15 bij hun. Zelfs in coronatijd nog makkelijk contact gehad en alles kunnen en mogen annuleren met geld terug, terwijl in hun voorwaarden stond dat ze dat niet deden. Ik betaal trouwens zo weinig mogelijk vooruit als die keuze er is. (Maar dat kan niet altijd.)

Ik had dus ook nooit problemen bij hun tot vorig jaar en dacht nog een foutje kan gebeuren.
Tot ik op trustpilot terecht kwam en heel veel van deze verhalen las.

Ik boek dus niet meer bij hun

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:06

Canarische eilanden boek ik meestal in een appartementencomplex een stukje van het strand af. Wel met een zwembad. We huren een auto en zo kun je alle strandjes langs. Taxi's zijn ook goedkoop op het eiland.
Zo hebben wel eens in dit resort(je) gezeten en dat was prima. Als je buiten het seizoen gaat is het ook echt niet duur.
https://www.vakantiediscounter.nl/spanj ... irport=AMS
Er zijn veel van dit soort resorts.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:08

Ik kijk altijd eerst op prijsvrij.nl die haalt de goedkoopste prijzen op bij veel maatschappijen.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:14

Ik heb op sunweb vakanties naar bijvoorbeeld corfu gezien voor 500 pp in juli. En goede beoordelingen ook!

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:55

Ik ben in december 2024 voor 700 pp all inclusief naar fuerteventura geweest met tui.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:58

Riviera87 schreef:
Ik ben in december 2024 voor 700 pp all inclusief naar fuerteventura geweest met tui.

Hoe lang?

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:04

Ik zou lekker zelf alles los boeken en niet bij websites als TUI/Sunweb kijken, kan echt heel veel geld schelen, zeker met vluchten.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:05

Wij boeken altijdvia Tui of Sunweb wanneer we vliegen.

Afgelopen zomer zijn we met het gezin (5p) naar Corfu geweest. In een maisonnette. Wel zo praktisch met 3 tieners, hadden ze mooi hun eigen verdieping.

We hebben voor 13 dagen totaal 3250 betaald. Vlucht vanaf Brussel.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:54

Ik vind vakantiedicounter een fijne site.
Overzichtelijk qua prijzen en fijne filter mogelijkheden. Als je nog nooit zelf een vakantie hebt geboekt zou ik lekker daar neuzen. Ik zag in Griekenland een appartement voor onder de 400 pp. Was een week in juli. Vlucht vanaf Amsterdam.
Spanje is nog een stuk goedkoper.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 21:07

Sure_lee schreef:
Ik vind vakantiedicounter een fijne site.
Overzichtelijk qua prijzen en fijne filter mogelijkheden. Als je nog nooit zelf een vakantie hebt geboekt zou ik lekker daar neuzen. Ik zag in Griekenland een appartement voor onder de 400 pp. Was een week in juli. Vlucht vanaf Amsterdam.
Spanje is nog een stuk goedkoper.

Eens. Vakantiediscounter is fijne site. Mijn ervaring is dat hoogseizoen gewoon erg duur is en dat je voor een beetje accommodatie dik betaalt. Maar ik heb ook allerlei eisen zoals dichtbij het strand en ik wil luxe. Dus dan is het kassa. Maar als je verder van het strand afzit en je vindt 3 sterren ook prima dan kan het goedkoper natuurlijk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 21:16

gelato schreef:
Ik zou lekker zelf alles los boeken en niet bij websites als TUI/Sunweb kijken, kan echt heel veel geld schelen, zeker met vluchten.

Klinkt heel leuk maar is lang niet altijd waar. Zelf regelmatig zitten snuffelen maar losse vlucht, losse transfer, zelf hotel/appartement boeken is zeker niet veel goedkoper. Daarbij zul je alles zelf moeten regelen als er iets niet klopt, vertraging vlucht, overboekt hotel, enz enz.(en annuleren is helemaal een gedoe)
Maar wie weet, proberen kan altijd.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 21:26

Ik heb vorig jaar september een losse reis vliegen plus hotel plus huurauto hele week voor nog geen 500 pp. Los boeken loont echt wel

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 21:35

Maar voor iemand die nog nooit zelf een vakantie geboekt heeft is dat wel gelijk een grote stap. Dan zou ik het mezelf ook makkelijk maken en een pakketreis boeken, ook al is dat dan maar duurder.

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 21:55

Foaly schreef:
Maar voor iemand die nog nooit zelf een vakantie geboekt heeft is dat wel gelijk een grote stap. Dan zou ik het mezelf ook makkelijk maken en een pakketreis boeken, ook al is dat dan maar duurder.

Heb mijn allereerste vakantie zelf ook los geboekt, dus kan zeker wel! En eigenlijk altijd wel goedkoper uit geweest, als je wat flexibiliteit hebt in de dagen voor bijvoorbeeld de goedkoopste vluchtprijzen. Zeker met websites als Booking.com en Skyscanner wordt het je al veel makkelijker gemaakt.

Ik zou wel bij de maatschappijen zelf kijken nadat je er bij Skyscanner achtergekomen bent welke er allemaal naar je bestemming vliegen. Bij de maatschappij zelf boeken is wel beter als je zelf boekt, TS, via websites als Skyscanner heb je niet per se recht op de customer service van de maatschappij.