Vliegticket

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Re: Vliegticket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 17:25

Ierland hoort wel bij de Europese Unie en je betaalt met de euro

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 20:00

Dat is naar ik veronderstel algemeen bekend. Maar dat Ierland niet bij Schengen hoort dat was voor mij nieuwe informatie. Ik dacht namelijk dat Schengen bestond uit alle EU-lidstaten met dan nog wat landen er bij, zoals Noorwegen en IJsland. Maar Ierland blijkt dus een uitzondering te zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:32

Koper schreef:
Dat is naar ik veronderstel algemeen bekend. Maar dat Ierland niet bij Schengen hoort dat was voor mij nieuwe informatie. Ik dacht namelijk dat Schengen bestond uit alle EU-lidstaten met dan nog wat landen er bij, zoals Noorwegen en IJsland. Maar Ierland blijkt dus een uitzondering te zijn.

Dit dacht ik idd ook

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:48

Lay_D schreef:
Koper schreef:
Moet ook nog even uitzoeken of mijn betaalpas wel werkt buiten de EER.

*Breekt even in*

Mijn zoon is afgelopen kerst in London geweest. Hij moest via de bank app, 'buiten de EU aanzetten' zodat hij daar gebruik kon maken van zijn betaalpas.

Wat vreemd. Ik ben een halfjaar terug in Noord-Ierland geweest en daar was dit geen probleem. Ik kon mijn bankpas gewoon overal gebruiken zonder iets aan te passen.
Er waren ook geen roamingkosten voor mobiele data (in bv Andorra heb je dit wel).

Ierland valt inderdaad niet onder Schengen. Is gewoon paspoortcontrole, ook als je weer terugkomt in Nederland. Tussen Ierland en Noord-Ierland is dan weer geen controle.

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Vliegticket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:04

Ik verplaats dit topic naar [BEU]BoktEropUit, daar past het beter.