Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kabayo schreef:Lukasje schreef:Voor Zweden moet je de hond aan de grens aanmelden, maar dat kan je ook vooraf en dat bespaart tijd.
Rijden jullie over de brug en nemen jullie de ferry?
En ik zoek vooraf ook dierenartsen en klinieken op.
Als je Zweden uit gaat tenminste niet of Denemarken/Duitsland in met de hond. Heb het letterlijk 4x vertelt dat ik een hond bij mij had en of ze papieren willen zien. Neu, was niet nodig hoor. Doen ze niks mee
Dit was bij de 2 tolbruggen in denemarken/zweden
Wij hadden een tuigje om en dan op de achterbank met zo'n gordel. En zelf ernaast zitten. Betrof wel een pup uit Zweden naar Nederland toe
KimD schreef:Waarom zou je dit willen? Dat zou echt alleen bij absolute noodzaak voorkomen lijkt me. Je gaat een hond toch niet in een wildvreemd huis alleen laten?
boedjang schreef:Als je het op de site niet kunt vinden, wellicht bij recensies, of eventueel een mail aan wagen.
Dat doe ik altijd om eventueel loslopende honden van eigenaars te onderscheppen.
Lukasje schreef:Dus wel een keer met de ferry. Ik weet niet hoe lang die overtocht duurt en of de honden alleen in de wagen onder het dek moeten blijven. In dat laatste geval kunnen ze zeeziek worden en/of angstig worden. Mss kan je dan medicatie voor zeeziekte voorzien?
Tieme schreef:KimD schreef:Waarom zou je dit willen? Dat zou echt alleen bij absolute noodzaak voorkomen lijkt me. Je gaat een hond toch niet in een wildvreemd huis alleen laten?
Als je makkelijke honden hebt dan zie ik er geen probleem in ze af en toe in het huisje achter te laten. Ik doe dit ook regelmatig als we op vakantie gaan. Lange wandeling vooraf en dan blijven ze een paar uur in het huisje zodat ik met de kinderen naar bijv een stad kan, ergens eten of paar uurtjes dierentuin. Mijn honden vinden het bijv prima om alleen te blijven. Zie vaak mensen hun hondje overal mee naar toe slepen. Lopen ze half gestrest door de drukte of in de warmte. Lijkt me voor het dier ook niet prettig. + Je mag niet overal je hond mee naar binnen nemen.
Ik heb altijd een oude tablet mee met een babyfoon app zodat ik ze op afstand in de gaten kan houden. Werkt super.
Mijn honden zouden juist helemaal niet happy zijn als ik ze mee zou nemen naar bijv een stad, markt of winkel.
Maar ieder zn ding
Ladyson schreef:boedjang schreef:Als je het op de site niet kunt vinden, wellicht bij recensies, of eventueel een mail aan wagen.
Dat doe ik altijd om eventueel loslopende honden van eigenaars te onderscheppen.
Dat klinkt wel heel erg als slapende honden wakker maken en m.i. onnodig dus. Ik denk overigens dat t evt ook alleen in de algemene voorwaarden is opgenomen om als verhuurder rechten te hebben als er iets door de honden gesloopt is bijv of ze op andere manieren overlast veroorzaken. Niet omdat de verhuurder t wat boeit of de hond er alleen zit. Maar dit vul ik zelf in, want ik heb t dus nog nooit ergens zien staan en er ook nog nooit problemen mee gehad.
Als je ze niet los laat lopen, lijkt het me een tracker zeker niet nodig.
Roihi schreef:dat aangeven voor je Zweden in rijdt zal misschien veel afhangen van wie er op dat moment dienst heeft qua controle aan de douane.
Wij hadden ons hondje mee, 3 jaar geleden ongeveer, en gingen braaf in de rij om aangifte te doen.
vriendelijke wacht stuurde ons naar het kantoor aan de rechterkant en daar hadden we moeite om contact te krijgen met die dienst.
Nog erger, toen we eindelijk iemand te spreken krijgen vroeg die bijna letterlijk waarom we hen stoorden hiervoor![]()
Wij plannen deze zomer terug naar Zweden te gaan maar aangeven gaan we niet meer doen als we zo behandeld gaan worden elke keer
KarmaChansy schreef:Voor Zweden kan je gewoon online aanmelden (tullverket)let op vanaf 1 maart tot 20 augustus is er aanlijn plicht. Genoeg die zich er niet aanhouden maar een verkeerd persoon pakt gewoon je hond en dropt hem af bij de politie
kan je flink betalen ook.
Ik weet niet waar je in zweden heen gaat maar een TBE vaccin voor jezelf kan best handig zijn. Er zitten hier echt zoveel teken, zonder seresto hebben mijn honden makkelijk over 20 per dag
TBE kaartje
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smi ... st-av-tbe/
KarmaChansy schreef:Voor Zweden kan je gewoon online aanmelden (tullverket)let op vanaf 1 maart tot 20 augustus is er aanlijn plicht. Genoeg die zich er niet aanhouden maar een verkeerd persoon pakt gewoon je hond en dropt hem af bij de politie
kan je flink betalen ook.
Ik weet niet waar je in zweden heen gaat maar een TBE vaccin voor jezelf kan best handig zijn. Er zitten hier echt zoveel teken, zonder seresto hebben mijn honden makkelijk over 20 per dag
TBE kaartje
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smi ... st-av-tbe/
KarmaChansy schreef:@joy_mennings Zeker waard om na te vragen bij je HA of het kan hopelijk kan en mag het
@lukasje Seresto voor mijn honden werkt goed, zelfs met de dubbele vacht. Gooi hem normaal om rond maart en laat hem om tot sep/oktober
KarmaChansy schreef:Nee inderdaad ik verdeel ze niet, hoewel ik er aan zit te denken om ze te verwerken in paracord, dat ziet er altijd goed uitals ik meer in het hoge noorden woonde zou ik het verdelen wel durven, maar hier zitten we echt in een risico gebied en wil gewoon zoveel mogelijk kansen op teken beperken.
(Met verdelen bedoelde je toch bv 1 band voor 2 honden?)
Lukasje schreef:Verdelen? 1 band voor 2 honden ?? Waarom zou je dat doen?