Naar de sneeuw, maar niet skiën, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:37

_Nancy schreef:
Dat ziet er inderdaad heel mooi uit Mooblie!

Alleen Estland wil ik op dit moment niet naar toe, dat ligt tegen Rusland aan en dat vind ik niet echt een fijn idee op dit moment. :x

Kan ik me zeker indenken inderdaad. Al heb ik er geen hinder van ervaren en is 2026 nog even weg :)

Litouwen en Letland lijken me vergelijkbaar

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 17:22

Pippa13 schreef:
Wij gaan elk jaar in de winter naar Noorwegen met kerst en oud en nieuw. Ik vind skiën niet leuk, dus gaan we sneeuwwandelen, cultuur snuiven en gewoon lekker genieten van de rust en de ruimte. Maar er zijn hier eindeloos veel leuke activiteiten om te doen of om te bezoeken. Je kunt het zo druk of rustig maken als je zelf wilt.
Omdat we zelf de hond meenemen gaan we niet met het vliegtuig, maar varen we vanaf Kiel naar Göteborg. De nachtboot is al een feestje op zich en heel relaxed. Daarnaast heb je hier helemaal geen last van ski drukte of veel toeristen in de winter. En natuurlijk heb je sneeuw garantie!

Verblijven jullie dan ook in Göteborg of ergens anders? Gaan jullie dan met eigen auto op de boot? Of huren jullie daar een auto, of nemen jullie een taxi naar verblijf?
Tips voor verblijven? :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 17:29

Zijn ook zat rustige plekken hoor in de Alpen in de wintermaanden. Een van de zijdalen van het Wipptal bijvoorbeeld, Valsertal, Schminrntal of Gschnitztal. Heel makkelijk te bereiken vanaf Innsbruck. Zit je op het grensgebied van de Stubaier en de Tuxer Alpen.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:01

_Nancy schreef:
Pippa13 schreef:
Wij gaan elk jaar in de winter naar Noorwegen met kerst en oud en nieuw. Ik vind skiën niet leuk, dus gaan we sneeuwwandelen, cultuur snuiven en gewoon lekker genieten van de rust en de ruimte. Maar er zijn hier eindeloos veel leuke activiteiten om te doen of om te bezoeken. Je kunt het zo druk of rustig maken als je zelf wilt.
Omdat we zelf de hond meenemen gaan we niet met het vliegtuig, maar varen we vanaf Kiel naar Göteborg. De nachtboot is al een feestje op zich en heel relaxed. Daarnaast heb je hier helemaal geen last van ski drukte of veel toeristen in de winter. En natuurlijk heb je sneeuw garantie!

Verblijven jullie dan ook in Göteborg of ergens anders? Gaan jullie dan met eigen auto op de boot? Of huren jullie daar een auto, of nemen jullie een taxi naar verblijf?
Tips voor verblijven? :D

We rijden met onze eigen auto. En vanaf Göteborg door naar Noorwegen. Vorig jaar zaten we in Ovre Svatsum, dit jaar in Folldal. Best een stukje rijden, maar dan heb je wel sneeuw! En meer kans op noorderlicht. We boeken huisjes via airbnb. Vrijstaand en met alle gemakken voorzien. Wel op loopafstand van een supermarkt, mocht er te veel sneeuw vallen haha.

Benoite

Re: Naar de sneeuw, maar niet skiën, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:26

Bij ons in het wildste deel van het Zwarte woud. Oneindig wandelen direkt vanuit de vakantiewoning, genoeg wintersport mogelijkheden in de buurt ,maar je zit niet in de gekte. Heerlijk rustig en je mag altijd een ritje doen op de paarden. Kijk maar even in de omgeving van Schönau im Schwarzwald. Onze vakantie woning is in Niederböllen. #wanderreitstationboellen of https://www.facebook.com/wanderreitstat ... hnung.boll

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 07:39

Wij gaan elk jaar op wintersport, maar mijn moeder doet niet aan skiën en vermaakt zich toch altijd goed :j
We zitten in het Salzburgerland :D