Zonvakantie februari hulp nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Zonvakantie februari hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:27

Moah, het kan maar het is echt niet zo boeiend. Je kunt quad of jeep rijden door de duinen, naar een bedoeïenen dorp gaan, een dagje de stad in gaan. Maar dat is echt niet zo boeiend allemaal. := De stad voelde ik me ook niet veilig, ze staan daar met dikke wapens op elke hoek van de straat. Je kunt een dagtrip doen naar Caïro maar dat is ook echt heftig, om 4 uur 's nachts de bus in, 6 uur rijden door de woestijn, dan een paar uur daar in de hitte en dan weer 6 uur terug.
Dus nee, qua activiteiten is het niet zo bijzonder. Je kunt er wel heel goed snorkelen en duiken enzo. Dat is de enige reden dat ik naar Egypte zou gaan :P

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:29

Jullie willen best wel hoge temperaturen voor de koudste maand in "deze regio". Zelfs in Marokko en Egypte is het dan maar 20 graden. Je moet dan echt verder weg vliegen en dat wordt krap voor 1000 euro pp.

Is het wat om de reis bijv naar april uit te stellen? Dan liggen de temperaturen overal alweer wat hoger.

Ik ga in deze periode nooit naar de zon dus geen tips helaas.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:32

Gambia is wel warm in februari, rond de 30.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:33

Op de Canarische eilanden is het prima vertoeven in dec- feb. Maar zéker geen 28 tot 30 graden hoor en daarnaast vind ik je budget ook niet zo ruim.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:37

Ik vind 28 tot 30 graden ook wel heel warm. Twee weken geleden lag ik in Egypte aan het strand met een temperatuur van 22 graden. Helemaal prima te doen. :j

Betaalbaar land, vriendelijke mensen vind ik, mooie onderwaterwereld en de keuze is reuze wat betreft hotels.

Ik weet niet zo goed wat romantisch is voor jullie, maar het ligt wel binnen budget. :))

https://www.lavidatravel.nl/vakantie/eg ... ImEALw_wcB
Deze bijvoorbeeld.

Zelf vertoefde ik onlangs bij JazDar el Madina, meer dan prima hotel. Brayka Bay en Fayrouz 3 corners ook prima ervaringen mee.

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:13

Met de nijlcruise vaar je in principe tijdens het avondeten naar de volgende ligplaats. Overdag heb je de mogelijkheid om excursies te maken. Hebben veel gezien in die dagen, ook lekker gegeten en ons verwonderd over hoe dicht de woestijn aan de nijl ligt.

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:19

Afbeelding
Toch ook nog genoten op de kameel

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:10

Sure_lee schreef:
Het ligt er aan hoe ver je wilt vliegen en of je budget inclusief alles is.
Met 1000 pp kom je niet ver op bijvoorbeeld Curacao of Bonaire. Qua watertemperatuur is dit voor mij wel echt de meest ideale bestemming. Op andere plekken zwem ik niet graag in de zee omdat ik dat nog steeds koud vind.
Wij zijn al een keer of 5 op curacao geweest en laatst 3,5 maand op Bonaire.
Wij vinden Bonaire het fijnst. Heerlijk rustig.

Wij zijn een keer een week naar Egypte geweest. Het belangrijkste voor ons was dat het eten echt goed was.
Wij zijn toen hier een week geweest

Hotel SUNRISE Select Royal Makadi Aqua Resort

Er zijn wel kinderen. Maar als je buiten de schoolvakanties gaat zal het wel meevallen.

Als je geen problemen hebt met 9,5 uur opgevouwen zitten kan je via ByJune nu nog voor 1130 euro pp naar Curacao voor 7 dagen 5 nachten, heb je er meteen een auto bij.

Ik boek echter standaard extra beenruimte, en dat is bij Corendon wat duurder dan bij TUI bijvoorbeeld. KLM geen ervaring mee...

Last minute kan je prima voor onder de 1000 euro pp naar Curacao. :) Waar ik overigens Scuba Lodge mega aanraad, maar ja dat ga je niet redden voor deze prijs vrees ik.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:18

Ik ben Egypte naar Luxor en Aswan geweest en vond het allebei echt prachtig!
Wij zijn wel 2 dagen gegaan zodat je alles op je gemak kan zien.
Onderweg heb je checkpoints maar dat is voor de veiligheid als je met pech in de middle of nowhere komt te staan.
Ik heb me daar nooit onveilig gevoeld.
Temperatuur weet ik niet in januari en februari maar op het strand heb je windschermen dus altijd heerlijk vertoeven ook als het wat minder warm is.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:20

Ik begreep uit de post dat het totale budget 1000 pp is voor de hele vakantie. Dat ga je niet redden want dat ben je alleen al kwijt aan de vliegreis en evt verblijf. Eten en drinken is op curacao ook niet echt goedkoop.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:34

Sure_lee schreef:
Ik begreep uit de post dat het totale budget 1000 pp is voor de hele vakantie. Dat ga je niet redden want dat ben je alleen al kwijt aan de vliegreis en evt verblijf. Eten en drinken is op curacao ook niet echt goedkoop.

Ik mag toch hopen dat het budget alleen voor de reis is? Als je een mooi weer garantie wilt hebben....

Als je voornamelijk uit eten gaat vind ik Curacao niet super duur, gewoon naar Plasa Bieu voor een forse lunch (en wat arepi pampuna on the go) dan hoef je de rest van de dag vrij weinig. Daarnaast eet ik sowieso weinig bij dat warme weer, dus wellicht ben ik bevooroordeeld.
Als je zelf gaat koken en naar Van den Tweel gaat ben je wel echt belachelijk duur uit, maar bij een lokale aziatische supermarkt is het lang zo duur niet. Verder onderweg langs Daniel gaan voor een kokosnoot en een pastechi en je kan weer uren verder voor weinig geld...
Onderweg een keer stoppen voor een goede batido en een johnny cake, hoeft echt niet duur te worden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:40

Nou ja voor dat bedrag kun je wel all inclusive naar Egypte en de canarische eilanden zijn ook een stuk goedkoper.

Tja die dingen die jij noemt om te eten die eet ik bijvoorbeeld niet. Dat zijn vooral veel suikers en vette happen. Ik moet er niet aan denken haha. Dan kan ik alleen maar slapen op vakantie.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:56

Ik kan Egypte wel aanraden, wij waren in december, toen was het 25 graden, januari en februari is wel kouder. Als je in een adults only gaat heb je geen last van kinderen, hadden wij ook gedaan. We zijn een dag nasr Luxor gegaan en verder bootexcursies, naar de haman en winkelen. Heb me nooit onveilig gevoeld. Je kan overal met de taxi naar toe, voor 2 euro.
Wij waren 700 pp kwijt voor 10 dgn all inclusive.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:01

Ik zit even te kijken, Curacao is al zeker €1500.- pp in februari. En dan bedoel ik vlucht en hotel.

Gambia kan, ik vind een vlucht van €694.- en een leuke homestay voor €312.- voor twee personen.
Dus 1 koffer erbij en dan kost het je grofweg gezien €1800.-. Moet je alleen eten, drinken en uitstapjes nog regelen.

Kaapverdie is qua kosten ook te doen alleen dat is een stuk minder warm dan Gambia. Zelfde geldt voor de Canarische eilanden. Dat is gewoon wat onzekerder qua weer.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:27

Malediven wordt ook steeds betaalbaarder trouwens. Je hoeft niet meer op zo'n knetterduur resort te zitten om daar een mooie vakantie te hebben. Maar dan hebben we het wel over €1250.- pp.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 21:00

Earth schreef:
Malediven wordt ook steeds betaalbaarder trouwens. Je hoeft niet meer op zo'n knetterduur resort te zitten om daar een mooie vakantie te hebben. Maar dan hebben we het wel over €1250.- pp.

Wat komt er dan bij qua kosten eten enzo ? Is dat prijzig daar ? En als je keer ergens iets wil drinken ?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 21:24

Dat ligt er maar helemaal aan waar je zit. Prijzen zitten wel boven het gemiddelde van Azië, maar geen Europese prijzen. Verschilt ook wel een beetje per eiland.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:45

Ik ben in november na een rondreis door Sri Lanka een paar dagen op een resort op een eiland op de Malediven geweest. Dat was all inclusief.
Als ik de prijzen zag die ze vragen voor excursies en speciale gerechten dan is dat alleen maar gericht op rijke mensen. Echt belachelijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:48

marije1109 schreef:
Wij kan ons helpen, wij (mijn man en ik 40-ers) willen voor het eerst op zon/vliegvakantie zonder de kinderen.
Maar nu....
Wat wij zoeken:

Reisduur goeie week
Ca.28-30 graden
Lekker zwemmen
Lekker eten
Niet/weinig kinderen
Relaxen
Beetje romantisch
Budget ca €1000 pp

Wie heeft de gouden tip, wij zijn zo bang voor een teleurstelling :o

Curacao en dan kijken bij by june, die hebben leuke deals , je hebt vlucht acco en huurauto pakketten.
Je vliegt altijd smiddags heen en dan ben je daar - als het goed is rond 7 savonds- heb je hele avond - en je laatste reisdag vlieg je pas savonds dus rond 6 naar luchthaven ,ik vond dat prettig, voor m'n gevoel optimaal de dagen kunnen gebruiken

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:46

TamaraFloor schreef:
Ik ben in november na een rondreis door Sri Lanka een paar dagen op een resort op een eiland op de Malediven geweest. Dat was all inclusief.
Als ik de prijzen zag die ze vragen voor excursies en speciale gerechten dan is dat alleen maar gericht op rijke mensen. Echt belachelijk.

Ja op die resorts is het sowieso altijd kneiterduur.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:43

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:48

_AB_ schreef:
En de Dominicaanse Republiek dan?
Iets boven budget, wel heerlijk weer in Februari!
https://www.tui.nl/hm-alma-de-bayahibe-509645179/

Via TUI zijn dit vluchten via Curaçao, dat betekent dat je ongeveer 13/14 uur in het vliegtuig zit minus de 'overstap'.

Zou het er niet per se om laten, maar het is wel prettig om te weten denk ik :)

Geen idee hoe dit bij bijvoorbeeld KLM is, of het dan rechtstreeks gaat.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:11

Heenweg is rechtstreeks, terug is via overstap. Ik vind zelf 14 uur vliegen voor een 9 dagen reis wel heftig :P

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:29

Dominicaanse Republiek is ook leuk. Maar ik vind het daar wel wat kouder in februari dan op curacao.
Ik vond het regelmatig minder fijn om daar te gaan zwemmen.
Wij gaan daar regelmatig heen omdat mijn schoonvader daar woont.
We zijn ook weleens 9 dagen geweest. Ik vind de reis wel meevallen. Zeker als je in de avond terug vliegt en een paar uurtjes kunt slapen.
Maar ik zou dus uitstappen op Curacao haha
Net nog even iets warmer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:34

Earth schreef:
Heenweg is rechtstreeks, terug is via overstap. Ik vind zelf 14 uur vliegen voor een 9 dagen reis wel heftig :P

Grappig, mijn reisgenoten (ik stapte uit op Curacao) hadden toch echt geen rechtstreekse heenweg ;)
Ik meende ook dat zij mij vertelden dat je voor de reis naar de dominicaanse republiek geen rechtstreekse reizen kan boeken bij TUI.

Maar dan zal de heenreis wel voor de reizigers naar Curacao een overstap hebben.