Reizen met een baby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:43

Om toch even een andere kant te belichten mbt draagzak en/of buggy. Wij hadden jaren terug met een 9 maanden oude baby wel een buggy mee. Ik vond het ideaal.
Al je spullen aan of in de buggy, baby heeft er nog in geslapen op het vliegveld. En deze mag mee tot aan de gate.
Draagzak vond de onze echt niet fijn toen, vanuit de buggy was veel meer te zien. En zelf vond ik het ook fijner dan heel de tijd dragen, zeker als je nog een tijd moet wachten op het vliegveld voor vertrek.

Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
En als je kind gewend is om lang gedragen te worden in een draagzak is het ook anders.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:49

Wij zijn net terug met een vlucht van 10 uur met 11 maanden oude baby.
Mijn lifesavers, veel al wel gezegd maar toch op n rijtje;
- Deryan bedje, zowel voor slapen als eten op schoot. https://www.deryan.com/products/airtraveller
- Kleding wat uit 1 stuk bestaat, dus een boxpakje zeg maar. Ik had een wollen boxpak van Dilling. Blijf heerlijk op de plek zitten en geen opkruipende kleding
- Drinken of speentje tijden het opstijgen en dalen (of slapen ;))
- Draagzak!!
- Slaapzakje voor een eventuele nachtvlucht, was hier heel fijn en lekker warm.
- Gehoorbescherming. Hoeft zeker niet de hele vlucht maar geeft wel een bepaalde rust bijvoorbeeld bij het gaan slapen
- Nieuw speelgoed! Echt feest wanneer ze bij de voeten kunnen spelen. (Rolletje schilderstape was hier een hit)
- Wij hadden de buggy mee tot aan de gate waarna het ruimbagage werd, ook heel fijn.
- Zelf voorzien in melk (heet water en poeder) en fruit en Olvarit potje. Verder zoveel mogelijk eten; komkommer, soepstengel en maispuffs ook top.
- Voor de zekerheid: neusspray en nieuwe kleding

Wiegje kon hier idd ook niet. 65cm en 10kg is de max. Daarom was dat Deryan bedje wel echt ideaal.
Slaapt hier ook nooit op schoot maar door alle indrukken van Schiphol etc was hij echt zo vertrokken. Geen kick gegeven verder. Ga echt zo relaxt mogelijk op reis, ga er vanuit dat je geen rust hebt gedurende de vlucht en dan komt het echt goed. Tijdens de vlucht kunnen ze ook nog in de draagzak en dan heen en weer lopen op de tussenstukjes. We vlogen terug met 7 baby’s en geen van alle gehoord.

Sunnycars voor de auto is top!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:56

_AB_ schreef:
Alles dubbel meenemen! Dus het dubbele aantal van wat je nodig denkt te hebben aan luiers, setjes kleding, hydrofielen etc

Ik dacht eerst: wat een rare tip, ze zijn in Toronto bij familie, daar kan je toch ook gewoon alles kopen?
Maar denk nu dat je bedoelt voor tijdens de vlucht? Dan vind ik het wel een goede!

Verder geen tips, maar heel veel plezier gewenst alvast

_AB_

Re: Reizen met een baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:59

Ja, bedoel idd tijdens de vlucht
Je wilt echt niet misgrjjpen...
Wij hebben van de zomer een ziek kindje gehad op de terug weg van vakantie, hebben 3 sets kleding gebruikt en 7 handdoeken om m soort van schoon nog thuis te krijgen :(

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:01

cijsalover schreef:
Oeh ik volg! Ga in februari ook vliegen met een dreumes van dan 1.5. Naar Zanzibar, heen is een nachtvlucht. Vooral het slapen zie ik tegenop.. een wiegje is ze te groot voor, eigen stoel te jong voor. Dus dan maar op schoot? In de draagzak eventueel? Zou dit wat zijn? https://www.bol.com/nl/p/deryan-airtrav ... androidapp

Zeker super fijn! Met 1,5 zijn ze misschien al wel wat groot ervoor. Onze zoon is al vrij groot en past er niet helemaal op. Dekentje verliest daardoor z’n functie een beetje. Maar toch vond ik het ideaal!
Wij hebben ook 1 nachtvlucht gehad en gewoon het ritme aangehouden. Avondeten-spelen-slaapzakje-flesje. Heeft toen 6 uur geslapen.

Afbeelding

Afbeelding

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:29

janderegelaa schreef:
Kabayo schreef:
Jolliegirl ik geef flesvoeding dus dat is opzich makkelijk te regelen :) En een lekkere deken zal ik meememen. Ik zal mijn ervaring hier zeker even plaatsen naderhand!

_AB_ Dankje! Dat is wel een goede tip!

Mairead wat fijn een ervaring vanuit de vliegtuigmaatschappij. Ik vlieg met KLM en heb deze stoelen. Met opzet de dure stoelen gekozen voor meer ruimte bij de benen. Dan kan ze evt nog op de grond slapen/spelen.
[ Afbeelding ]
Heb je tips voor haar oren? Kan ik er iets tegen doen? Of helaas niks. Zelf heb ik er gelukkig weinig last van.
Wat fijn dat de draagzak bevestigd word. Dit lijkt mij ook de fijnste keuze en neemt weinig ruimte in.
Kan ik KLM bellen voor een wiegje zodat ik wel zekerheid heb?

Jij mag die stoel helemaal niet met een baby want dat is bij de nooduitgang. Daar mogen geen kinderen.

Klopt,
Aan de zijkanten, dus de A,B en evt C stoel en aan de andere kant de H, J en K stoelen zijn de nooduitgang op een specifieke rij (meestal halverwege achterin, in de reguliere economy en meer voorin, in de business klasse).
De stoelen in het midden van die rij (DEFG of DEG) zijn niet naast de deur en daar zit het muurtje waar de wiegjes aan kunnen.
In de economy comfort, waar TS zit, is geen nooduitgang, anders had zij deze stoelen nooit kunnen selecteren met een baby in het reisgezelschap.
Trust me, I know. Its my job ;)
Laatst bijgewerkt door mairead op 09-12-24 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:31

Onze dochter was 4 maanden toen we gingen vliegen.
Ze had nog nooit gespuugd en mondjes teruggeven? Nope deed ze niet.

Op de terugvlucht hadden we geen extra setje kleding. Voor beiden niet.... ik heb mij zo goed als ik kon "afgeveegd" en met natte doekjes schoon geveegd en zij heeft reserve kleding van een andere baby die aan boord was aan gekregen. Ik was die mensen zoooo dankbaar.

Dus ja, neem echt echt echt 2 setjes schone baby kleding mee en vergeet ook een setje schone kleding voor jou in de handbagage niet!

Verder nieuw speelgoed
Lievelingsknuffel (
en maak deze vast! Knoop een touwtje om zn poot en bevestig die aan je draagzak! Niks erger dan een verloren lievelingsknuffel.
En neem voldoende spenen mee. En ook deze: speenkoord eraan en aan je draagzak klikken!

Voor het eerst in 4 maanden spuugde ze. Tijdens de vlucht. Volgens over mij heen.. gatverdamme....

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 03:28

Kabayo schreef:
Sannans daar had ik nog niet eens over nagedacht, goede tip! Fijne tips ook wbt voeden. Ik zal het zeker meenemen
Hoe ging het bij jullie? Goede vlucht gehad?

Yes zeker! Wij hadden het ‘geluk’ dat onze dochter net daarvoor trommelvlies buisjes had gekregen vanwege oorontstekingen, dus we hadden geen enkel probleem met druk.
Verder hadden we een eigen stoel voor haar geboekt. Ik zag dat een andere bokker zei dat ze met 1,5 jaar daar te jong voor zijn, maar zo lang je betaalt kan natuurlijk alles! Wij vonden dat erg fijn vanwege lange vlucht (naar Los Angeles) met een 1,5 jaar oud kindje.

Hier slaapt ze eigenlijk ook nooit op schoot, maar dat ging nu wel gewoon zonder problemen. We hebben ook gewoon het ‘ritme’ aangehouden met slaapzak aantrekken enzo en dat hielp enorm.

En verder nog een grote tip: de vlucht eindigt vanzelf, dus elk uur is er eentje haha! Jouw stress voelt jouw kind, dus probeer die laag te houden. Wel fijn dat je straks drie volwassenen hebt voor 1 kleintje.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 06:21

Flowq schreef:
cijsalover schreef:
Oeh ik volg! Ga in februari ook vliegen met een dreumes van dan 1.5. Naar Zanzibar, heen is een nachtvlucht. Vooral het slapen zie ik tegenop.. een wiegje is ze te groot voor, eigen stoel te jong voor. Dus dan maar op schoot? In de draagzak eventueel? Zou dit wat zijn? https://www.bol.com/nl/p/deryan-airtrav ... androidapp

Zeker super fijn! Met 1,5 zijn ze misschien al wel wat groot ervoor. Onze zoon is al vrij groot en past er niet helemaal op. Dekentje verliest daardoor z’n functie een beetje. Maar toch vond ik het ideaal!
Wij hebben ook 1 nachtvlucht gehad en gewoon het ritme aangehouden. Avondeten-spelen-slaapzakje-flesje. Heeft toen 6 uur geslapen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat top! Kwam je zelf ook qat aan slapen toe? :D

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 08:46

Ik heb geen ervaring met reizen met kinderen, maar ik kan je sunnycars aanraden! Ook niet altijd goedkoop, maar ver vooruit wel én in inclusief alle verzekeringen :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:14

Sannens schreef:
Verder hadden we een eigen stoel voor haar geboekt. Ik zag dat een andere bokker zei dat ze met 1,5 jaar daar te jong voor zijn, maar zo lang je betaalt kan natuurlijk alles! Wij vonden dat erg fijn vanwege lange vlucht (naar Los Angeles) met een 1,5 jaar oud kindje.

Dit is de beste tip die langs is gekomen. Ik ben net weer terug van een een “wereld” reis en heb weer vol verbazing naar dat gedoe met die kleine kinderen gekeken. Kind moe, ouders moe, geen ruimte. Dit is de basis voor ergenis.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:18

Even nagevraagd. De headset kwam van bol.com, het is de alpina muffy, het nieuwe model van 35 euro.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:28

Wij hebben in 2007 gevlogen met een kindje van anderhalf - en wij konden voor haar toendertijd gewoon een wiegje 'huren'. Denk dat de max maten tegenwoordig wat lager liggen.

Kan je eventueel nog een eigen stoel overwegen? Wij hadden dat toen niet maar vond het toch zwaar - ze moest de hele reis bij een van ons op schoot of inderdaad op de grond en ze deed het keurig (als in mensen zijn na afloop nog naar ons toegekomen om ons te complimenteren met hoe rustig en lief ze was) maar ik was uitgeteld zowel heen als terug. (Vlucht van 11 uur).

Met een eigen stoel kan je nog naar zoiets kijken:
https://www.kidstravelservice.nl/jetkid ... en-koffer/

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:38

Wij hadden destijds een keycord aan het halsbandje van de knuffel gemaakt. Dochter was toen wel al wat ouder, kon ze hem zelf om haar nek hangen en kon hij nergens blijven liggen. Verder favoriete boekje mee (ik denk dat ik de Dikkie Dik verhaaltjes nog steeds uit m'n hoofd ken....) en vochtige doekjes, overal goed voor.

Vwb huurauto, hier ook hele goede ervaringen met Sunny Cars. Hier in Nederland al boeken was destijds goedkoper dan daar boeken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 09:59

Wij hebben met ons zoontje van nu bijna 3 meerdere lange vluchten gedaan (Zanzibar met KLM, Mexico met Tui Fly en Thailand met Emirates). Bij de eerste 2 had hij nog geen eigen stoel. Bij KLM werd er wat geschoven met passagiers zodat wij toch een hele rij voor onszelf hadden. Hierdoor kon hij lekker tussen ons in pitten. Bij TUI Fly hebben we DeLuxe geboekt, hierdoor hadden we meer ruimte en kon hij op de grond voor onze voeten spelen. Helaas werd onze stoelreserveeing voor de terugvlucht ingetrokken en zijn we uit elkaar geplaatst. Dat was niet zo'n succes. Met Emirates was hij al 2 en had dus een eigen stoel. Dat was super, Emirates is trouwens een hele fijne maatschappij als je met kinderen vliegt.

Mocht je een buggy toch overwegen, er is van Goodbaby (Pockit Allterrain) een zeer klein opvouwbare buggy die zelfs gewoon als handbagage mee mag.

Verder de tips die hier al gegeven zijn idd; zorg voor wat drinken (zo ver mogelijk klaar gemaakt is het fijnst voor jezelf), speentjes, een knuffel en voldoende kleding. Wij hadden trouwens ook echt een klein tasje gemaakt met luiers en billendoekjes zodat je niet met je grote tas in dat kleine hokje loopt te klieren (want die wc-hokjes zijn echt heel klein).

De eerste vlucht hadden wij ook zo'n Deryan, maar vraag even na bij de luchtvaartmaatschappij of het wel mag, mag niet altijd nl en bij KLM mochten we hem bijvoorbeeld pas opblazen als we op een bepaalde hoogte waren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 18:04

Dankje nog voor alle tips! Ik zal de muffys bestellen en die slaapzak, lijkt mij wel handig!

Wbt buggy/draagzak. Draagzak is ze niet gewent. Dus zit nog wel wat in dubio. Hoe komt die dan op het vliegtuig vanaf de gate? Wou dan een simpele inklapbare ophalen denk ik

Mensen nog tips voor een goede flessenwarmer? Heb nu bambini maar ben niet tevreden. Erg traag en snel leeg

Slapen kan ik niet op een vliegtuig, dus dat maakt mij niet veel uit. Als we maar wat comfortabel kunnen zitten ben ik blij :j

Auto is geregeld + betaald incl kinderzitje bij Sunny Cars, dankje voor de tip!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 19:42

Wij hadden de Deryan air traveler mee, ideaal. Zo opgeblazen en kindlief heeft er heerlijk mee geslapen.

Bij het opstijgen en landen bv gegeven, daarna was ze zo in slaap.

We hadden inderdaad ook de muffy's.

Makkelijk zittend pakje zodat verschonen makkelijk ging. Dus ik zou juist broekje doen en romper. Of een boxpakje met knoopjes bij de beentjes zodat je niet het hele pakje hoeft uit te worstelen.

Wij hadden juist wel geïnvesteerd in een goede buggy. De Joolz aer+. Die kan als enige helemaal plat dus op het vliegveld heeft ze nog wat uurtjes slaap gepakt. Je krijgt er een hoes bij, die wel eromheen voor hij het ruim in gaat!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 20:08

Hier ook de Joolz aer+, deze mag officieel mee als handbagage bij klm! En anders wordt hij bij de gate ingenomen en krijg je hem op bestemming bij de gate weer terug.

Verder: geen flessenwarmer maar een thermosfles met heet water. Fles koud water erbij en je kan elk moment een hete fles maken. Heet water op? Overal bij elk café bij te vullen!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 20:14

Ohja! Wollen dekentje, temperatuurregulerend. Met al die temperatuurwisselingen in de cabine echt een aanrader!

Deryan paste hier perfect.
Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:43

Sannens schreef:
Hier ook de Joolz aer+, deze mag officieel mee als handbagage bij klm! En anders wordt hij bij de gate ingenomen en krijg je hem op bestemming bij de gate weer terug.

Verder: geen flessenwarmer maar een thermosfles met heet water. Fles koud water erbij en je kan elk moment een hete fles maken. Heet water op? Overal bij elk café bij te vullen!

Dit!
In het vliegtuig laten vullen door de stewardes, en zelf een dopper oid meenemen om op vliegveld te vullen.

Zelf geen ervaring met kunstvoeding, maar wel ervaring met (compacte) thermosflesjes die goed lang heet blijven! Koud/kamer temp water bij de hand hebben is dan wel handig.

Ik weet ook iemand die haar kind altijd kamertemperatuur kv gaf. Lijkt mij niet lekker (oké, baby melk überhaupt niet :') ) maar tis maar net wat je kind gewend is.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:02

Thermosfles is ideaal idd. Zeker die met temperatuurweergave in de dop. Dan weet je makkelijker hoeveel koud water je moet toevoegen. Overigens kun je 'm ook bij de meeste restaurantjes etc laten vullen. Dan heb je al voor boarden warm water en kun je nog voor opstijgen je flesje maken (mag aan boord pas na opstijgen).

Draagzak vinden bijna alle kleintjes wel fijn, maar als je zelf twijfelt; kijk zeker voor de Joolz Air of de GB Pockit+ Allterrain, die laatste is wat budgetvriendelijker. Bij Emirates was ie gewoon toegestaan als handbagage met 20*30*42. Ik zou zeker wel via Marktplaats kijken daarvoor, dat houdt t nog wat betaalbaarder.

Overigens mag een gewone paraplubuggy meestal ook mee tot de gate, maar bij aankomst lag die bij ons altijd op de bagageband (buitenland) of "bijzondere afmetingen" (schiphol, en dat zijn de laatste items die ze uitladen, dus je staat lang te wachten).

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:30

Ons kindje vond de draagzak niks, helemaal niet meer op een leeftijd van 8,5 maand..
Wij hebben een Easywalker buggy welke ook heel klein opgeklapt kan als handbagage.

Daarnaast ook eens met Upendo voor de wollen dekens. Of kleding. Heel fijn voor die kleintjes, zeker met de verschillen in temperatuur.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 23:54

Als ze draagzak niet gewend is zou ik daar niet voor gaan. Hier was dat rond 8,5 maand wel een uitkomst maar dan wel met het gezicht naar voren.

Wij hebben de babymoov moov&feed flessenwarmer voor als we op pad zijn/ op vakantie. Thuis gewoon heet en koud water mengen. Maar dat is een thermosfles die zichzelf verwarmd. In enkele minuten. Ik vind het nog vrij vlot. Maar ik moet wel zeggen dat wij er vaak wel rekening meehouden en hem op tijd aanzetten. En omdat het een thermosfles is blijft hij daarna vrij goed op temperatuur zonder dat het energie kost. Hij zal in het vliegtuig ook nog wel op te laden zijn omdat het via usb gaat. Zit alleen wel iets van een accu in. Dus wellicht bij de security even uit de tas halen, maar geen idee hoe dat zit eigenlijk. Als het op is gewoon bijvullen.

Daarnaast zou ik inderdaad ook denken aan een makkelijk boxpakje (eventueel met voetjes eraan omdat hier op die leeftijd sokken elkaar keer uit gaan) en genoeg reservekleding en ook voor jullie.

Wel moet ik zeggen dat hier 8,5 maand echt wel een bewegelijke leeftijd is. Ze kunnen nog niet alleen lopen. Dus rondjeslopen in het vliegtuig zit er niet in. Maar stil liggen willen ze ook niet meer of lang bij je zitten. Wellicht toch iets op in stellen dat ze tijgerend het looppad door kan gaan of iets.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 00:26

Onze dochter was al wat ouder maar werd ziek in t vliegtuig. Dus iets van paracetamol zetpillen zou ik voor de zekerheid meenemen.

En eventueel voeding die je geeft vast daarheen sturen. Mijn dochter kreeg pap en vond alleen het merk uit Nederland lekker. Elk ander merk weigerde ze.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-24 15:12

Bedankt allemaal voor alle tips! Heb ze allemaal gelezen :D Erg fijn al die ervaringen

Ik heb inmiddels die Deryan Airtraveler besteld zodat ze een slaapzakje heeft en een soort stoel op schoot. Ik heb een buggy gekocht voor op het vliegveld. Al kan die niet mee als handbagage. Hoop niet dat ik er met het uitladen lang op hoef te wachten.. Wat is jullie ervaring er mee?