Naar München met de auto half december

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:06

Is het niet een idee om een ruime bench te lenen ergens (formaat hele kofferbak) en daar kitten + lekker ligplekje + kattenbak in te zetten? Dan hoeft hij niet ‘op commando’ naar de bak en kan je tijdens pauzes wat drinken en eten geven en weer door :j

Zo zou ik het met onze kat doen, maar die krijst al als ze haar reismand ziet de hele buurt bij elkaar dus die gaat maar niet mee _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:09

Als je gewend bent afstanden te rijden is dat geen speciale route. Gewoon snelweg zonder uitdagingen. Wel 1000 wegopbrekingen.
Kwa weer kun je uiteraard nu nog niets zeggen. Ik zou daar flexibel in blijven en met sneeuw of ander drama de afspraak verzetten.
Als het eenmaal goed gaat sneeuwen dan kan het wel echt heel akelig worden kan ik je uit ervaring zeggen en dan zul je geheid ergens moeten overnachten.

Echter als ik lees dat jij normaal geen lange afstanden rijdt en dat nu 2 dagen aan stuk gaat doen en als je daar met wat pech mee hebt een kitten bij je hebt die de volledige ca. 700km zit te huilen dan draai je door.
Ik vond een uur in de auto met een zielig mauwend hoopje dier al vreselijk.

Het idee dat het braaf op de kattenbak gaat tijdens een autorit zou ik laten varen. Misschien heb je geluk hoor, maar leg voor de zekerheid ook maar gewoon wat bescherming neer.

Kwa kosten is die vlucht toch niet duur?
Benzine is ook niet bepaald gratis, op de snelweg in Duitsland betaal je rustig 2,30 per liter.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 23-11-24 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:10

Unwritten schreef:
Is het niet een idee om een ruime bench te lenen ergens (formaat hele kofferbak) en daar kitten + lekker ligplekje + kattenbak in te zetten? Dan hoeft hij niet ‘op commando’ naar de bak en kan je tijdens pauzes wat drinken en eten geven en weer door :j

Zo zou ik het met onze kat doen, maar die krijst al als ze haar reismand ziet de hele buurt bij elkaar dus die gaat maar niet mee _O-

Hoe zit het met de ruimte tussen de tralies van een grote bench? Kan een kitten daar niet tussendoor?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 21:14

Unwritten schreef:

Ik wil geen rondvliegend grit in de auto en verwacht ook niet dat een kat het prettig vind om haar behoefte te doen in een bewegend voertuig, dus nee daar gaat mijn voorkeur niet naar uit :Y) De bench is groot zat, 60x50x40, maar ik denk dat zij het prettiger vind als dit gebeurd wanneer de auto stil staat. Zou de bak evt in de bench kunnen zetten in de pauze, dan heeft zij zelf de mogelijkheid, maar ga dit niet in de bench laten. Ik zou er dan wel handdoeken in leggen dat mochten er ongelukjes zijn, dat dit uiteraard geen probleem zou moeten zijn. Is overigens opvouwbare reis bench van stof met gaas, dus volledig kittenproof.

Ik ben gewend aan "lange" ritten als 6 uur op een dag, en dat is geen probleem.

Maar ik sta nog steeds open voor vliegtuig en ik kijk daar ook nog naar, dit is zeker niet uitgesloten. Maar Auto heeft wel mijn voorkeur boven de trein :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Naar München met de auto half december

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:21

Kat in de bench en met z'n tweeën gaan. Kun je afwisselen met rijden en is ook gewoon gezellig.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:22

Is de kitten gewend aan een tuigje? Zo niet zou ik de fokker vragen om hiermee te gaan oefenen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:24

Ik zou zelf wel heel bang zijn dat ze ontsnapt, dat lijkt me echt vreselijk. Maar goedpassend tuigje zou dat dus moeten voorkomen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 21:25

Anne_GTI schreef:
Kat in de bench en met z'n tweeën gaan. Kun je afwisselen met rijden en is ook gewoon gezellig.

Niet iedereen kan even mee of rijden uberhaubt. De vriendin die dan mee zou gaan rijd geen snelwegen, dus daar schiet ik niks mee op maar ik heb wel iemand die mij actief zou kunnen houden. Ik zou de rit ook niet in mijn eentje doen.

Geen idee of de kitten er aan gewend is, maar kan dit inderdaad even bij de fokster aankaarten of ze het alvast zou kunnen uittesten. Nou zijn kittens over het algemeen vrij flexibel hier in, had mijn katten (en kittens) het allemaal geleerd van de ene op de andere dag. Ik heb een simpel maar veilig tuigje wat niet zwaar is en ook niet op de nek hangt wanneer er een lijntje aan zit.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:29

En op zich he.. mijn kat kan niet lopen met een tuigje, dan werken de pootjes niet meer. Dat is op zich best handig :)) gaat ze er ook niet vandoor

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 17:02

Het word toch maar het vliegtuig, en ipv München dan gewoon naar Boedapest waar de kitten officieel vandaan komt, de fokster zou mij tegemoetkomen naar München maar vond het zoveel gezeul dat rechtstreeks vliegen toch vele malen beter is, en maak ik er meteen een mini vakantie van :')

Mungbean

Re: Naar München met de auto half december

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:47

Klinkt als een verstandige keus

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:18

Fijner voor jezelf en de kitten denk ik. Boedapest trouwens echt heel mooi om te bekijken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 21:38

Ineke2 schreef:
Fijner voor jezelf en de kitten denk ik. Boedapest trouwens echt heel mooi om te bekijken.

Ja dat lijkt mij ook idd! En helaas is het niet lang dat ik er kan zijn ivm geen vrij van werk maar heb wel een volle dag en ochtend de tijd om nog een beetje rond te kijken :D ben heel erg benieuwd!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 22:44

Aangezien Budapest-Munchen ook een dikke 6-7 uur is, ben ik voor je katje heel blij dat je gaat vliegen. Want dat arme beestje zou anders 14+ uur in een bench in de auto moeten zitten...

Je hebt de juiste keuze gemaakt, TS...