Zojuist een huis gekocht in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: Zojuist een huis gekocht in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:55

Wat een leuk karaktervol huis.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:57

Wat een leuk Hans en Grietje huis <3 .
Voor ons wel jammer dat jullie niet hoeven te verbouwen, :+ maar ik volg graag jullie avonturen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 22:53

senna21 schreef:
Wat een leuk Hans en Grietje huis <3 .
Voor ons wel jammer dat jullie niet hoeven te verbouwen, :+ maar ik volg graag jullie avonturen.

De badkamers willen we toch wel een beetje meer 2024 (of eigenlijk 2025 :D ) in brengen en de tuin... mijn man werkt in de planten sector, dus ik hoop zelf op een mooie tuin "verbouwing" O:) . En eigenlijk...eigenlijk willen we in de niet al te verre toekomst nog een huisje erbij kopen, maar dan mag het wel een opknapper zijn.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 16:34

Monique1963 schreef:
HA! Daar ben je dan! Nogmaals gefeliciteerd. Leuk dat je er nu een topic over geopend hebt! Ik hoop dat je updates maakt, dan blijf ik volgen! Ik vind het een schitterend sfeervol huis! Fijn dat het je een goed gevoel geeft.

En wat is je tijdlijn? Hoeveel jaar vakantiehuis? En ga je het zelf ook verhuren tot je er voor vast zit? En wat is je planning daarin? Over hoeveel jaar wil je emigreren? En komt je paard dan aan huis te staan?

LOL, wat een vragen hè? Je weet dacht ik dat we een emigratietopic van bokkers hebben toch? Die vinden het vast ook leuk als je daar je ervaringen deelt!

Ik ben jaloers op het heerlijke traject dat er nu voor je aanbreekt. Het telkens daar aanlanden vanuit het drukke NL is zoooo heerlijk! Thuiskomen!

Veel plezier!

Onze ideale tijdlijn is 3 jaar als vakantiehuis (of veel korter als het aan mijn man ligt).

Idealiter zou verhuren wel fijn zijn, we willen nl nog even doorsparen om er een 2e huisje bij te kopen voor verhuur (misschien in Frankrijk, maar wellicht ook wel in Italië of Spanje, even uitzoeken wat financieel interessanter is). Maar voor we daar echt over nadenken, eerst maar even zelf een paar x gaan en eea opfrissen en wat comfortabeler maken.

Paard komt niet aan huis, van dat idee ben ik afgestapt. Ik wil er geen paard bij, Eclipse wil (terecht) echt niet alleen staan en ik vind het ook wel erg fijn als ik hem volpension kan onderbrengen zodat het wat makkelijker is op vakantie te gaan.

Emigratie topic ken ik niet, die moet ik echt even gaan zoeken dan!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:34

Super leuk huis.
Leuk je te ontmoeten vandaag, je had mij nieuwsgierig gemaakt, dus snel je topic opgezocht.

Nou je weet waar ik woon, achter de dijk hahaha

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 20:17

De eerste betaling is gedaan en de 10 dagen bedenktijd zijn bijna verstreken, dus hoog tijd om wat meer
Foto's te delen. Ik wilde ook graag 2 video's delen, maar helaas, geen idee meer hoe ik dat kan doen :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:37

Ziet er supergezellig uit !

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:39

Ziet er leuk uit!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:40

Wat een leuk huis

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 22:05

Lekker suf, 2x dezelfde foto ipv deze... aftellen tot de sleutel overdracht!

Afbeelding

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:42

Het ziet er heel gezellig uit zeg

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:57

Wat een sfeervol huis! Gefeliciteerd.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:38

Wat een prachtig huisje! Wauw!

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:25

Wauw wat een prachtig huisje!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 13:10

Wat een leuk huis! Gefeliciteerd!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 15:32

Wat zijn de laatste nieuwtjes?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 21:57

Dat ik vreeeeeeeeeselijk ongeduldig aan het worden omdat we nog steeds geen definitieve sleuteloverdracht datum hebben... ik heb vandaag besloten dat ik woensdagochtend mag bellen, dan is het 5 februari... laatste bericht (8 januari) was dat de notaris nog in afwachting was van papierwerk voor de landregistratie. Streefdatum was 1 maart maar dat wordt zo wel kort dag met verlof aanvragen en gite boeken. Zenuwslopend dit, ik word gek!

Ik heb video's bekeken van badkamerrenovaties met wandpanelen, heb een online winkelwagen gevuld bij Leroy Merlin, heb de Blokker voor een deel leeg gekocht toen dat nog kon... het zou zooooooo fijn zijn om de sleutels te hebben en zelf te kunnen inventariseren wat we hebben en wat we op korte termijn willen kopen. Geduld is zo niet mijn sterkste punt . Eigenlijk zou ik morgen wel willen bellen, maar dat heeft misschien geen zin zo kort voor het weekend.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 00:24

vikki schreef:
Dat ik vreeeeeeeeeselijk ongeduldig aan het worden omdat we nog steeds geen definitieve sleuteloverdracht datum hebben... ik heb vandaag besloten dat ik woensdagochtend mag bellen, dan is het 5 februari... laatste bericht (8 januari) was dat de notaris nog in afwachting was van papierwerk voor de landregistratie. Streefdatum was 1 maart maar dat wordt zo wel kort dag met verlof aanvragen en gite boeken. Zenuwslopend dit, ik word gek!

Ik heb video's bekeken van badkamerrenovaties met wandpanelen, heb een online winkelwagen gevuld bij Leroy Merlin, heb de Blokker voor een deel leeg gekocht toen dat nog kon... het zou zooooooo fijn zijn om de sleutels te hebben en zelf te kunnen inventariseren wat we hebben en wat we op korte termijn willen kopen. Geduld is zo niet mijn sterkste punt . Eigenlijk zou ik morgen wel willen bellen, maar dat heeft misschien geen zin zo kort voor het weekend.

Met landregistratie bedoel je waarschijnlijk de Safer. Die kun je afkopen om eerder met de beslissing over de brug te komen. Op de aankoop van het huis is het een peanuts bedrag. Je kunt het verkorten van 2 maanden naar 1 maand, of nog sneller. Want als er al een claim op de grond had gelegen dan had je het meteen al wel geweten. Het is een soort farce, maar het is een instantie die in stand gehouden wordt, levert namelijk enorm veel geld op. Dus ik zou vragen om de wachttijd af te kopen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 01:51

Euh ja welkom in Frankrijk, bureaucratie e.d. is niet het vlotste :') eigenlijk met alles nu ik er zo over denk haha.

Mooie woning en veel plezier daar! Wel fijn eerst als vakantiewoning voor permanent. Dan kan je rustig inkomen.

Zelf heb ik maar een paar jaar in Frankrijk gewoond en kreeg de kriebels en wilde weer terug toen ik kon (ik was nog jong). Mijn ouders hebben er ruim 15 jaar gewoond maar zijn inmiddels ook weer terug in NL (iets met kleinkinderen :Y))

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:05

Bij ons huis heeft het totaal 6 maanden geduurd totdat we naar de notaris konden. Dit kwam vooral door de landmeters.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 22:42

Whoooooop...vandaag een app van de makelaar gekregen, notaris heeft 14 februari voorgesteld als (eerst) mogelijke datum. Nou gaat dat helaas niet lukken omdat manlief dan belangrijke klanten over heeft voor meetings dus app teruggestuurd of tussen 1 maart - 8 maart mogelijk is, evt kunnen we misschien 27 Feb al gaan rijden. Spannend!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 10:14

Whaaaa gefeliciteerd, wat gaaf joh! En Valentijnsdag had wel heel mooi geweest ;-) Heel spannend. Ik blijf volgen!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 10:28

Wat spannend zeg! Dat lijkt toch nog snel te gaan. Gaaf.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 11:10

Super nieuws!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 11:18

Wat fijn dat het toch zo snel lukt! En zonder afkopen? Dan even snel uitzoeken of er een vliegveld in de buurt is dan komen we jullie paleisje bewonderen. :D