Duran123 schreef:Oh wauw wat een hoop reacties al.
Dank voor het delen van jullie ervaringen! Soms zelfs met filmpje!
Ik heb het gevoel dat ik nu moet beslissen wat ik ga doen. Er moeten les/lessen gereserveerd worden en ook de skipas. Dat maakt het zo lastig vind ik.
Ik neig naar niet skiën maar als ik het filmpje van Karuna zie denk ik WAUW!!!
Even over je opmerking lessen moeten nu gereserveerd worden, nope hoeft niet

mijn lessen die ik neem is ik zoek een skischool uit (observeer vaak lessen van anderen, erg leerzaam rustig zitten en kijken

en aan de hand daarvan kijk ik welke skischool me het beste zou liggen) of ga naar een mijn bekende skischool en vraag joh is er een plek voor een uur priveles. En eigenlijk is altijd het antwoord ja hoor geen probleem. Hetzij die dag of de dag erop.
Dus het enige dat je "moet" is zorgen dat je ergens kunt slapen op de jullie gewenste plek en tijd. En dan jou boeking zonder skipas desnoods en ter plekke daar de rest regelen. Begin met een simpel uur priveeles meer dan genoeg voor een eerste keer) dan kun je daarna aanrommelen op de beginnersplekken die meestal ook nog gratis of met een goedkope puntenkaart kunnen. Ik ben ook op de meest drukke tijden geweest. Eerste keer was zell am see met kerst en oud en nieuw. Ik had vollop les kunnen krijgen maar fysiek was dat niet te doen voor me
En de les, ik ben met skieen duidelijk een trage leerling, en een trage skier ook nog

ik heb die eerste keer in Flaine een verkeerde leraar gekregen van een andere school waar ik na 10 minuten gezegd heb sorry dit wordt hem niet en de les gestopt en geld terug gekregen deels. Daarna naar deze gegaan ( de man kende ik van eerder van de handiski en rondgeskied worden in een bakje door het skigebied

) en dit was na 20 minuten ongeveer en mijn tweede les in totaal (eerste les jaarervoor in zell am see waarna ik ben gaan oefenen tussen de kleuters

) en eerste les dat jaar. Prive leer je zoveel. Ik heb het idee dat een priveles gelijk staat aan drie tot vier uur in een groep.
Afgelopen jaar een keer een uur en een keer een half uur les gehad. En weer flink vooruit gegaan.