Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tango1979 schreef:Als verzekeringsadviseur:
In NL moet er sprake zijn van een geboekte overnachting, buiten NL niet. Dus je hebt wel dekking bij dagje Antwerpen, niet voor een dagje Efteling (tenzij je ook een overnachting geboekt hebt)
Mbt annulering: je kan garantie annulering afsluiten. Dan heb je bijvoorbeeld ook dekking als je huisdier (paard!!) ziek is/overlijdt of een goede vriendin oid. Dan krijg je 75% van je annuleringskosten terug. Zou ik bij een dure reis altijd doen!!
MarijeR schreef:Annuleringsverzekering was voor mij nooit bruikbaar, ik ging vaak op relatief dure reizen en een verzekering keert dan maar heel beperkt uit. Niet de kosten waard.
En bij annulering ook nooit nodig gehad, juist door de wat duurdere reizen ook veel coulance bij het bedrijf en altijd mijn geld volledig terug gehad of de reis om kunnen zetten naar een andere reis of andere periode.
Ook tickets altijd zonder problemen en zonder kosten kunnen annuleren.
Kookaburra schreef:Annuleringsverzekering alleen als er van tevoren iets geboekt is.
Reisverzekering altijd. En tip van mij: check je reisverzekering en autoverzekering (als je met je eigen auto op pad gaat) regelmatig! Kom je nog makkelijk thuis als er onverhoopt iets gebeurt? Vorige week was ik betrokken bij een ongeluk. Gelukkig niet gewond, maar de auto was totall loss omdat een malloot met zijn auto op onze weghelft kwam. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en het is fijn dat je dan weet wat de opties wel en niet zijnScheelt een stressfactor.
Laura_ schreef:Ik ben doorlopend verzekerd. Maar ik vroeg mij toevallig voor m'n laatste vakantie af wat zo'n verzekering nou zou dekken bij overlijden van paard of kat. Via dit topic kom ik er dus achter dat er verzekeringen zijn die dat dekken. Ga ik eens naar kijken!
En rabobank/interpolis eens vragen of ze onder dierbare ook een paard of kat verstaan
Toevallig hier mensen die namen van verzekeringen hebben waar huisdieren onder zijn gedekt? Eventueel aanvullend?