scandinavie tips gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 20:59

Volgens mij kan je ook heel goed met de trein vanuit Denemarken naar zweden. Misschien wel goedkoper dan de tol. Malmö vond ik zelf ook iets tegen vallen. Zou zelf dan een andere vakantie gewoon door gaan naar zweden of een combinatie naar Noorwegen. Maar voor deze tijd zou ik alleen Denemarken doen.

WenK

Re: scandinavie tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:38

In Denemarken is een hoop leuks te zien, Ribe, Rømø en het vikingencenter zijn al genoemd. Persoonlijk zou ik Zweden niet in 1 dag op en neer doen. Zeker zuid-zweden was in mijn beleving geen toevoeging op Denemarken, pas hogerop (Idre bijv) werd het bijzonder. Dit is echter echt niet in 1 dag te doen. Als je maar 7 dagen hebt zou mijn advies zijn om je te beperken tot Denemarken of na 2 nachten door te gaan naar Zweden, daar door rijden, ook weer 2 of 3 nachten pakken en dan met 1 of 2 overnachtingen in Denemarken weer naar Nederland.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:45

Kopenhagen is 100x mooier dan Malmo. Zou daar zeker niet voor oversteken. Daarbij is Malmö idd in Zweden maar geeft het niet direct het Zweedse gevoel.

Mocht je koste wat kost voet aan Zweedse bodem willen zetten, kan je de trein pakken over de brug, centrum Kopenhagen naar centrum Malmö voor niet zoveel kosten. En heb je gelijk die brug gehad.

Helsingborg naar Helsingor kan je ook nog met de ferry over.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 00:35

manonutjuh schreef:
Ik denk dat je met dit tempo veel mooie dingen gaat missen.

Is het geen optie om wat langer te gaan?
Bijvoorbeeld een paar dagen in de omgeving van Billund, en daarna richting Kopenhagen en Zweden?

Iets langer zal wel kunnen maar daarna begint het normale leven weer

Zit nu wel te denken om Zweden eind van de rit te doen met overnachting en dan naar huis

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:46

Wat ik me (serieus) afvraag, wat hebben dierentuinen in Denemarken die dierentuinen in Nederland niet hebben? Lijkt me zo zonde om daar een kostbare dag aan te besteden terwijl je ook een leuke oude stad of een natuurgebied kunt bezoeken.

Ik ben naar Kopenhagen geweest voor mijn werk en ik ben met de auto gegaan en daarmee mezelf wat vrijheid gegeven voor sightseeing. Ik vond de krijtrotsen van Møn echt heel mooi en ik ben onderweg naar Kopenhagen een bord achterna gereden naar een ruïne; Vordingborg Castle.
Kopenhagen is ook leuk, een fiets huren is zeker een aanrader, het is een echte fietsstad.
Verder was ik niet perse heel erg onder de indruk van het land. Vond het voor een groot deel (van wat ik gezien heb) vooral erg op Nederland lijken :')

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:25

Mijn advies voor jou zou dit zijn.

Dag 1: Op heenweg naar Billund eten bij restaurant Flammen in Kolding.
Dag 2: Legoland en/of Legohouse
Dag 3: Givskud Zoo Zootopia
Dag 4: Richting Markaryd in Zweden.
Dag 5: Markaryd Elandsafari, kun je met de auto door en je mag ze vanuit de auto aaien. (eventueel kan dit ook op dag 4)
Dag 6 & 7: kun je naar eigen inzicht gebruiken om terug naar Nederland te rijden.

Puur naar Malmö rijden om in Zweden te zijn geweest, zou écht zonde zijn.