Sowieso Panorama Mesdag! Vergeleken met grote musea heel makkelijk om even mee te pakken omdat je er niet lang hoeft te blijven, en toch een hele gave beleving om middenin zo’n levensecht Panorama schilderij te staan
Café Soof in de Nutstuin is erg leuk om te lunchen. Zit verstopt tussen saaie gebouwen, maar het is een heerlijk rustig groen plekje vlakbij het centrum met verrassende gerechten op de kaart.
Er zit een foodhall vlak naast het centraal station waar je snel kan eten 's avonds.
Spa/wellness zou ik ook overslaan. In de tijd dat wij in Den Haag woonden, heb ik er nooit een gevonden die goed beviel. Grote saunacomplexen zitten er niet, en wat er wel is, vond ik persoonlijk wat sketchy
Kijkduin is ook leuk wandelen! En het Zuiderpark. Hertjes kijken, of de heemtuin bewonderen.
Ik weet niet hoe je interesse in natuur/dieren is, maar misschien vindt je het Omniversum ook leuk om te bezoeken, daar is tot eind november een fototentoonstelling/film over het leven en de boodschap van Jane Goodall te bezichtigen.
JorineV
Geplaatst: 02-09-24 19:56
prompter schreef:
Kijkduin is nog steeds bouwput-achtig, daar zou ik niet zo snel naar toe gaan en best wel even reizen vanuit het centrum.
Oh oeps, dat wás mooi. Is alweer even geleden dat ik in Den Haag woonde.
Al die oude houten troep weg, nieuwe restaurants, een mooie opgang Ik vind t een verbetering
Paellapan
Geplaatst: 02-09-24 20:14
ohh het achterommetje dat is echt een heel leuk tentje. Scheveningen, winkeltjes kijken in de Spuistraat, voorstelling in het Circustheater op Scheveningen, de Boulevard en al die andere leuke dingen die hier al genoemd zijn.
Spa zou ik ook overslaan. Ik heb nooit een fijne sauna gevonden in die regio. Daar ging ik echt een stuk verder voor weg.
Whizz
Geplaatst: 02-09-24 20:20
Als je van musea houdt dan is Voorlinden in Wassenaar een aanrader. Op de grens van Den Haag en Wassenaar ligt het automuseum, ook leuk. In Scheveningen is Beelden aan zee leuk. Natuurlijk het Mauritshuis! Wandelen in het centrum ,met of zonder gids: voorhout, noordeinde, bierkade, hooikade, allemaal leuk om te zien. Lunchen bij Soof of Dudock, theedrinken in hotel des Indes! De Japanse tuin in park clingendael is tot 3 november open en is prachtig om te zien. Een rondleiding door de voormalige Amerikaanse ambassade is wel grappig. Op de vvv site staan ook wandelingen met gidsen en fietsroutes.
leeslampje
Geplaatst: 02-09-24 20:46
Er is al veel genoemd, maar wandelen in het Westduinpark nog niet geloof ik
Misschien is er een avond stand up comedy in Dudok? Kan echt heel leuk zijn (en soms enorme missers, dat weet je van tevoren niet, niets is zo smaakgebonden als humor ).
c_alsemgeest
Geplaatst: 02-09-24 21:57
prompter schreef:
Dan herken je het niet meer terug nu . Boulevard weg, speelboot weg, grote appartementengebouwen langs de kant
draaimolen...
_AB_
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-24 15:33
Iedereen heel erg bedankt voor alle leuke tips! We zijn nu onderweg naar Den Haag en gaan straks n keuze maken. Er is een (tijdelijke?) sauna met zeezicht op Scheveningen, daar gaan we morgen sowieso heen. En dan lekker daar in de buurt eten. En ik wil graag naar Panorama Mesdag en naar de Haagse markt Voor de rest horen jullie nog wat we verder zijn gaan doen!