Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muiz schreef:65 cm per persoon inclusief bagage is niet persé heel ruim hoor, dan ga je best wel weer richting kramperen volgens mij![]()
Een beetje matje gaat richting de 50 cm en met een lange tentgenoot of als je zelf op je buik slaapt heb je 200 cm zeker in gebruik. Dus daar nog tassen bij is krap (of je zou evt met iemand anders minder moeten willen trekken en er gewoon met de auto plus tent op uit, dan red je het wel).
Die 130 cm binnen is ook op de vloer gemeten, meeste tenten gaan vrij hoekig naar binnen. Eigenlijk zou je ze eens moeten bekijken als ze staan (bij een tentententoonstelling bijvoorbeeld, die heb je niet alleen voor het galgje woord) en dan 10 cm vanaf de grond opmeten aan de binnenkant. Want als je een beetje kak weer hebt en het regent wil je echt niet tegen je buitendoek aankomen, dan heb je een lekkende tent met een beetje pech.
Best wel een zoektocht eigenlijk, ik ga ook eens rondsnorren wat qua tenten handig en werkbaar zou kunnen zijn... Wat zou je budget evt zijn als je wilt kopen?
Peelie schreef:Het liefste ga ik wel zo licht mogelijk. Ook omdat ik niet alleen voor mijzelf mee moet nemen, maar ook de hond. Is toch extra bepakking.
Dorus schreef:Een tas hoeft toch niet persee in de binnentent? Vaak zijn die lichtgewicht trekking tentjes wel zo gemaakt dat er ruimte is om de tas droog weg te zetten buiten de binnentent. Als het nodig is dan kan dat dus gewoon.
Ik geef je wel gelijk dat het wel erg krap wordt dan. Dat zijn keuzes die je maakt, meer ruimte betekend ook meer gewicht en/of volume voor in je rugzak.
Ik was blij dat ik de eenpersoonstent van de decathlon die ik op het oog had heb kunnen lenen. Daardoor weet ik nu dat ik de extra euro's en grammen er wel voor over heb om een iets ruimere tent te kopen.