Castlefest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 09:42

robeer schreef:
Weet iemand trouwens of er een overzicht is van soortgelijke evenementen in Nederland en het buitenland? Het mogen ook kleinere evenementen zijn uiteraard. Zo heb ik bv de middeleeuwse week op Gotland (Zweden) hoog op m’n lijstje staan.
Tip welkom dus :D

Misschien hier, al weet ik niet of het overzicht actueel is. In ieder geval Elfia in Arcen
https://tokyo.nl/japan/cosplay/#cosplay-nederland

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 09:51

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 10:07

Lieser schreef:
robeer schreef:
Weet iemand trouwens of er een overzicht is van soortgelijke evenementen in Nederland en het buitenland? Het mogen ook kleinere evenementen zijn uiteraard. Zo heb ik bv de middeleeuwse week op Gotland (Zweden) hoog op m’n lijstje staan.
Tip welkom dus :D

Misschien hier, al weet ik niet of het overzicht actueel is. In ieder geval Elfia in Arcen
https://tokyo.nl/japan/cosplay/#cosplay-nederland

Er staat 2022 :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 11:10

Qimm schreef:
Er staat 2022 :+

Klopt, maar je kunt op de activiteiten klikken en dan kom je op de 2024-pagina's

robeer

Re: Castlefest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 12:37

Ik ga in ieder geval daar eens grasduinen. Nou gaat het mij niet zozeer om de cosplay maar meer om de spirituele kant. Maar al klikkende kom je vaak ook een eind :D
Heksia wordt helaas niet meer georganiseerd…..dat was een thuiswedstrijd waar we op de fiets heen konden :o

Volgens mij heb ik jou gezien Sabbientje……althans je versierde truttentrolley <3
Ik heb zoveel leuke dingen gezien en zit vol inspiratie voor volgend jaar. Hoop dat ik m’n man dan ook meekrijg.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 13:16

Hier vrijdag een half dagje geweest meer tijd had ik niet helaas. Wel leuk om mensen weer te spreken en over het terein te struinen en langs de stands te lopen.

Over het jaar heen zijn er echt heel veel festivals. Volgende week is er bijvoorbeeld elftopia in belgie. en de week erop middeleeuws windschoten

Zat in de link te gluren en miste er al best wel een aantal en ik ken ze lang niet allemaal. (ik hoor meestal over andere festivals van een bevriende standhouder)

Fantasyfest is 2x per jaar is weer in oktober.
In januari heb je fantasy village in zaandam
In Mei Mysteria in belgie en eallum in dordrecht (waar keltfest vroeger zat)
Eind mei/ begin juni heb je rapalje zomerfolk in groningen
In juni heb je el mundo fantasia en fable and fantasy.

En zo zijn er vast nog veel meer.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 13:41

Je hebt ook nog Eallum https://www.facebook.com/Eallum.festival

Vrij nieuw festival in de Biesbos bij Dordrecht (waar vroeger Keltfest was)
Was dit jaar voor de tweede keer, maar helaas helemaal verregend, dus hopelijk hebben ze volgend jaar beter weer.

Ben er zelf nog niet geweest, maar van mensen die er wel geweest zijn hoorde ik dat het een leuk fesival was.

Edit: oh hij staat al op het lijstje zie ik. had hem niet gezien.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 13:50

Eerste jaar op eallum geweest was toen klein maar erg gezellig en toen was het prachtig weer. Dit jaar 2de dag afgelast ivm de regen. Erg zonde.

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 14:17

Eallum is een stuk minder massaal dan Elfia en Castlefest, maar zeker zo gezellig.

Nog wat kleinschaliger en met meer theater gecombineerd is: https://www.oberonzoetermeer.nl/
Drie avonden theaterwandelingen door een park met korte acts in de elfenwereld. Overdag is er een Elfendorp met activiteiten, paardenshow en Quest voor kinderen. Zeker de moeite waard.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 14:46

Leuk, ik kom dit topic nu pas tegen, maar ben er het hele weekend geweest om te werken. Mijn eerste keer achter de bar en eerste keer dit type festival, maar heb er enorm van genoten, wat een goede sfeer heeft dit festival zeg..
Heb 2 weken terug ook zwarte cross gewerkt, maar daar lopen toch hele andere mensen rond. Ondanks dat ik zelf zo basic en casual ben als maar kan, en dus niet zo heel erg in to de fantasy verkleed dingen :o voelde ik mij hier wel gewoon op m'n gemak, ook in m'n eentje.
Zaterdag avond na m'n shift nog even naar irdorath geweest, lekker op het veldje gezeten aangezien mijn benen moe waren van werk, was echt heel relaxed :j
Ik ben heel erg van het leven en laten leven concept, doe waar je je prettig bij voelt en wees lief voor andere enzo, en dat ging hier echt volledig op.
Als ik de mogelijkheid heb kom ik er volgend jaar zeker weer werken.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-24 17:14

Mariett schreef:
Ooh ik ga helaas niet, vrienden wel. Ben een keertje op de winterversie geweest, dat was toen erg fris :D
We hebben geen algemeen fantasy festival/fantasy fair topic geloof ik hè? Want ik ga wel naar Elfia bijvoorbeeld.

Wat ga jij aan doen/heb jij aan gehad TS?

Ik ben afgelopen zaterdag geweest. Helaas was de wizard's robe die ik vorig jaar droeg te warm, dus heb ik alleen het zwarte tuniek met sterren aangehad wat ik er normaal gesproken onder draag. Ook heb ik mijn muts/hoed thuisgelaten. Niet erg, want het mooie weer was een verademing met alle regen van vorig jaar.

Ik hoorde een aantal mensen over de wachtrij, maar die vond ik wel meevallen. In iets meer dan tien minuten was ik wel binnen. En dat ondanks dat ik er rond 10:00 al was, direct als het terrein open ging. Volgens mij was er donderdag en vrijdag nog wat verwarring over wie nou wel of niet nog een bandje voor alle dagen moest en wie niet.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 21:05

quibusjes schreef:
Eallum is een stuk minder massaal dan Elfia en Castlefest, maar zeker zo gezellig.

Nog wat kleinschaliger en met meer theater gecombineerd is: https://www.oberonzoetermeer.nl/
Drie avonden theaterwandelingen door een park met korte acts in de elfenwereld. Overdag is er een Elfendorp met activiteiten, paardenshow en Quest voor kinderen. Zeker de moeite waard.

Om daar aan toe te voegen als je iets met gratis toegang wil bezoeken: Historisch Zoetermeer. Is ook heel klein schalig, maar staan regelmatig dezelfde standhouders als op Elfia en Castlefest en hebben hier en daar ook wat shows. Is meestal in september.

Hier onwijs in de chill modus om alle prikkels te verwerken. Had het al verwacht en daardoor nu nog even lekker 2 dagen extra vrij. :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:34

Gaan er hier ook mensen naar Elfia dit weekend?

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 08:43

Ja, ik ga zondag met een vriendin. Kijken of het fijner is dan haarzuilen.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:51

Helaas moet ik dit jaar overslaan.. Ik vind het echt te duur geworden... ;(
Maar Arcen vond ik qua locatie echt prachtig :D

Veel succes voor degene die wel gaan :D

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 11:14

Ik denk dat dit ook 1 van de laatste jaren gaat worden hoor. Inderdaad de prijs schiet omhoog en gezien de berichten voor volgend jaar moet ik financieel echt gaan kiezen en dan gaat het Castlefest worden. Haarzuilen vond ik de laatste jaren echt niet fijn qua communicatie wanneer er iets vast liep en daar vind ik het dan echt te duur voor worden. Dan pak ik wel wat meer kleinere mee zoals Historisch Zoetermeer dat bij mij om de hoek is en Fantasy Fest enzo.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 12:47

Wij gaan niet, vind het echt te duur. In Eallum heb ik weinig vertrouwen meer, dus ik vrees wachten tot het weer castlefest is.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:25

Waarom kom ik dit topic nu pas tegen?? :x

Ben al jaren niet meer naar fantasy evenementen geweest, en had dit jaar weer voorzichtig wat plannen gemaakt.
Jammer om te horen dat Elfia zo duur is geworden. Heb de eerste 10 edities meegemaakt, inclusief de verhuizing van Archeon naar Haarzuilens, en die stond dus ook weer op m'n lijstje. Maar als ik het zo hoor is Castle Fest een leuke opvolger. Ik ben gewoon gek op al die standjes waar je originele, maar niet-zo-gebruikelijke-zaken kunt kopen :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 15:36

Heee ik zie dit topic ook nu pas!

Ik ben voor het eerst naar Castlefest geweest in 2006, toen denk ik 8 jaar elk jaar geweest en ga nu zo’n beetje om het jaar.

Dit jaar had ik m’n lieve hondjes mee, die vinden dat soort dingen ook superleuk. Al die aandacht <3

Skeletje en regenboogstaart :#
Afbeelding

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 17:31

Ik was er dit jaar voor het eerst, op zondag. Echt een ontzettend leuke dag gehad :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:16

Ik zie dit topic nu pas. Ik heb alleen de eerste 2 keer Castlefest gemist en ik ga af en toe naar Elfia. Ook al sinds het Elf Fantasy Fair heet. Ook ga ik naar de kleinere evenementen af en toe.

Ik ga eigenlijk al een paar jaar 4 dagen naar Castlefest en dit jaar ging ik vrijdag als boer en zaterdag en zondag ben ik helemaal in het groen geweest als groene vos.

Eerder ging ik ook Australisch gekleed of middeleeuws met een enorme hoorn op mijn rug. Ook ben ik wel als boogschutter geweest of Sjamaan. Maar ik heb eigenlijk altijd wel iets van muziekinstrumenten mee.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 20:42

Wat leuk, weer even leven in dit topic :D was al bang dat het stil zou liggen tot volgend jaar.

Veel plezier voor alle mensen die naar Elfia gaan. Is voor mij helaas te duur en wat te ver weg ook. En heb het druk dit weekend.
Ik denk dat ik wel in oktober naar Fantasy Fest ga, één dagje. Mits ik iemand mee krijg.

Denken jullie trouwens dat de verhoogde BTW veel invloed gaat hebben op de prijzen van Castlefest? Ik vrees ervoor, namelijk. Het is al niet heel goedkoop, maar nog wel te doen. Nog duurder en ik weet niet of ik dan ieder jaar ga kunnen blijven gaan. Volgend jaar wil ik sowieso gaan. Da's het 20-jarig bestaan en daar wil ik heel graag bij zijn.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:08

Met 't risico om nu de rude partypooper te zijn: ik vind het echt te bizar voor woorden dat Vana (de organisatie achter Castlefest) honden toelaat op 't terrein. Ik zie (als ex hondentrainer) echt alléén maar gestreste honden daar, en hoe kan het ook anders met die bizarre drukte en die extreem harde bass en hoge tonen van alle podia. Het geluid is niet te harden voor die dieren, ook op een afstand van het podium niet. Dieren lopen alleen maar te hijgen, kwijlen, piepen, draaien. Dat raakt me echt elk jaar weer best hard. Ik hoop dat ze ooit tot het inzicht gaan komen dat ze het verbieden, maar aangezien ze nog steeds bezoekers te kort komen en dus niemand een strobreed in de weg willen leggen om te komen vrees ik ervoor.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:41

Op de facebook pagina van castlefest is dit inderdaad ook al meerdere keren aangehaald

Je bent niet de enige die het een probleem vindt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:52

Sommige honden kijken echt dood ongelukkig ja. Die van mij staan beetje hijgend op de foto maar die waren echt niet ongelukkig hoor, met een normale wandeling zouden ze met die temperatuur ook wat hijgen. We kwamen net van helemaal achterop de parkeerplaats gelopen :')

Otje is als hulphond wel wat gewend en op veel situaties getraind. Dichtbij het podium komen we niet want dat trek ik zelf niet.

Mocht het je geruststellen, dit zijn echt geen gestresste honden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:D
Afbeelding
Afbeelding

Overigens ben ik het met je eens hoor dat 9/10 honden daar echt niet thuishoren en veel stress laten zien.