Vakantie Kaapverdië: Ervaringen, do's/don'ts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:18

Coby schreef:
Tip voor binnenlandse vlucht niet als 1 van de laatsten zijn. Douane binnenlandse vlucht werkt wat anders. Deze willen graag geld zien.

Met welke maatschappij heb je gevlogen? Ik heb 10 vluchten gehad en niks van dit meegemaakt hoor.

Ohja.. tipje voor anderen: betalen voor stoelkeuze heeft geen nut. Iedereen gaat gewoon zitten waar ie wil

Toevoeging: ik zie nu dat je verhaal over de douane niet over Kaapverdië gaat. Ik dacht al.. waar heb jij het over. Gaat allemaal best netjes daar hoor.

Enige waar je echt heel erg moet oppassen is Praia. Ik heb het nu niet meer over vliegtuigen maar meer over het algemeen. Praia is best wel gevaarlijk

Roulette_

Re: Vakantie Kaapverdië: Ervaringen, do's/don'ts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:26

Wat een horror-verhalen over de ferry. Het is een vrij smalle zeestraat dus ik geloof direct dat de golven er pittig kunnen zijn. Wij hadden zowel heen als terug nauwelijks golven, wel een opkomend zonnetje en goed uitzicht. Lekker buiten kunnen zitten en zonder zeeziekte (niet bij ons, niet bij anderen) genoten van de overtocht, mijn tip zou zijn om een vestje oid bij je te houden, het kan best fris zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:29

Roulette_ schreef:
Wat een horror-verhalen over de ferry. Het is een vrij smalle zeestraat dus ik geloof direct dat de golven er pittig kunnen zijn. Wij hadden zowel heen als terug nauwelijks golven, wel een opkomend zonnetje en goed uitzicht. Lekker buiten kunnen zitten en zonder zeeziekte (niet bij ons, niet bij anderen) genoten van de overtocht, mijn tip zou zijn om een vestje oid bij je te houden, het kan best fris zijn.

Jij hebt het over São Vicente - Santo Antão toch? Die overtocht is prima te doen. Ik heb het over de andere overtochten
En dat vestje had ik trouwens totaal niet nodig. Het is net wanneer je gaat

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:08

Jij was niet de enige die iets postte over een mindere ervaring met de ferry en daarbij… je hebt jouw bericht nog aangepast in positieve zin na mijn bericht hè.
Mij om het even, iedereen heeft weer een andere ervaring afhankelijk van o.a. persoon en omstandigheden. Leek me fijn voor Celine, die al aan heeft gegeven soms zeeziek te worden, te lezen dat er niet altijd hoge golven zijn :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:11

Oeh dan zou ik zeker de boot niet nemen als je soms zeeziek bent.
Behalve dan die naar Santo Antão. Die reken ik niet mee. Is een andere categorie. Je ziet Santo Antão al van dichtbij liggen zo kort is het tochtje. En is ook een andere aanbieder dan de lange vaartochten tussen de andere eilanden trouwens.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:13

Mijn zus is er nu en heeft vandaag een prive tour gedaan met : https://www.facebook.com/BoaVistaCarefy/
Dat zijn Nederlanders , dus ook Nederlandse tours mogelijk.
Mijn zus vond de tour beter dan die via het hotel, ze hadden nu ook een prive tour. Dus wellicht nog leuk voor de mensen die er nog geen gaan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:17

@TS maar je gaat dus georganiseerd? Of ga je gewoon zelf regelen? Is namelijk veeeeeel goedkoper

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:50

Even een schopje in dit topic, TS hoe was je vakantie nog?
Ben ook aan het kijken om te gaan in januari. Benieuwd of er nog meer tips tops, do's en donts zijn.
Aan de hand van dit topic in ieder geval aan het overwegen om Sal over te slaan, of in ieder geval niet te lang te blijven. Santo Antao klinkt dan weer waanzinnig gaaf!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 01:48

xMathilde schreef:
Even een schopje in dit topic, TS hoe was je vakantie nog?
Ben ook aan het kijken om te gaan in januari. Benieuwd of er nog meer tips tops, do's en donts zijn.
Aan de hand van dit topic in ieder geval aan het overwegen om Sal over te slaan, of in ieder geval niet te lang te blijven. Santo Antao klinkt dan weer waanzinnig gaaf!

Oh leuk! Ja goed idee. Sal is echt vrij weinig aan, je mist niks als je die overslaat. Lekker op São Vicente vliegen, daar even de berg op en even chillen op Praia Laginha, en dan lekker de boot nemen naar Santo Antão. Zeker Xôxô niet overslaan en die hike vanaf Cruzinha naar Ponta do Sol (of desnoods alleen het stukje lopen langs dat Unesco dorp als je geen wandelaar bent)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 10:33

Hoihoi allemaal!

Een beetje een late reactie, maar onze vakantie was echt GEWELDIG! São Vicente was super leuk, erg sfeervol en we hadden een prachtige accommodatie bij de haven. Leuke restaurantjes, bomvol cultuur. We hebben daar een heerlijke paar dagen gehad! Daarna met de ferry naar Santo Antão, waar we dik een week hebben gezeten. Ik ben zo enorm blij dat we dat nog verlengd hebben lastminute. Want WAUW, wat is dat geweldig. We hebben er heel veel hikes gedaan en ontzettend genoten van de locals, de natuur en de geweldige tochten. De hike door de Xôxô vallei was echt onvergetelijk en ook de hike door de Paul vallei zelf was echt ontzettend mooi. De hike vanaf Cruzinha naar Ponta do Sol was ook mooi, maar ik vond de andere wandelingen mooier, omdat ik dol ben op bergen en groen. De kust was ook zeker mooi en vooral toen we door het verlaten dorpje liepen was het adembenemend, maar de rest van die route vond ik iets minder bijzonder. En ook een stuk minder zwaar, dat was wel even lekker haha!
Na Santo Antão zijn we weer een paar dagen op São Vicente geweest en daarna door naar Sal. Dat had wat mij betreft overgeslagen mogen worden. Of langer op Santo Antão bijvoorbeeld. Er is echt enkel toerisme, het is een ontzettend saai eiland (qua natuur en bezienswaardigheden) en na Santo Antoão was het echt een beetje een cultuurshock. Juist die Kaapverdiaanse mentaliteit sprak mij zo erg aan en was fantastisch op Santo Antão. Op Sal merk je daar bijna niets meer van- het is puur toerisme. Voor zon en zee is het een geweldig eiland, om gewoon met een cocktail in je hand te chillen. Maar voor mensen zoals wij en zeker na de reis die wij er al op hadden zitten, was het niet echt de moeite waard. Desondanks hebben we er erg genoten! Gewoon nog een paar laatste, rustige dagen gehad daar. Ik zal gauw wat foto's met jullie delen! Ik heb absurd veel foto's gemaakt haha.

Voor wie nu direct al iets wilt zien, kan je even kijken op mijn Instagram account @__celineg
(het hoogtepunt is nog niet aangevuld haha, heb zo absurd veel geplaatst toen dat ik dat allemaal nog moet uitzoeken)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 15:26

Super!
Ja Sal is echt haast zonde van je tijd, dat had ik al voorspeld, maar gelukkig heb je in ieder geval São Vicente en Santo Antão gezien, want dat is super. Ook even op je insta gespiekt, heel herkenbaar allemaal. Ben benieuwd naar de fotos van Santo Antão.
Ik had komende week weer richting Cabo kunnen gaan als ik had gewild, maar ik vond de tickets nu te duur en ik heb geen uren meer (gek he als je het hele jaar om de haverklap pleite bent :+ )
Volgend jaar maar weer kijken. Moet nog naar Maio en Boa Vista en wil sws weer terug naar Santo Antão.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 15:57

Eliana schreef:
Mijn zus is er nu en heeft vandaag een prive tour gedaan met : https://www.facebook.com/BoaVistaCarefy/
Dat zijn Nederlanders , dus ook Nederlandse tours mogelijk.
Mijn zus vond de tour beter dan die via het hotel, ze hadden nu ook een prive tour. Dus wellicht nog leuk voor de mensen die er nog geen gaan.

Dit is Boa Vista, maar excursies met deze mensen zijn een aanrader!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:27

Super dat je het zo naar je zin hebt gehad. Ook even gespiekt op instagram, ziet er heel mooi uit inderdaad. Wij vertrekken 2 januari voor ruim 2 weken, even de kerstvakantie verlengen en de donkere dagen onderbreken :D .

We gaan sowieso naar Sao Vincente en Santo Antao. Willen ook graag naar Fogo, maar dat wordt nog even puzzelen. Vliegen terug via Boa Vista in ieder geval.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 21:02

xMathilde schreef:
Super dat je het zo naar je zin hebt gehad. Ook even gespiekt op instagram, ziet er heel mooi uit inderdaad. Wij vertrekken 2 januari voor ruim 2 weken, even de kerstvakantie verlengen en de donkere dagen onderbreken :D .

We gaan sowieso naar Sao Vincente en Santo Antao. Willen ook graag naar Fogo, maar dat wordt nog even puzzelen. Vliegen terug via Boa Vista in ieder geval.

Als je er niet uit komt qua vluchten kun je ook 1 vlucht en 1 boot nemen. Anders zit er al gauw veel tijd tussen

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 22:28

Ik had nog beloofd wat foto's te delen hier, dat hebben jullie nog te goed hoor!! Ik ga binnenkort aan het fotoboek beginnen, dus we zijn bezig met alle foto's bij elkaar zoeken en sorteren :+ Wat een werk haha. 2 mobieltjes, 2 camera's. Wanneer ik een beetje orde in de chaos heb, kan ik ook wat foto's uitzoeken om hier te posten. Het zijn er nu zoveel door elkaar dat ik niet weet waar ik moet beginnen haha!

Maar ik heb wel al een aftermovie gemaakt! Waarin echt nog niet eens de helft zit van wat we gedaan hebben denk ik. Lang niet alles is gefilmd. Alsnog duurt de video bijna 20 minuten haha! Dus wie het leuk vind om dat te zien, al dan niet versneld- here you go! :P