Handbagage inchecken KLM

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noordje

Re: Handbagage inchecken KLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 06:48

Mvdende,dat is niet waar. Bij KLM wordt er op zones ingestapt. Als je zone 5 bent (light ticket) dan stap je als laatste in.
Het gaat idd om die trolley koffers. Bij een volle vlucht is er gewoon niet genoeg plaats in de baggage bakken (ligt ook een beetje aan toestel) Rugzakken (mits binnen normale maten) mag je gewoon meenemen.
Ik werk voor o.a KLM afhandeling hier in Oslo en ik weet wat een gedoe het af en toe is om al die baggage aan boord te krijgen. Vooral Amerikaanse passagiers slepen nogal veel mee .

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 07:02

mvdende schreef:
Tip: zorg dat je optijd bij de gate bent en vooraan in de rij staat. Het is vaak first come, first serve, dus de 1e pak'm beet 90 koffertjes/ grote tassen mogen zonder problemen mee de cabine in. Vol=vol dus mensen die achteraan in de rij staan, zullen hun koffertje moeten laten inchecken.

Doe dit aub niet. KLM stapt in op zonenummer. Dus zit je in Zone 5? Dan moet je niet vooraan in de rij gaan staan tussen Zone 1, vaak wordt hier ook op gecontroleerd.

Verder gaat het alleen om de trolleykoffertjes idd. Rugtassen die onder de stoel passen, die mag je idd gewoon mee aan boord nemen.

Verder is het tegenwoordig ook niet allemaal meer op vrijwillige basis: mensen die in Zone 5 zitten, kunnen in de voorwaarden lezen dat zij hun handbagagekoffertjes niet gegarandeerd in de cabine mogen meenemen. Dit staat ook op de instapkaart. Als er ingenomen moet worden, beginnen ze dus idd bij Zone 5 en in de vertrekhal (de andere zones mogen altijd vrijwillig de handbagage inleveren het is sws gratis).

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 07:24

Veel plezier TS en fijne vlucht! *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 08:00

Ik zit. :D
Afbeelding

Nogmaals bedankt allemaal, ben doodop en nog niet eens op bestemming. Te veel indrukken dit haha.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 10:38

Ik schop dit topic even omhoog, misschien dat iemand hier een antwoord op heeft. Wij vliegen over 2 weken ook met KLM, proberen alleen handbagage mee te nemen. Nu controleer ik net de afmeting van onze weekendtassen (M formaat) en in de diepte zijn ze net een paar cm groter dan wat KLM aangeeft als max, het is geen harde tassen dus ik gok dat dit geen probleem zal zijn, maar ik wil graag zeker zijn. Anders boek ik voor de zekerheid nog een grote koffer bij. Gaat vooral om het grootte stuk handbagage, de rugzak geloof ik wel. :P

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 10:50

Ik heb nog nooit gehad dat klm de omvang van mijn handbagage controleert. Zolang het in die bakken boven de stoelen past doen ze niet heel moeilijk. Mijn kinderwagen mocht er ook in

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 11:46

Ik ben een paar weken geleden met KLM naar Toulouse heen en weer gevlogen, en ben niet gecontroleerd op de afmetingen. Maar het valt me wel op dat mensen echt veel meer meenemen als 1 stuks handbagage. En daar zou toch wel meer controle op mogen komen.
Ik vind het zelfs prettig om mijn rolkoffer in te checken.
Heb dan alleen mijn handtas of rugzak met laptop en medicijnen mee te sjouwen over het vliegveld.
Ik ben toch op vakantie dus even wachten bij aankomst op mijn koffer, so what. Ik heb de tijd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 11:51

Hoe vond je je eerste vlieg ervaring? Geen turbulentie gehad?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-25 11:54

Hannanas schreef:

Bedoel je mij? Want was het vorig jaar inmiddels. :)

De heenweg was verschrikkelijk, geen turbulentie maar ik blijk er niet lekker over te kunnen. Heb echt een paar uur nodig gehad om weer bij te komen. Heb daarna ook meteen reistabletjes gehaald en de terugreis is veel beter gegaan.
Mijn hoofd kon niet mee met de beweging zegmaar. :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 11:59

magda_90 schreef:
Hannanas schreef:

Bedoel je mij? Want was het vorig jaar inmiddels. :)

De heenweg was verschrikkelijk, geen turbulentie maar ik blijk er niet lekker over te kunnen. Heb echt een paar uur nodig gehad om weer bij te komen. Heb daarna ook meteen reistabletjes gehaald en de terugreis is veel beter gegaan.
Mijn hoofd kon niet mee met de beweging zegmaar. :=

Oh ik zie het! Stom. Iemand heeft het topic een schop gegeven :p
Fijn dat de reistabletjes geholpen hebben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 14:16

sorry ik had het topic even een schop gegeven.
Ts hier ook steevast tabletje vooraf hoor, een keer dat ik dacht goh london, ben ik zo, maar toen werd ik ziek tijdens het landen en duurde een eeuwigheid voor we eraf konden en dan wordt zo n ruimte in een keer wel heel krap hoor. Ik heb het toen op het nippertje gehaald zonder overgeven, maar het scheelde niks.