Twee maanden reizen, waar zou jij heengaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 09:10

LvdO schreef:
Als het echt om reizen gaat, dan zou ik weer op roadtrip gaan door Amerika!
Of eilandhoppen Hawaii

8nnemiek, wat een onwijs gaaf plan zeg! Hier ook een zeiler en dat zou echt een droom zijn. Ga je hier alsjeblieft een volgtopic van maken, zodat wij allemaal mee kunnen genieten?

Heb je dan een bepaalde route in Amerika die je zou willen doen?

LvdO

Re: Twee maanden reizen, waar zou jij heengaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:23

ik heb in maart twee weken door Nevada, Utah, Arizona en Californië gereden. Die route zou ik sowieso opnieuw willen doen en dan overal langer blijven. Daarnaast verder Utah in, Wyoming door. echt de natuur in en de wilde paarden weer willen zien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 09:32

LvdO schreef:
ik heb in maart twee weken door Nevada, Utah, Arizona en Californië gereden. Die route zou ik sowieso opnieuw willen doen en dan overal langer blijven. Daarnaast verder Utah in, Wyoming door. echt de natuur in en de wilde paarden weer willen zien.

Nice heb je iets van polarsteps of iets? Ben wel benieuwd naar foto's :D

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:34

moonsparkle schreef:
LvdO schreef:

Nice heb je iets van polarsteps of iets? Ben wel benieuwd naar foto's :D

Hey, nee dat ken ik niet. Het was ook allemaal een beetje onverwacht en kortdag. Ik mocht met een vriendin mee van wie de vader ging trouwen in Vegas en toen hebben we er een roodtrip aan vastgeplakt xD

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:35

Ik zou naar Madagaskar, Malediven, Reunion en Mauritius gaan. <3

Als geld geen probleem zou zijn dan he :+

Ik zou deze landen kiezen, omdat dit naar mijn mening niet de standaard landen zijn waar mensen heen gaan. Maar de natuur en de zee is er wel ontzettend prachtig. Ik ben niet van het bezoeken van gebouwen, ik ga liever de natuur in om mooie watervallen of uitzichtpunten op te zoeken.

Waarbij de meeste tijd zou uitgaan naar Madagaskar en Reunion.
Malediven zou ik het mee afsluiten denk ik.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 09:37

Reunion en Mauritius staan ook nog op mijn lijstje :D maar dan voor een kortere reis.

Nou schijnt reunion best wat te lijken op Madeira, daar ben ik wel geweest.

Ps ik heb echt te veel wat ik wil zien in een leven.. O:) qua geld en tijd gaat me vast niet alles lukken

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:52

Mijn antwoord is altijd Zuid Afrika.
Het is er zo divers.

Kaapstad is fantastich en ik hou niet eens van steden. Garden route; mooie natuur, kleine dorpjes, walvissen en haaien, ook weer vrij afwisselend.
Naar Kruger Park om wilde dieren te zien en even stoppen in Johannesburg om wat over de geschiedenis te leren.
Als budget het wil; een stop in Namibië voor de Sossusvlei want dat is fenomenaal. Of nog een stop op Zanzibar om echt met een vakantie gevoel af te sluiten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:53

LvdO schreef:
8nnemiek, wat een onwijs gaaf plan zeg! Hier ook een zeiler en dat zou echt een droom zijn. Ga je hier alsjeblieft een volgtopic van maken, zodat wij allemaal mee kunnen genieten?

Het zal nog zeker 2 á 3 jaar duren voordat we er helemaal klaar voor zijn, maar we zijn al druk bezig met het schip klaar stomen voor lange reizen :D Dat volgtopic zal er zeker komen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:00

Oh, zoveel dingen die ik zou willen. Rondje Scandinavië met mijn camper, en dan helemaal via de Baltische staten richting lapland en via de fjorden omlaag. Zo divers en rustig, en veel ruige natuur.

Ik ben ooit naar Kirgizië geweest en zou heel graag weer eens naar centraal Azië willen, stuk van de zijderoute rijden gecombineerd met paardrijden en wandelen.

Zuid Amerika trekt mij ook al heel lang, en dan vooral Patagonië. 2 maanden maakt de kosten van de vlucht meer dan waard. Ik zou zowel een meerdaagse wandeltocht als een meerdaagse paardrij tocht willen maken, en met de boot langs de gletsjers.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:22

Pfiew lastige vraag, want wil de hele wereld nog wel zien. Afgelopen jaar 6 maanden door zuid en midden Amerika mogen reizen en dat was echt geweldig.

Paar dingen die hoog op mijn bucketlist staan:
- Antartica
- Mongolie
- overlanden in Afrika
- Amazone
- Sri Lanka
- Roadtrip Noorwegen, Zweden, Finland, Baltische staten

Waarom? Vooral omdat ik een onwijze natuurliefhebber ben en er zijn daarin echt bijzondere plekken om te zien. Antarctica wil ik mega graag heen, maar heel erg duur en ik ben behoorlijk zeeziek... Amazone zou ik graag een paar dagen op een boot in Brazilië willen. Slapen in een hangmat en tussen alle locals, want dat is gewoon openbaar vervoer.

Bijzondere plekken waar ik afgelopen jaar geweest ben:
Safari in Zuid-Afrika, Galapagos Eilanden, Machu Picchu, Patagonie en de Amazone. Amazone in Bolivia en ik had ook in Ecuador geboekt, maar daar brak de pleuris uit dus ben de volgende dag vertrokken.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:23

gaucho schreef:
Oh, zoveel dingen die ik zou willen. Rondje Scandinavië met mijn camper, en dan helemaal via de Baltische staten richting lapland en via de fjorden omlaag. Zo divers en rustig, en veel ruige natuur.

Ik ben ooit naar Kirgizië geweest en zou heel graag weer eens naar centraal Azië willen, stuk van de zijderoute rijden gecombineerd met paardrijden en wandelen.

Zuid Amerika trekt mij ook al heel lang, en dan vooral Patagonië. 2 maanden maakt de kosten van de vlucht meer dan waard. Ik zou zowel een meerdaagse wandeltocht als een meerdaagse paardrij tocht willen maken, en met de boot langs de gletsjers.

Patagonie is echt geweldig! Was al jaren mijn droombestemming en was het helemaal waard. Kan ook redelijk goedkoop trouwens. Ik heb de O trek gelopen (8daagse trektocht) en was maar 350 euro ofzo kwaad daaraan, wel eigen materiaal mee)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 10:31

Helaas is mijn rug niet gemaakt voor backpack :o

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:33

Ik heb Indonesië al heel lang op mijn lijstje staan en zou daar heel graag 2 maanden heen gaan.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:04

Vliegen naar Zuid Afrika en met een auto en daktent in een maand overlanden naar Ethiopië en dan daar nog een maand doorbrengen.

Heb al best veel in Afrika gereisd en Ethiopië is helaas nooit gelukt door covid en de onlusten daar.
Was al wel gepland en uitgewerkt.
De overlanding reis Zuid Afrika, Botswana, Zimbabwe en Zambia was ook erg mooi. Toen ook gecombineerd met Kenia, in totaal ruim 7 weken.

Maar ja, reizen zit er helaas niet meer in… :\

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:23

moonsparkle schreef:
Supervixen schreef:
Nieuw-Zeeland lijkt me geweldig!

Wat lijkt je zo geweldig aan Nieuw Zeeland? :D

De natuur en de leegte.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:24

Ah, leuk topic.

Ik doe dit in de praktijk!

Voor mijzelf, ik vlieg niet, wil hond mee, en heb (oude) camper

Ik blijf dus binnen Europa.

Mijn eerste lange reis was richting het noorden, noord Duitsland, Denemarken, Zweden en heel uitgebreid het Zweedse eiland Öland,

Mijn tweede langere reis was Zuid Frankrijk, Noord Spanje, Andorra, uiteindelijk werd dat kort Spanje en heel uitgebreid alle Franse (vasteland) provincies.

Noord en Zuid had ik gehad,
Dus deze ronde (ik ben nu op pad)
Oostelijk Duitsland, Tsjechië/Polen in de planning.
Ik zit nu op de grens van Duitsland en Tsjechië, ongeveer waar de westelijke punt van Tsjechië Duitsland binnenkomt.

Ik reis heeeeel veel, ik studeer onderweg. Het grote, groooote voordeel van het huidige tijdperk met vrijwel overal internetverbinding.

Ik ben net voldoende 'thuis' in Nederland om alles netjes binnen allerlei regelgevingen en verzekeringen te kunnen houden (en leef dan bij mijn vader) en verder ben ik zo veel mogelijk de hort op.
Ik doe dit nu grofweg twee jaar.

Is nogal alternatief, maar ik vind het heerlijk. Waar woningnood al niet goed voor is :')

Ik wil vooral graag nieuwe dingen zien, andere culturen, andere gebouwen, taal, gewoontes.
En ben gek op zowel geografie als biologie.
Dus voor mij is overal wel wat te zien ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:26

moonsparkle schreef:
Ik denk zelf aan Australië, dat is zo ver dat ik er niet heen zou gaan voor drie weken. Ik denk dan aan Tasmanië vanwege de diverse landschappen, Queensland ivm het regenwoud en the Great Barrier Reef, en de oostkust om onder andere met walvishaaien te snorkelen en karijini NP.

Maar ergens ben ik bang dat het tegen zal vallen simpelweg omdat ik niet vaak zo lang weg kan en het is lang sparen, ik denk dat het ook wel een van de duurste bestemmingen qua reis en verblijf zal zijn en als je er dan ooit heen gaat dan wil je ook wel vanalles kunnen doen :o

Ik dacht ook aan een reis door Zuid Amerika, Costa Rica, Panama, Peru, Ecuador (Galapagos
of
Canada British Columbia(Vancouver Island), naar Olympic national park, Shasta Trinity national forest, afzakken richting zion/antilope. Dat zijn natuurlijk echt super diverse landschappen.

Echter deze twee hierboven kun je natuurlijk wel in stukjes doen en is lang niet zo ver als Australië.

Ik ben 10 jaar geleden naar Australië geweest en heb alles gezien en gedaan wat jij beschrijft.

Begonnen in Sydney, na 4 dagen door naar Cairns, daar een tour geboekt naar Cape Tribulations het regenwoud in voor 3 dagen. Gesnorkeld op het Great Barrier Reef en een stukje zuidelijker 3 dagen en nachten doorgebracht op een zeilboot op de Withsundays om te snorkelen. Het stuk oostkust van Cairns tot Brisbane is het mooiste en daar is het meeste te zien en te doen en in totaal heb ik daar iets van 5 weken over gedaan. In totaal van Sydney naar Cairns, afzakken naar Brisbane en nog 3 dagen surfkamp (nooit doen, vreselijke organisatie) en in 2 dagen door naar Melbourne heb ik 6 weken gedaan. Vervolgens met m'n ouders en een camper 3 weken door Tasmanie getrokken. Wij hadden met 3 weken ruim de tijd. 1 week is echt véél te kort, maar als je max 2 maanden hebt, zou ik Tasmanie in 2 weken doen.

Daarna ben ik van Melbourne via Great Ocean Road naar Adelaid getrokken en vervolgens naar Alice Springs. O&n van Alice naar Sydney gevlogen en 2 Jan door naar Nieuw Zeeland voor 10 weken daar. In totaal voor 6 maanden ben ik z'n €12.000 kwijt geweest.

Ik betaalde gemiddeld z'n $40 per dag aan een hostel en z'n $15 per dag aan eten. Maar dat was wel echt low low budget. Verder wel alle uitjes en dingen gedaan die ik wilde.

Dat stuk oostkust gaat echt niet tegenvallen! Tasmanie is mooi, maar wij hadden vrij slecht weer in hun voorjaar/ zomer. (November december)

Wilde dieren moet je geluk mee hebben, ik heb geen walvishaaien gezien (misschien straks in september in Tanzania) maar wél Wilde koala, wombat, Echidna, possums, kangoeroe en zelfs een Wild vogelbekdier in Tasmanie.

Zelf als ik nog eens 2 maanden weg zou kunnen (gaat nu lastig met de hond en ik hoop dat hij 14 mag worden, en hij is nu 6,dus ik hoop hem nog een jaartje of 8 bij me te hebben) dan zou ik naar Azië willen. Ik ben 1 week in Thailand geweest en dat smaakt naar méér.

Maar voorlopig komt vandaag de Lonlely planet Canada binnen want volgend jaar wil/ ga ik 1 maand naar Canada!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:26

Nyaleti schreef:
Mijn antwoord is altijd Zuid Afrika.
Het is er zo divers.

Kaapstad is fantastich en ik hou niet eens van steden. Garden route; mooie natuur, kleine dorpjes, walvissen en haaien, ook weer vrij afwisselend.
Naar Kruger Park om wilde dieren te zien en even stoppen in Johannesburg om wat over de geschiedenis te leren.
Als budget het wil; een stop in Namibië voor de Sossusvlei want dat is fenomenaal. Of nog een stop op Zanzibar om echt met een vakantie gevoel af te sluiten.

De sossusvlei ben ik geweest en was fantastisch. Sowieso is Namibië geweldig.
Over een paar dagen ben ik voor de vijfde keer weer in Zuid-Afrika, gaat weer voelen als thuiskomen. Lekker op pad bij Hoedspruit en door het Kruger rijden.

Ik zou ook wel twee maanden in het Krugerpark door kunnen brengen en alleen maar dieren fotograferen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:51

Femke_Tweety schreef:
Ah, leuk topic.

Ik doe dit in de praktijk!

Voor mijzelf, ik vlieg niet, wil hond mee, en heb (oude) camper

Ik blijf dus binnen Europa.

Mijn eerste lange reis was richting het noorden, noord Duitsland, Denemarken, Zweden en heel uitgebreid het Zweedse eiland Öland,

Mijn tweede langere reis was Zuid Frankrijk, Noord Spanje, Andorra, uiteindelijk werd dat kort Spanje en heel uitgebreid alle Franse (vasteland) provincies.

Noord en Zuid had ik gehad,
Dus deze ronde (ik ben nu op pad)
Oostelijk Duitsland, Tsjechië/Polen in de planning.
Ik zit nu op de grens van Duitsland en Tsjechië, ongeveer waar de westelijke punt van Tsjechië Duitsland binnenkomt.

Ik reis heeeeel veel, ik studeer onderweg. Het grote, groooote voordeel van het huidige tijdperk met vrijwel overal internetverbinding.

Ik ben net voldoende 'thuis' in Nederland om alles netjes binnen allerlei regelgevingen en verzekeringen te kunnen houden (en leef dan bij mijn vader) en verder ben ik zo veel mogelijk de hort op.
Ik doe dit nu grofweg twee jaar.

Is nogal alternatief, maar ik vind het heerlijk. Waar woningnood al niet goed voor is :')

Ik wil vooral graag nieuwe dingen zien, andere culturen, andere gebouwen, taal, gewoontes.
En ben gek op zowel geografie als biologie.
Dus voor mij is overal wel wat te zien ;)

Ik kan mij hier wel in vinden! Ik heb een aantal verdere reizen gedaan (Sri Lanka, Thailand, Rusland...), maar sinds ik mijn honden heb, ben ik veel meer gaan oriënteren op autoreizen binnen Europa. En met wat zoeken besef je pas hoeveel Europa ook nog te bieden heeft. Ik heb ondertussen ook een busje gekocht, dat tot minicampertje gaat omgebouwd worden met dat doel.

Dus ik zou zeggen:
- rondreis Spanje in voor/najaar (Spaanse Pyreneeën, kustlijn Baskenland, picos de europa, bardenas reales, Sierra Nevada,...)
- rondreis Ierland (wild Atlantic way)
- combinatie van Duitsland, Tsjechië, west-slovakije en Zuid-Polen
- Scandinavië (lichte voorkeur voor zweden, grens Noorwegen. Misschien minder 'wild' en spectaculair dan de Noorse kustlijn, maar naar mijn gevoel wel ruwer, minder toeristisch platgelopen, uitgestrekte)

Ik weet dat bovenstaande ook in 3/4 weken te doen zijn, maar ik ben wel fan van 'slow travel', dus naar mijn aanvoelen is 2 maanden zelfs te kort voor die routes.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:59

Ik zou Azië heel graag willen bezoeken.
Mijn opa komt uit Indonesië dus ben benieuwd naar waar mijn roots vandaan komen. Ook woont hier (verre) familie dus ik zou die dan willen bezoeken.

Verder Japan, lijkt me fantastisch.

Dan nog Zuid-Afrika oid. Lijkt me geweldig om op safari te gaan en de big five te zien
Laatst bijgewerkt door dalena op 05-07-24 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:01

moonsparkle schreef:
Stel voor je hebt de mogelijkheid om twee maanden op reis te gaan, waar zou je dan naartoe willen en waarom? Ik lees graag ook de waarom, wat maakt een bestemming voor jou de bestemming waar je twee maanden naartoe zou willen?

Dit is dan ook geen vraag voor mensen die liever thuisblijven :D

ik ga echt nooit op vakantie.
Maar op verlanglijstje staat wel Borneo :j
Vrijwilliger bij een orang-oetang opvang.vind ze echt helemaal geweldig!
dus twee maanden is helemaal prima dan.
Hier ga ik heen
https://www.volunteerworld.com/nl/volun ... balikpapan

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:21

ellepel schreef:
moonsparkle schreef:
Stel voor je hebt de mogelijkheid om twee maanden op reis te gaan, waar zou je dan naartoe willen en waarom? Ik lees graag ook de waarom, wat maakt een bestemming voor jou de bestemming waar je twee maanden naartoe zou willen?

Dit is dan ook geen vraag voor mensen die liever thuisblijven :D

ik ga echt nooit op vakantie.
Maar op verlanglijstje staat wel Borneo :j
Vrijwilliger bij een orang-oetang opvang.vind ze echt helemaal geweldig!
dus twee maanden is helemaal prima dan.
Hier ga ik heen
https://www.volunteerworld.com/nl/volun ... balikpapan

Ik vind dat altijd zo raar, dat je moet betalen om vrijwilligerswerk te mogen doen! Normaal hoort dat andersom te zijn, dat je een vergoeding krijgt voor het vrijwilligerswerk wat je doet!

Je zou toch minimaal mogen verwachten dat je "niets" betaald/ betaald krijgt in z'n situatie. Je werkt "gratis" en zorgt voor je eigen accommodatie.

Maar ik ben in het verleden héél véél "vrijwilligerswerk" tegen gekomen waar je inderdaad voor moet betalen om aan de slag te gaan...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:27

Ja raar eigenlijk hè,maar denk dat het geld wel goed terecht komt en ze het wel kunnen gebruiken? :j
Ik heb echt geen idee hoor,maar ik wil dit ooit echt nog gaan doen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:35

Lastige vraag. Ik zou overal nog wel heen willen. Laatst een rondreis gedaan van 3 maanden door Europa en binnenkort gaan we 3 maanden naar Bonaire. 2 totaal verschillende dingen.
Ik zou nog wel een keer een rondreis door Amerika willen maken en dan vooral weer terug naar Yellowstone NP. Dat vond ik echt een prachtig park.
Verder staan dingen als Hawaii, Canada, nieuw Zeeland, Australië ook wel hoog op mijn lijstje waar ik heen zou willen.
Maar ook Scandinavië, Engeland, zuid Afrika lijken me geweldig.
Dus ja, ik heb gewoon niet 1 plek die ik zou kunnen kiezen. Ik wil het allemaal haha.
Wel leuk om hier dingen te lezen waarom mensen graag ergens heen willen of juist weer terug willen.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:43

2 maanden reizen. Oh absoluut 2 maanden met partner en onze oldtimer brommers door Scandinavië. Zweden zijn we echt verliefd op (nog 2 weken dan gaan we daar weer heen voor 3 weken). Ik zou dan ook veel meer Noorwegen en Finland willen zien. En op de brommer omdat dat een hele toffe manier van reizen is. Net fietsen maar zonder trappen. We hebben iig nauwelijks meer mee.

En als ik alleen zou gaan, op de motor op de bonnefooi, richting Roemenië, Slovenië enz. Volgens mij is het daar prachtig.