Hoe streng is transavia met handbage afmetingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:58

Ik ben gisteren terug gekomen van vakantie.
Transavia is een stuk strenger geworden. Bij de gate moesten sommige koffertjes in een rek, past de koffer er niet in, dan moest deze alsnog het ruim in en ik hoorde de stewardes zeggen, dat kost u dan € 60.

Ik ga weleens 5/6 dagen naar Spanje/Portugal, dan lukt het mij wel met alleen handbagage.
Maar nu was ik 14 dagen en had ik gewoon een koffer van 25 kg mee :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:00

CharleyT schreef:
secricible schreef:
Bovendien vind ik ruimbagage behoorlijk aan de prijs. Als ik voor een gezin van 3 ruimbagage bij boek ben ik 300e kwijt bij transavia.
Daarnaast wachten op koffers, alles duurt langer. Nee hoor, ik streef ook naar alleen handbagagetrolley mee

Serieus? Hoeveel kilo ruimbagage wilde je bijboeken dan? En nu lukt het met alleen handbagage? Interessant.

ik mag 10-15kilo in een handbagagetrolley doen. Dat moet ik dus pp als ruimbagage opgeven. Als ik dat check bijvoorbeeld bij mijn aankomende vlucht (waar ik wel ruimbagage meeneem omdat ik het niet red met alleen handbagage) ben ik 47e daarvoor kwijt heen en 47e terug. Dat x3 kom ik op 300e uit.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:10

Ik vraag me nu af wat mensen allemaal meenemen. Voor een week heb ik echt genoeg aan alleen handbagage, dat rolkoffertje zit dan niet eens echt vol. Voor een weekend neem ik alleen een rugtas mee. Ruimbagage neem ik alleen mee op lange reizen (3+ weken) en die deel ik dan vaak met mijn reisgenoot. We komen namelijk beide zelf nooit aan die 20 kg.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:24

Mijn ervaring is dat ze niet naar het gewicht kijken maar naar de afmetingen. Ze letten op dit moment vooral op de harde koffertjes met wielen want die zijn meestal te groot.

Dit heeft uiteraard te maken met de wijzigingen in de bagageregels bij Transavia. Vanaf april 2024 mag je - gratis - alleen nog maar 1 kleine tas meenemen die onder de voorstoel moet passen. Wil je meer meenemen dan moet je bijbetalen.

Wij gebruiken al jaren de zachte Cabinzero en Cabinmax rugzakken. Die zijn precies op maat gemaakt, heel licht qua gewicht en je kan er veel kleding in kwijt. We vliegen er regelmatig mee en zijn nog nooit gecontroleerd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:11

secricible schreef:
Bovendien vind ik ruimbagage behoorlijk aan de prijs. Als ik voor een gezin van 3 ruimbagage bij boek ben ik 300e kwijt bij transavia.
Daarnaast wachten op koffers, alles duurt langer. Nee hoor, ik streef ook naar alleen handbagagetrolley mee

Het is goedkoper om voor 1 persoon 90kg baggage te boeken ipv 3x 30kg.

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Hoe streng is transavia met handbage afmetingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 14:06

Ik verplaats dit topic naar Bokt Erop Uit. Daar past het beter

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:37

Jennyj01 schreef:

Precies. Daar kwam ik net ook achter.
Als ik alles op mijn naam bijboek, kost dat stukken minder dan dat als ik op naam van mijzelf en mijn kind bijboek. Je mag je gewicht aan bagage verdelen over max. 5 stukken.
Weten hun veel of dat jouw onderbroeken zijn of die van je partner :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:52

gillian schreef:
Jennyj01 schreef:

Precies. Daar kwam ik net ook achter.
Als ik alles op mijn naam bijboek, kost dat stukken minder dan dat als ik op naam van mijzelf en mijn kind bijboek. Je mag je gewicht aan bagage verdelen over max. 5 stukken.
Weten hun veel of dat jouw onderbroeken zijn of die van je partner :')

Hoe bedoel je je mag je gewicht verdelen over 5 stukken? Je boekt toch een koffer voor zoveel kg?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:56

Je boekt dus bij Transavia blijkbaar gewicht. Liefst hebben ze het in 1 koffer, maar in hun beschrijving staat dus dat je je geboekte gewicht over maximaal 5 stukken mag verdelen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:01

gillian schreef:
Je boekt dus bij Transavia blijkbaar gewicht. Liefst hebben ze het in 1 koffer, maar in hun beschrijving staat dus dat je je geboekte gewicht over maximaal 5 stukken mag verdelen.

Echt? Dat had ik niet door ik had deze keer wel een koffer geboekt van 25kg met het idee dat we onze spullen in een koffer doen, maar we kunnen dan dus gewoon twee koffers meenemen die max 25 samen wegen, beide op mijn naam?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:05

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:08

Nice, thanks! Ik twijfelde namelijk wel omdat ik bang was dat de ene koffer kwijt zou raken ;)

Ik zie nu ook dit Maximumgewicht per bagagestuk: 32 kg.
Maximale formaten (inclusief wieltjes): 70x60x30

De grotere koffer was dus niet eens een optie qua formaat :') vraag me nu wel af of onze koffers niet breder zijn dan 30, dat klinkt niet echt breed
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 29-05-24 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:11

Ik zit hier momenteel uit te pluizen wat voor ons de goedkoopste bagage is. Vind dat gewoon een sport :') Scheelt soms echt €40, vind dat best veel geld.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:30

marleen_88 schreef:
Ik vind het persoonlijk heel skeer om je ruimbagage niet in te checken en ervoor te betalen. Die paar tientjes maken toch ook weinig uit op het totaalbedrag van een vliegvakantie.

Mijn hoofdreden is niet om geld te besparen maar vooral gemak. Als ik een week of langer ga neem ik ruimbagage mee. Maar ga ik op citytrip (4 dagen) dan heb ik echt geen grote koffer nodig, past prima in een kleintje. Hoe fijn dat je niet bij zo bagageband hoeft te wachten, zowel de heenreis als terugreis. Je loopt direct het vliegveld af. Hier betaal ik bij Transavia trouwens gewoon voor. Omdat bij die Europese bestemmingen inderdaad veel kleine koffertje als handbagage mee worden genomen is daar niet altijd plaatst en dan willen ze wel eens kleine trolleys bij het ruimbagage doen. Dit is zonder extra kosten. Maar je moet er dus wel op gaan staan wachten. Als je er voor betaald mag het gegarandeerd mee de cabine in.
Als ik voor zo klein tripje een grote koffer meeneem dan prop ik die ook onnodig vol. Lijkt mij ook niet ideaal op meerdere fronten.

Fitzroy

Re: Hoe streng is transavia met handbage afmetingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:20

Ik reis tot 11 dagen met alleen een handbagage trolley. Ik moet daarbij zeggen dat ik dan wel naar een zonnig oord ga. Ik heb van die sneldrogende dunne strandlakens. Meestal heb ik de helft van wat ik bij me heb niet eens gedragen :))