Ibbel schreef:Ik heb geen suggesties waar je heen moet, maar ik zou niet (alles) uitstellen tot 2025 of 2026.
Kijk wat er nu dichterbij/op kortere termijn te doen is, desnoods tussen de chemo's door. Want, heel realistisch, je kan domweg te laat zijn en niets meer kunnen, aan het eind van het jaar. Dat heb ik iets te vaak en nog recent van dichtbij meegemaakt.
Eens, mijn moeder heeft het einde van haar behandeling niet gehaald
.
En wat anderen ook al aangegeven, een intercontinentale vlucht is echt heel pittig. Vanwege de tijd maar ook het tijdsverschil.
Vietnam vond ik fantastisch, maar ik kon fysiek goed omgaan met de hoge temperatuur in combinatie met de hoge luchtvochtigheid. Dat lukt niet alle (gezonde!) Europeanen even goed.
Dus naast omgeving zou ik ook aanraden rekening te houden met zulke omstandigheden.
En ver weg is leuk maar Europa heeft ook veel te bieden. Of je nou van bos, bergen, zee of musea en citytrips houdt.
En qua medische voorzieningen zit je dan ook goed.
En heel eerlijk, het onvergetelijke zit voor mij niet in "heel ver weg". Maar juist in het met elkaar samen zijn.
Ik zou de spreekwoordelijke moord doen om de laatste barbecue met mijn moeder erbij over te kunnen doen.