Wij zijn daar vorig jaar geweest met hond. In de lift naar de Zugspitze hoefde hij niet op, en in de Ehrwalder almbahn ook niet. Wij hebben geen hoog risico hond.
melody7
Geplaatst: 11-08-24 09:00
Wij hebben onze hond tijdens twee vakanties en in verschillende liften nooit een muilkorf om hoeven doen. Zelfs niet in zo'n grote lift met een groep mensen. Wij zijn bij Nassfeld en bij de Lünersee omhoog gegaan.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 11-08-24 10:08
Het verschilt waar je bent. In de Zugspitze regio waren ze niet streng, bij de Stubaier gletsjer moest onze hond hem wel op. En in de trein door het Wipptal naar Innsbruck ook.
Ik wil over 10 dagen met de kinderen voor het eerst naar Oostenrijk. We willen met de trein gaan. Iemand daar ervaring mee? En ik werd gewaarschuwd voor slechts weer in de bergen is dat in die periode ook al? Ik ben nu aan het kijken ergens richting karinthie maar is dat goed te doen met het openbaar vervoer? Ik ga nog even die Facebook pagina's bekijken die eerder genoemd werden. Lijkt me zo mooi in Oostenrijk!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 11-08-24 16:06
Je moet in de bergen sowieso het weer goed in de gaten houden. Vooral onweer kan gevaarlijk zijn. Maar als je de lokale radio volgt en een app als bergfex gebruikt dan kom je een heel eind. Of Karinthie goed te doen is met OV weet ik niet maar je kan ik meen vanaf Utrecht met de slaaptrein naar Innsbruck. Omgeving Innsbruck zelf is heel mooi, en je kan evt ook met de trein van daaruit verder. Bijvoorbeeld naar het Wipptal of 1 van de zijdalen, het Zillertal, de Aachensee. Dat is allemaal op max een halfuur treinen van Innsbruck.
Wij waren afgelopen zomer voor de tweede keer in Voralberg maar ook daar geen muilkorf om. En het weer is altijd even afwachten. Alle seizoenen kunnen voorbij komen maar over het algemeen is september nog goed weer om te hiken.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 11-08-24 17:22
Zeker. Ik ben ook al 2 keer in oktober geweest, in het Wipptal en heb prima kunnen wandelen. Dit jaar toevallig ook in de meivakantie geweest. Toen was het erg koud, maar de hoogte waar wij zaten lukte wandelen ook prima. Maar er lag hogerop de bergen nog veel sneeuw.
Ik krijg er zin in van het inlezen en plaatjes kijken. Tips voor plekken om te bezoeken en mooie wandelingen in de Zugspitze arena zijn ook nog steeds welkom! We willen sowieso gaan voor de Z-card.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 11-08-24 20:40
O mooie wandelingen, rondom de Erhwalder alm is allemaal mooi vind ik . En als je parkeert bij de kabelbaan de Zugspitze op kun je ook diverse mooie wandelingen maken.
Ik had in Oostenrijk standaard het muilkorf mee maar heb het maar één keer nodig gehad (toen we met de wandelbus bus moesten bij Lech). In gondels nooit nodig gehad, maar het is wel verplicht er op verzoek één om te kunnen doen.