Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6052
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:31

Deze waslijn https://www.bever.nl/p/sea-to-summit-cl ... olour=5806
Super handig en klein! Geen knijpers nodig.

Verder hangen wij de waterflessen bovenin de tas op, zo heb je het zwaarste gewicht bovenaan tegen je rug ipv onderin, en het water blijft nog langer koud als buiten je tas. Rondom iedere Dopper heb ik een beugel met karabijnhaak die ik aan een haakje in mijn tas klik.

TamaraFloor
Berichten: 835
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:33

Nadat mijn koffer een keer niet was aangekomen had ik dus ook het geweldige idee om alle spullen te splitsen in 2 koffers. Heb je in ieder geval altijd iets mocht je koffer niet aankomen. Super handig!
Tot je staat de wachten bij de band en allebei de koffers niet aankomen |(
We hebben wel ontzettend gelachen want hoe dan!
Toen wel allebei de keren 5 dagen zonder koffer gezeten.

Dat masker vind ik ook een wereld uitvinding! En ja ik ken ook de verhalen dat sommige niet veilig zijn. Ik weet in ieder geval zeker dat die van de decathlon wel veilig zijn. Dus vooral niet bezuinigen op de goedkopere versies!

En ik neem altijd een powerbank mee!

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:35

(Kleinere) vacuumzakken blijf ze geweldig vinden voor een geordende koffer. Als je reist met kindjes en dan een pak luiers vacuüm trekken top!

En een stay-alive-hack : En never ever de bekers van de badkamers gebruiken, tijd in een hotel gewerkt die gingen gewoon in de schoonmaak emmer waar het doekje van de wc ook in lag

boeflover

Berichten: 6052
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:37

Ik heb al meermaals gehad dat mijn koffer later kwam, dus idd standaard een set kleren in de handbagage. de tip om nog ook nog wat te splitsen vind ik ook wel een goed idee, al hebben we ook al wel meermaals gehad dat beide koffers later kwamen (meestal bij een krappe overstap, niet genoeg tijd om de koffers over te laden..)

Verder goede spullen helpen toch ook zeker, mijn Osprey wandelrugzak zit écht veel fijner als een goedkopere wanneer je er uren mee rondloopt in een warm land. En ook wandelsokken (Falke TK2) zijn absurd duur maar helpen echt blaren te voorkomen doordat je voeten echt droog blijven.

boeflover

Berichten: 6052
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:38

Baloedebeer schreef:
En een stay-alive-hack : En never ever de bekers van de badkamers gebruiken, tijd in een hotel gewerkt die gingen gewoon in de schoonmaak emmer waar het doekje van de wc ook in lag

Gatverdamme! Thanks voor de tip!

Niqui

Berichten: 2196
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:39

Ik heb al jaren de packing cubes van de Decathlon. Die doen we zowel in de handbagage als in de koffer (als we die mee hebben). We hebben al een paar keer een koffer of een tas open moeten maken op het vliegveld en het ziet er dan toch wat netter uit dan al die losse kleding. Ook wat minder kreukels in je kleren als je ze goed volstopt:
https://www.decathlon.nl/p/packing-cube ... R-p-303058
Laatst bijgewerkt door Niqui op 27-12-23 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Berichten: 8008
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 20:39

boeflover schreef:
Deze waslijn https://www.bever.nl/p/sea-to-summit-cl ... olour=5806
Super handig en klein! Geen knijpers nodig.

Verder hangen wij de waterflessen bovenin de tas op, zo heb je het zwaarste gewicht bovenaan tegen je rug ipv onderin, en het water blijft nog langer koud als buiten je tas. Rondom iedere Dopper heb ik een beugel met karabijnhaak die ik aan een haakje in mijn tas klik.


Zo'n waslijntje is ook wel handig eigenlijk! Thanks!

@Baloedebeer die zakken gebruik ik sowieso voor alle flesjes enzo. Ik heb shampoo en zonnebrand etc altijd in een aparte vacuümzak.

@Boeflover, investeren in een goede rugzak is ook wel handig idd. Mijn man is standaard lek, lees; hij zweet zich bij 20 graden al te pletter als ie zich moet inspannen dus op de Filipijnen is dat nog wel wat extremer. Ik ga eens kijken naar een fijne rugtas.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:40

De RENSARE kledingtasjes van Ikea zijn ideale packing cubes.

Wij zijn echte road trippers en ik hou erg van mijn eigen verzorgingsproducten. In plaats van elk een toilettas hebben we een luierrugzak, waar echt van alles in zit. Van shampoo tot sluitspelden, van mijn reisföhn tot pleisters. Omdat je de rugzak op een rolkoffertje kan zetten bij een enkele overnachting, reis je alsnog compact. En bij meerdaagse accommodaties gaat hij gewoon de badkamer niet af. Ik haal er ook niks uit, vervang alleen wat op is.

Bij vliegreizen vul ik de rugzak ter plekke pas met spullen die ik meest daar koop, maar dan toeren we ook enkele weken ermee rond.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:14

Op vliegvakantie binnen Europa naar vrienden of familie : Kleding, toiletartikelen etc etc een paar weken vooraf verzenden met een pakketdienst en zelf met handbagage reizen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34846
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:24

Mijn lifehack, uitgebreide ehbo koffer mee in de caravan. Mijn man lacht me altijd uit. Maar dit jaar had dochter een ongeluk met rodelen en was ik toch maar wat blij met mijn goedgevulde koffertje plus desinfectie spray die niet prikt en helpt bij snellere wond genezing.

ElfBeau_067

Berichten: 2012
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:30

Als we op vakantie gaan gaan we meestal met de auto. En dan nemen we van die grote Marokkaanse boodschappen tassen/weekend tas mee (vergt niet veel ruimte, maar d’r past MEGA VEEL in). Wij hebben er een soort variatie op met een rits zodat die sluitbaar is.
En grote shampoo / conditioner flessen in van die kleine schone oude (shampoo) flesjes doen. Of als je in een hotel hebt overnacht die kleine douche verpakkingen meenemen, dat is dus altijd handig :D

ikke

Berichten: 37700
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:40

ElfBeau_067 schreef:
Als we op vakantie gaan gaan we meestal met de auto. En dan nemen we van die grote Marokkaanse boodschappen tassen/weekend tas mee (vergt niet veel ruimte, maar d’r past MEGA VEEL in). Wij hebben er een soort variatie op met een rits zodat die sluitbaar is.
En grote shampoo / conditioner flessen in van die kleine schone oude (shampoo) flesjes doen. Of als je in een hotel hebt overnacht die kleine douche verpakkingen meenemen, dat is dus altijd handig :D

En suikerzakjes bij de koffie :j
Die gaan dan in een bakje en met de caravan mee op vakantie +:)+

Juangi

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:51

Een toilettas die je met een haak op kan hangen. Altijd overzichtelijk spullen bij de hand en makkelijk weer opgeborgen.

https://www.fruugo.nl/toilettas-reistas ... anguage=nl

Ik heb zelf een goedkope doorzichtige versie van de Primark. Extra handig voor de douane controles.

Earth

Berichten: 8008
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 22:58

Ja ik zag ze voorbij komen, die lijkt me ook wel wat. Want ik heb een toilettas van 20 jaar oud dus het is niet erg om een keer een nieuwe aan te schaffen :+

Lukasje
Berichten: 11418
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:56

Een lange, dunne sjaal! Neemt niet veel plek in in je handtas/handbagage en heeft al voor vanalles gediend: als hoofdkussen, kussentje in de nek, om rond mijn koude benen te wikkelen, als hoofddoek bij te felle zon of veel wind, bij een zandstorm, gewoon om om te slaan als je het frisjes hebt, …

Ladyson

Berichten: 3251
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 00:32

Ik zoek nog een hack voor mijn toiletartikelen.. Het past bij mij echt niet in een toilettas. De haarlak is vaak al groter. Ik doe het nu altijd in plastic tassen, maar dat is ook zo wat.

Earth

Berichten: 8008
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 00:40


Niqui

Berichten: 2196
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 00:42


insun
Berichten: 677
Geregistreerd: 20-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 00:52

Ladyson schreef:
Ik zoek nog een hack voor mijn toiletartikelen.. Het past bij mij echt niet in een toilettas. De haarlak is vaak al groter. Ik doe het nu altijd in plastic tassen, maar dat is ook zo wat.


https://www.amazon.nl/Herbruikbaar-Toil ... _mk_nl_NL=

Deze op de dop. Dan kun je de flessen in de toilettas leggen ipv ze laten staan.

Mondy

Berichten: 11894
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 01:38

Powerbank en niet uit kopjes of glazen (alles wat niet verpakt zit) drinken zijn idd tips die ik ook wilde geven.

Qua inpakken, eerst alles neerleggen wat je mee wil nemen. Daarna nog een keer die stapel doorgaan met wat je echt mee wilt nemen. Zo blijven er meestal toch wel een aantal dingen liggen (zoals schoenen)
Druivensuikertje en flesje water als je onderweg bent.

Travel_me

Berichten: 1279
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 03:13

Mijn top 3;
Packing cubes, duct tape en een flightbag. Nu met mijn wereldreis heb ik een dikkere van de Decathlon, maar tijdens de trektocht die ik deed had ik een tas van de Ikea mee. Dat was echt top! Super licht, makkelijk op te vouwen en kost maar 3,50

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 07:33

Wat een fijn en handig topic, TS!
Ik heb in de loop der jaren een hoop getest of per toeval uitgevonden, dus ik zal vanavond even een lijstje uitwerken.

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 07:53

Ladyson schreef:
Ik zoek nog een hack voor mijn toiletartikelen.. Het past bij mij echt niet in een toilettas. De haarlak is vaak al groter. Ik doe het nu altijd in plastic tassen, maar dat is ook zo wat.



https://www.maccosmetics.nl/nl/nl/produ ... 9%2C2%20cm

Deze gebruik ik. Als er ruimte over is doe ik er nog dingen als laders en stekkers in. Wanneer ik langer weg ga combineer ik het met de zuca koffer. Voordeel van deze koffer is dat je er ook op kan zitten. In overvol OV of lang wachten bij de gate is dit voor mij echt een life-saver.

https://www.zuca-europe.com/nl/flyer-ar ... zwart.html

Ilse_123Jarig

Berichten: 3788
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 08:04

Wij hebben tijdens een reis waarbij we meerdere stops hadden eens een vakkenkast in de auto gezet. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het je complete tas of koffer overhoop moeten halen of graaien naar een specifieke tas om een avondje iets te moeten hebben. Gewoon alles keurig op een vaste plek in de kast :').

Lithya

Berichten: 2539
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 08:35

Voor de wat langere vliegreizen zijn voor mij compressiekousen en ideaal. Geen vermoeide en gezwollen benen wanneer je op locatie aankomt.

De sluiting van de tas die in het ruim moet, dubbel vastzetten. Dus de twee ritsen samen en nog aan de tas zelf. Kunnen ze de rits niet bewegen, kan de tas niet gesloten worden. Kunnen de er geen dingen instoppen.