Tolbadge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Tolbadge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 09:45

Ik heb er geen, vind het niet nodig ondanks meerdere keren per jaar naar Frankrijk. We gaan nooit in de zomervakantie, en nooit wachtrijen. Ik rij altijd 's nachts.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:19

Wij hebben ook een tolbadge, ideaal. Je kan lekker doorrijden.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 18:49

Ik denk dat we toch bip and go gaan proberen. Lees ik goede verhalen over.

Milieusticker, schaffen jullie dat altijd aan?

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:07

Melia schreef:
Ik denk dat we toch bip and go gaan proberen. Lees ik goede verhalen over.

Milieusticker, schaffen jullie dat altijd aan?

Bip and go werkt heel fijn.
Milieusticker voor Frankrijk, ja.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:35

Wij hebben vorig jaar een tolbadge gekocht voor Frankrijk en ik vind het een uitvinding.
Lekker doorrijden door de poortjes en niet nadenken of je over ‘onzichtbare’ tolwegen komt.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:43

Wij hebben een bip en go..kregen 5,- korting met code. Scheelt weer wat

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:20

Tolbadge ja, superhandig
milieusticker ja, vorig jaar reden we door parijs en daar heb je hem nodig, maar las iets over route de soleil nu ook.
Creditcard ja, ik gebruik die gewoon vaak en zeker in het buitenland. Gewoon makkelijk

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 20:28

Milieusticker hele tijd mee aan het klooien geweest, maar de betaling is met creditcard en die hebben we niet, dus dat wordt hem niet. Heb gelezen in welke steden je hem nodig bent, maar daar komen we toch niet. Heel misschien lukt het nog via familie als die een creditcard hebben.
Bip and go gaan we denk ik proberen. Van de week even voor zitten. Dank voor de tips nogmaals!

We rijden via Duitsland/Luxemburg en zitten in Zuid-oost Frankrijk dus komen niet door Parijs :-).

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:32

Voor degene die een tolbadge hebben. Ervaren jullie problemen met het openen van het poortje? Vrienden van ons zitten momenteel in Frankrijk en die hebben de badge vervloekt. 9 van de 10x ging de slagboom niet open. Hierdoor twijfel ik of ik er wel eentje wil aanschaffen. Ze hebben er overigens eentje van de ANWB.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:42

lucifertje schreef:
Voor degene die een tolbadge hebben. Ervaren jullie problemen met het openen van het poortje? Vrienden van ons zitten momenteel in Frankrijk en die hebben de badge vervloekt. 9 van de 10x ging de slagboom niet open. Hierdoor twijfel ik of ik er wel eentje wil aanschaffen. Ze hebben er overigens eentje van de ANWB.

Met bip and go nooit problemen gehad,voor die tijd met betaalkaart wel.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:53

lucifertje schreef:

Zit het goed geplakt?
Mijn vriend had hem niet op de zwarte stipjes naast de binnenspiegel maar eronder (zo had hij dat online gezien) en toen werkte het niet. Nadat we hem goed geplakt hadden nooit meer problemen gehad.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:13

Wij kregen van de anwb de tip om de tolbadge niet direct te plakken, maar bij eerste tolpoortje te testen wat beste positie is, dan bij 2e tolpoortje nogmaals en dan plakken. Bij veel tegenwoordige auto's is de aanbevolen positie niet meer goed, of zelfs niet mogelijk (zoals in onze auto) door alle electronica.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:41

Ik weet niet hoe lang ze m al hebben, maar na een paar jaar is de batterij ook leeg. Je kunt dan een nieuwe halen bij de ANWB. Het vervelende is alleen dat je daar dus pas onderweg achter komt.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 07:52

lucifertje schreef:

Vorig jaar met die van de ANWB nooit problemen gehad.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:49

Ze hebben de badge vorige maand gehaald. Wellicht zit die dan toch niet goed op het raam.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:49

Wij hebben ook even getwijfeld om hem aan te schaffen maar uiteindelijk gewoon weer zonder gegaan. We gaan nooit in het hoogseizoen/zomervakantie en tot nu toe nooit hoeven wachten. Hoogstens 1 auto voor ons bij de tolpoorten. Contactloos betalen gaat goed. In de toekomst met het oog op de “onzichtbare” tolpoortjes/péage flux libre gaan we denk ik wel voor een tolbadge.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:52

Wij hebben de tolbadge aangeschaft voor onze vakanties naar Zuid-Frankrijk en we vinden het beiden (met 2 auto’s gereden) Echt een verademing. Niet omdat we perse lange rijen bij de poorten hebben - want wij vermijden de drukkere routes, maar ik heb met m’n korte armen altijd ruzie met betalen aan die automaten - contactloos is zeker niet altijd een succes geweest, en met cash geld is vaak al helemaal een gedoe vind ik zelf, ik kan er dan echt zenuwachtig van worden als er dan een rij vormt achter me en ik kan niet snel genoeg betalen en moet dan soms zelfs half uitstappen enz. De tol badges werken echt Perfect bij ons; elke keer netjes gescand en je kunt lekker snel doorrijden zonder echt te hoeven stoppen, raam open, betalen etc. Wat mij betreft echt een aanrader. Nu rijden wij tot dusverre geen snelwegen waar de tolbadge echt al een Must is - die zijn er wel, waar ze alleen nog scanners hebben, maar het is puur het gemak dus voor ons.

Wij hebben het in de ANWB winkel gekocht en samen met een medewerker daar alles meteen geregistreerd e.d. Erna hoefden we het alleen nog maar in de auto's te bevestigen en gaan met die banaan :j Het bevestigen hebben wij op de gok gedaan vooraf en bij de eerste poort moesten we bij 1 auto nog even verschuiven, maar dat is zo gepiept en erna was het ook meteen goed. De badges zelf halen we wel altijd uit de auto als we niet rijden ivm diefstal (omdat we altijd nog een hotel overnachting e.d. hebben vinden we dat prettiger en nu we thuis zijn liggen ze uiteraard ook gewoon thuis in een kast). De houder kan gewoon blijven zitten.

lucifertje
Ik denk net als Mandyy dat ze hem dan toch niet op de juiste plek hebben zitten. Wij hebben met 2 auto’s en 2 badges echt nog geen 1 keer problemen gehad met de poortjes. Als ze bij eentje zijn waar het niet zo druk is, moeten ze eigenlijk even met de badge proberen te kijken op welke plek hij Wel pakt en de houder daarnaartoe verplaatsen. Ik gok zomaar dat het probleem dan opgelost gaat zijn :j

Melia
Milieusticker schaffen wij ook altijd aan ja. Je weet het maar nooit… Ik neem de gok liever niet dat ik ergens zou komen/staan waar hij nodig is en je hebt ‘m niet - en zit dan met pech ook nog in een land waar je de taal niet machtig bent. (al rijden wij idd ook niet via Parijs naar het Zuiden van Frankrijk, maar toch)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-06-24 08:06, in het totaal 3 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:58

Nadir schreef:
Ik weet niet hoe lang ze m al hebben, maar na een paar jaar is de batterij ook leeg. Je kunt dan een nieuwe halen bij de ANWB. Het vervelende is alleen dat je daar dus pas onderweg achter komt.

De anwb raad aan om voor je op vak gaat even je batterij te testen bij ze .

Wat ook fijn is dat ze in sommige parkeergarages en parkeerterreinen ook werken , wij zijn er blij mee- hebben m al een paar jaar - er zijn wel verschillende wij hebben die met italie erbij, die zijn al een paar jaar slecht op voorraad
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 11-06-24 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:00

Inderdaad, wat batterij betreft is dat heel slim om ook even (vooraf) te testen ja. Hebben ze bij ons toen zelf al meteen gedaan bij aanschaf in de winkel. Bij onze volgende trip (waarschijnlijk volgend jaar pas namelijk, dan word het weer Frankrijk of misschien Italië), moeten we ook even terug om opnieuw te laten checken.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:41

Wij hebben voorheen een tolbadge van de anwb gehad. Beviel erg goed echter waren die na x aantal jaar niet meer geldig oid. Toen overgestapt naar Bip and Go, vind het ideaal. Geen gehannes met pinnen of cash geld aan de poortjes. En je betaald alleen als je gebruikt. In de app kun je ook de trajecten zien na afloop, wij zijn zeker tevreden :)

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:53

Op milieustickerkopen.nl kun je ook de sticker kopen met ideal.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:22

Hier geen tolbadge want we gaan daarvoor te weinig met de auto op vakantie. Paar jaar terug wel in hoogseizoen door Frankrijk gereden en een paar jaar daarvoor een week in Frankrijk op vakantie geweest. Maar geen problemen gehad met lange rijen, alhoewel we ook wel voornamelijk doordeweeks reden.
Bankpas deed het echter niet bij alle poortjes, dus toch ook wel een paar keer de creditcard nodig gehad om verder te komen. Ik gebruik mijn creditcard verder zo goed als nooit maar voor vakanties echt al wel meerdere keren nodig gehad.

Mileustickers koop ik persoonlijk bij elke nieuwe auto waar er nog geen op zit, zowel voor Duitsland als Frankrijk. Nu zijn wij nog wel eens van de spontane dingen of er gewoon nooit over nagedacht, dus al wel eens gehad dat we er vlak voor het weekend achter kwamen dat we een sticker nodig hadden en ook alles qua garages etc natuurlijk al dicht was en thuisbezorgen te lang ging duren := Maar meestal gaan we ook zonder vastgelegd plan op vakantie dus voor die paar tientjes wil ik het risico op een boete niet lopen en gewoon spontaan kunnen bedenken wat we gaan doen :o

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:36

Milieusticker is niet alleen voor de binnenstad.
Bij Lyon ga je met de peage door Low emission zone.
Kost een paar euro daar wil je toch geen boete voor riskeren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:09

Anwb tolbadge doet hier braaf zijn werk in twee verschillende voertuigen. Ook mijn armen zijn eigenlijk te kort.en omdat ik regelmatig heen en weer rijd, zalig gewoon doorrijden, pieeep en klaar. Vorig jaar ook op zo n boomloze peage terecht gekomen, het is dat de badge opeens begon te piepen. Ik had het niet herkend als peage -O-

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 21:43

Milieusticker lukte niet, omdat we geen creditcard hebben. Gaan we nu via familie regelen die wel een creditcard hebben.
Bip and go geprobeerd, lukt ook niet. Je zou tijdens de registratie een SMS moeten ontvangen. Op zowel mijn nummer als die van mijn man geprobeerd, maar de sms'jes komen niet binnen, dus geen idee wat daar misgaat.
Dan wordt het waarschijnlijk toch maar een ritje ANWB :+.