Overnachten in een Hostel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 18:34

Vandaag is mijn reis begonnen! Mijn eerste indruk van dit hostel is positief! Het is schoon en netjes. Goed georganiseerd, eigenlijk net een hotel. Maar net iets anders. Ik moet nog wel even aarden.

Laten jullie trouwens iets qua hygiëne in een hostel?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:54

Herfstblad schreef:
Vandaag is mijn reis begonnen! Mijn eerste indruk van dit hostel is positief! Het is schoon en netjes. Goed georganiseerd, eigenlijk net een hotel. Maar net iets anders. Ik moet nog wel even aarden.

Laten jullie trouwens iets qua hygiëne in een hostel?

Douchen op slippers en zorgen dat je niets in de badkamer laat slingeren. Strond irritant voor je mede kamergenoten die óók hun spulletjes kwijt willen op / aan de wastafel bij de douche enz. Dus na gebruik van de badkamer je spulletjes weer mee nemen.

Meestal doe ik borden, bestek, beker enz even zelf afwassen voor gebruik. Ik gebruik graag ook een eigen afwasborstel en schuursponsje en eigen theedoek en vaatdoek enz.

Toilet bezoek altijd op slippers enz.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 21:55

Wat doen jullie als je thuis komt met je spullen? Zet je die gewoon in huis? Ik ben als de dood voor scabiës/bed wansen ed. Ik ben geneigd om mij in de tuin om te kleden haha.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:01

Hmmm, vrienden van mij trekken met de rugzak door India en die doen dit standaard.

Via het achterom de tuin in, ze hebben een buitendouche, in de schuur liggen shampoo, zeep & handdoeken,
en plastic (vuilnis) zakken voor de kleding.
Na het afdrogen gaat de gesloten vuilniszak linea recta in de wasmachine en op 90 graden wassen.

's Winters wat koel, maar mijn vrienden hebben nooit akelige beesten binnengebracht.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 22:14

Dankje! Dat wordt inderdaad buiten uitkleden. Ik heb geen buiten douch. Maar dan kan alles gewoon in een zak en in de wasmachine. Ik heb alleen wollen truien die niet op 60 graden gewassen kunnen worden.

Maakt het voor jullie nog uit of je in een hotel of hostel verblijft? Het hostel oogt verder heel schoon.

Heel eerlijk als ik in hotels in Nederland overnacht denk ik hier helemaal niet over na.

Travel_me

Re: Overnachten in een Hostel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:39

Eerlijk? Ik loop gewoon naar binnen, drop mijn tas en plof op de bank XD Dag erna gooi ik wel spul in de wasmachine. Ik slaap al jaren regelmatig in hostels en echt nog nooit iets gehad, dus nee ben daar ook niet echt bang voor. (en ik slaap lang niet altijd in de meest schone hostels)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 23:41

Als je bang bent voor bed bugs/ bed wantsen, dan helpt minimaal 48 uur vriezer óók. Dan zijn de beestjes én de eitjes dood. Dus je wollen truien kan je ipv op 60°c misschien beter in de vriezer gooien. Moet je wel een vriezer hebben natuurlijk.

Ik heb het één keer gedaan. Maar eigenlijk doe ik het nooit. Één keer vervelende "beestjes" mee naar huis genomen: Coccidiose, een parasiet, die ik overgebracht had van Spaanse asielhonden op onze konijnen. Gelukkig hebben de konijnen dat overleefd.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 13:22

Nog meer die hun bagage niet mee in huis nemen? Of stel ik mij aan?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 13:26

Ik heb daar werkelijk nog nooit over nagedacht, ik neem mn zooi altijd gewoon gelijk mee naar binnen en gooi het in de wasmachine. Een hostel is echt niet viezer dan een hotel en ik ken niemand die grondig alles gaat ontsmetten als ie in een hotel is geweest.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:03

Hier geen fan van dormitory's, maar hostels met 1 of 2 persoons kamers prima. Soms kun je gewoon vragen of je in je eentje in een kamer kunt en betaal je ietsjes meer.
In Havana hadden we een 2 persoons kamer, en het was gezellig met de paar andere reizigers in het hostel.
Dat ik soms 2 grote koffers bij me heb en in een hostel overnacht interesseert me ook niet. Het zijn echt niet alleen maar jonge backpackers.
Ik neem m'n bagage gewoon mee in huis en gooi wel alles in de wasmachine, behalve kleding die ik niet gedragen heb, die gaat gewoon weer in de kast. Wat moet er mee gebeurd zijn dan? IK heb plastic zakken voor vuile was (wat meestal erg weinig is, want ik was kleding ter plekke onder de douche uit en hang het wel ergens te drogen). Ondergoed wat niet gedragen is gaat thuis eerst nog een keer gedragen worden en dan de was weer in. Schone en vuile kleding komt dus niet door elkaar.
Ik was ook niet heter dan 40 graden, zonde van de kleding.

Ik loop in hotels en in hostels nooit op blote voeten. Neem altijd goedkope slippers mee die ik soms achterlaat (Action voor 2.99 euro). Zelfs op sokken loop ik niet in een hotel of hostel, echt altijd wat om de voeten.