Canarische eilanden in de winter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Canarische eilanden in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 08:58

Een auto huren vind ik wel een must, dan kun je lekker een beetje touren.

Heb je ook al aan Madeira gedacht? Ik ben er nog niet geweest, maar volgens insiders is het weer daar net wat beter in de winter dan op de Canarische eilanden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:09

Ik zou daar niet vanuit gaan, ben meerdere keren op Tenerife geweest met heerlijk weer, op Madeira heb ik maar een keer een korte broek aan gehad, in de avond wou ik toch wel buiten zitten maar dan zat ik in mijn thermo kleding :') de dag voor we erheen gingen was er storm waardoor bijna alle vluchten waren geannuleerd. Kan op de Canarische eilanden ook maar bij Madeira is die kans groter ook in verband met de landingsbaan

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:45

moonsparkle schreef:
Ik zou daar niet vanuit gaan, ben meerdere keren op Tenerife geweest met heerlijk weer, op Madeira heb ik maar een keer een korte broek aan gehad, in de avond wou ik toch wel buiten zitten maar dan zat ik in mijn thermo kleding :') de dag voor we erheen gingen was er storm waardoor bijna alle vluchten waren geannuleerd. Kan op de Canarische eilanden ook maar bij Madeira is die kans groter ook in verband met de landingsbaan

Dat klinkt niet goed nee. Ik zat een tijd terug ook te kijken naar december en dan naar de Canarische eilanden, maar 'men' adviseerde toen dus ook Madeira. Of de Kaapverdische eilanden, maar dat is wel weer wat verder vliegen. Het is uiteindelijk niets van het alles geworden, maar goed, ik heb dus nog steeds het beeld dat Madeira warm genoeg is in de winter omdat het toen er uit kwam als geschikt.
Malta weet ik wel dat je dat niet moet doen.
Probeer verder gewoon even mee te denken voor de TS.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:18

Ik ben zelf twee keer op Lanzarote geweest. 1 keer in november en 1 keer in januari. Beide keren prachtig weer gehad. Volgens de host van een van de finca’s waar we verbleven is oktober -november beste tijd ivm minste wind. Maar wij hadden in november meer wind dan in januari (terwijl we er in januari waren om te zeilen.. :') ) Het ligt ook aan waar je zit op het eiland. Noorden en westen is winderiger en noorden een stuk kouder. Het eiland is over het algemeen woestijnachtig, maar ondanks dat heeft het wel wat en is het wel leuk om te bezoeken. Wij hebben op verschillende locaties overnacht. Een van de fijnere locaties was een finca: Finca Isolina. https://www.fincaisolina.com/ Heeft een zwembad en kamers op begane grond. En heerlijk ontbijt. Wel wat kostbaarder qua prijs. Volgens mij was het zwembad ook verwarmd maar dat zou je even moeten navragen. Wat betreft autohuur kan ik je voor de Canarische Eilanden Cicar aanraden. https://www.cicar.com/en. Hele schappelijke prijzen en betrouwbaar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:53

Wij zijn net naar Gran Canaria geweest. Dit was héél erg leuk.
We zaten in Riu Palace Palmeras. Een groter hotel maar in deze tijd prima doenbaar kwa drukte.
Als je deze zou nemen, het is een all in formule en je hebt kamers met zeezicht en met tuinzicht. Vraag een kamer met tuinzicht op de beneden verdieping, deze ligt in een gebouwtje ernaast, vlakbij het zwembad. Ideaal als je iets minder mobiel bent.

boek geen excursies met de bussen, maar huur gewoon een wagentje, als je via Tui boekt regelen zij dit allemaal voor je. Verhuurder zit op tien minuten wandelen van het hotel, om in te leveren komen ze de wagen terug ophalen bij je hotel.

Het zwembad in het Riu is verwarmd, en heeft een gemakkelijke trap (geen zo een trapladdertje) om erin te gaan. Alles all in, dus drie keer per dag buffetten met heel lekker eten van verschillende soorten (echt super uitgebreid) en alle drank is all in. Savonds zijn er ook optredentjes die wel leuk zijn.

Hotel ligt vlakbij het strand, er is ook dichtbij een leuke uitgaansbuurt. En het bananenmuseum en rumdistillerij (45 minuten rijden met de auto via de snelweg) is een hele grote aanrader! (en betaalbaar). Ook Sioux city dorp (een westerndorpje met wat paardenshows) is heel erg leuk om te doen.
Bananen en rum hebben wij gecombineerd, sioux city op een andere dag gedaan, en die is van 10.30-15 dagvullend.

edit: nu is het daar nog 25-28 graden overdag...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:58

Wij zijn in januari/februari nu een aantal keren op Lanzarote en Gran Canaria geweest. Vooral GC beviel erg goed. We hebben dagen erbij gehad waarop het 26 graden was. Minimum was rond de 20. Er is veel te zien en te doen. In het zuiden is het vooral heel toeristisch. Laatste keer zaten we in Puerto de Mogan. Stuk minder toeristisch en super schattig plaatsje met leuke restaurants. We zaten in hotel Cordial Mogan Playa. Ze hebben ook appartementen. er zijn 2 verwarmde zwembaden, een waar geen kinderen mogen komen. Wij zaten vnl in het bad waar wel kinderen in mochten, daar was naast een trapje ook een hellinkje het bad in en een grotere trap (niet zo’n eng metalen trapje).
We hebben het er echt heerlijk gehad. Dikke aanrader!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:16

Wij gaan elke winter naar Fuerteventura, en ja ondanks de wind is het daar nog steeds heerlijk (22-25 graden). Ik weet ook dat daar accomodaties met verwarmde zwembaden zijn, want daar in de winter zwemmen in de normale zwembaden is ijskoud.
Tenerife vond ik vooral erg maanlandschap, en Lanzarote was ons te toeristisch. Ik hoor wel erg goede verhalen over Gran Canaria.

Je zou je ook kunnen inlezen in de Kaapverdische eilanden, daar is het nog een tikkeltje warmer.