Ik begreep dat vanuit de EU naar buiten de EU en weer terug de regels anders zijn. Toen wij thuis waren las ik dat er in Kroatië eigenlijk een muilkorf verplichting is voor onze hond
nu zijn we daar ook niet gaan wandelen ofzo, maar blijkbaar hadden we het bij ons moeten hebben
In Servië, Bosnië of Kroatië heb ik mij nooit onveilig gevoeld. Maar mijn moeder komt daar vandaan en ik ken de taal een beetje dus dat is toch anders.
Houd er rekening mee dat je wel dierenwinkels hebt tegenwoordig maar dat niet alle zelfde merken te koop zijn. Dit is ook ivm binnen/buiten de EU. Royal Canin hondenvoer kun je er bijvoorbeeld wel vinden al denk ik dat het duurder is dan hier door de invoerkosten.
Wat ik daar ook zo mooi vond, was dat wij de mensen achter ons in de rij voor wilden laten gaan (omdat ik al wist dat het lang ging duren met een plaatje laden) en dus aan de kant gingen staan, maar iedereen bleef heel geduldig wachten en geen gemopper zoals in Nederland mensen met maar een paar producten gaan staan zuchten dat ze niet worden voorgelaten door mensen met volle karen (maar het ook gewoon niet vragen of zich er juist gewoon voor wurmen). Echt een verademing!
en qua internet: wij hadden een simkaartje gekocht met 1000gb internet (geen typfout) voor €5, dus als je niet zonder internet kunt is dat nog een optie