Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPearl schreef:Dankje!
We willen sowieso richting het zuiden. Drukte en rust is beide fijn. Als wij naar een kasteel gaan of de stad in is drukte prima. Maar een wandeling in een mooie omgeving is fijn met rust. Dat moet lukken denk ik?
Snelweg en binnendoor kan beide. Graag een B&B/hotel. Aangezien we niet met de tent gaan. Qua activiteiten willen we vanalles. Een dag niks doen; graag. Maar een dag de stad in om te winkelen en de dag er na naar kastelen of een dag de natuur in. We willen van alles in die zin haha.
Het idee om gewoon te gaan met bijv 3 plekken overnachting alvast geboekt vind vriend helemaal leuk. Gewoon gaan en kijken waar je eindigd. Ik ben wat meer van het plannen hahah.
Alle plekken zet ik op een lijstje en moet ik met de laptop er bij even goed gaan bekijken van het weekend. Maar Neuschwanstein staat sowieso nu op het lijstje waar ik heen wil! Dus we gaan sowieso richting München is nu wel duidelijk hahah
Kaitlyn schreef:thequeensmum schreef:TS, je weet dat Neuschwanstein niet echt richting München is? Ligt een goeie 120 km en 2 uur rijden uit elkaar
Dat is niet zo ver toch?
Of begin ik al teveel te wennen aan "3 uur rijden is niet zo ver" door mijn Duitse vriend?
Kaitlyn schreef:thequeensmum schreef:TS, je weet dat Neuschwanstein niet echt richting München is? Ligt een goeie 120 km en 2 uur rijden uit elkaar
Dat is niet zo ver toch?
Of begin ik al teveel te wennen aan "3 uur rijden is niet zo ver" door mijn Duitse vriend?
Kobus17 schreef:Wij gaan dit jaar ook een kleine roadtrip door Duitsland doen.
Beginnen in de Moezel 4 nachten, dan richting het Härz gebied,4 nachten en dan naar het Zwarte woud, 4 nachten.
Heb appartementen geboekt via Booking.
Aangezien ik geen zin had om duizenden euro's uit te geven, heb ik een limiet ingegeven en zowaar ben ik gemiddeld voor alle overnachtingen op €69 p.nacht uitgekomen. Het ene appartement was wat duurder en het andere goedkoper.
Uiteindelijk ruim onder de €1000 uitgekomen.
Wil liever niet in een hotel of b&b zitten met het oog op het weer, als het regent dan zit ik liever in een appartement dan op een kamer in hotel of b&b, ik heb dan het idee dat ik perse iets moet gasn ondernemen om maar niet op de kamer te moeten ziiten
thequeensmum schreef:Kobus17 schreef:Wij gaan dit jaar ook een kleine roadtrip door Duitsland doen.
Beginnen in de Moezel 4 nachten, dan richting het Härz gebied,4 nachten en dan naar het Zwarte woud, 4 nachten.
Heb appartementen geboekt via Booking.
Aangezien ik geen zin had om duizenden euro's uit te geven, heb ik een limiet ingegeven en zowaar ben ik gemiddeld voor alle overnachtingen op €69 p.nacht uitgekomen. Het ene appartement was wat duurder en het andere goedkoper.
Uiteindelijk ruim onder de €1000 uitgekomen.
Wil liever niet in een hotel of b&b zitten met het oog op het weer, als het regent dan zit ik liever in een appartement dan op een kamer in hotel of b&b, ik heb dan het idee dat ik perse iets moet gasn ondernemen om maar niet op de kamer te moeten ziiten
Dat klinkt prima, mooie regio’s. Maar vind de volgorde niet helemaal logisch
Prairy schreef:Ik vond Burg Elzt erg gaaf. Neuschwanstein hebben we vanuit de verte gezien vanaf de brug, maar Elzt vonden we veel leuker.
Er is ook een kastelen route.
En als je van sauna's houdt, kun je in Duitsland ook goed terecht. Of stop onderweg even bij Elaisa wellness in Maasmechelen.
Wij gaan in september een week naar Frankrijk en ik ga bijvoorbeeld zoeken naar boomhutten of andere aparte locaties om te overnachten.
Wil je wel een soort van kamperen maar niet alle zooi meenemen dan kan ik trekkershutten aanraden.
xPearl schreef:@Cchanny
De terugweg vanag Elzt? Moet ik me zorgen maken?
Prrrr schreef:Er zijn zoveel leuke plekken in Duitsland, overal eigenlijk wel, pas op dat het wel vakantie blijft en niet het afwerken van een bucketlist![]()
Als we gaan rondreizen zoals jullie van plan zijn dan kiezen we een gebied en gaan we kijken wat er te doen is, zodat we al ongeveer weten wat we willen zien. Maar als je er dan bent blijken er altijd dingen min of meer in de buurt te zijn die je ook wel wil zien. Het is dan fijn als je daar wel ruimte voor hebt.
In de voorbereiding kijken wij bijvoorbeeld ook altijd nog even op de werelderfgoedlijst van Unesco. Kan zijn dat er iets op staat wat ons niet interesseert, maar we hebben ook echt hele leuke dingen gezien op die manier. Maar ook een geweldig uitgebreid aquarium dat geen website heeft gevonden aan de hand van de folders van de lokale VVV.
Vergis je niet in de energie die reizen kost. Spullen pakken, uitchecken, wegen die je niet kent, aankomen, inchecken, spullen ook weer uitpakken - gedoe. Is ook persoonlijk.
Toptip is dus: plan het niet te vol. Als het echt leuk is kan je altijd nog weer terug.