Wat zeker doen in Krakau? 5-daagse tour, 1 dag vrij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 13:24

Urbanus schreef:
Ik denk het niet, als ik op internet kijk, dus ik zou het zeker zelf gaan doen. Het gaat over de invasie in Polen en het was echt een beleving!

De wandeling loopt door de wijk en om de fabriek heen.

Oeh, dan willen we dat op dag 4 zeker nog wel doen! Ik heb de organisatie een mailtje gestuurd met de vraag wat hun gegidste tours juist inhouden, wat we daarbij wel/niet zien :j

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 13:26

Aha, ik kom er net achter dat de Schindler-tour stopt voor de fabriek, dus de tour in de fabriek zelf boeken we er dan op dag 2 nog bij, en dan doen we de Zoutmijnen al dan niet op dag 4. Ik ben een beetje aan het uitpluizen of onze benen dat aankunnen. We hebben beide knieën die 100 jaar oud zijn, en mijn mama heeft ook een slechte rug.

Urbanus

Re: Wat zeker doen in Krakau? 5-daagse tour, 1 dag vrij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:32

Lekker zonder tour gaan, kun je op je eigen tempo struinen. Bordjes kun je zelf ook lezen. Wij vonden de gids achteraf echt overbodig (en zijn halverwege afgehaakt).

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 13:34

Urbanus schreef:
Lekker zonder tour gaan, kun je op je eigen tempo struinen. Bordjes kun je zelf ook lezen. Wij vonden de gids achteraf echt overbodig (en zijn halverwege afgehaakt).

Dat heb ik idd ook voorgesteld aan mijn mama. Audiogids lijkt me wel voldoende, als we het dan beu zijn kunnen we ook gewoon vertrekken haha. En mijn Engels is goed genoeg om een audiogids rustig te kunnen vertalen voor mijn mama indien die iets niet begrijpt :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:18

Ja en ik vond de gidsen in het museum echt zo haastig, is ook gewoon lopende band werk voor ze, maar ik wil iets echt in me op kunnen nemen. Het is een heel mooi museum in ieder geval. Heel tof opgezet.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:20

Ik heb dat museum zonder gids gedaan en dat was zeker ok, dus ik zou hiervoor niet per se een gids aanraden. Toegang is (of was) trouwens 1 dag per week of maand gratis als ik het me goed herinner, dus misschien even nakijken

De zoutmijnen vond ik ook echt een aanrader, een van de hoogtepunten zelfs, dus zou ik wel proberen doen

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 07:47

Het komt nu erg dichtbij! Vrijdag vertrekken we!! *\o/*

Ik moet nog inpakken haha. Ik probeer zo weinig mogelijk mee te nemen, en dan zal ik alsnog heel veel bij hebben :')
Onze agenda zit lekker volgepropt, het weerbericht ziet er dik in orde uit, en de frutella's liggen ook al klaar (anti-oorpijn snoep voor in het vliegtuig haha).

Gisteren volop gekookt en de diepvriezer gevuld voor mijn achterblijvende vriend, die zal zeker niet verhongeren.
50 sheets voor de Instax zijn ook aangekomen. Ik heb beslist hem alleen buiten te gebruiken, want binnen krijg ik de belichting niet onder de knie.
Ik probeer ondertussen nog steeds zoveel mogelijk te lezen/beluisteren, en dat lukt best goed.

Ik kijk er zo ontzettend naar uit!!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 13:04

Ik maak later als ik weer thuis ben uiteraard een heel reisverslag, maar wilde jullie alvast laten weten dat ik momenteel in restaurant Ariel zit! *\o/*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 13:20

Veel plezier!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 13:52

God dit is zo lekker!!

Ik heb de kofta gekozen, mijn mama de Ariel special met kip.

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:52

Als het mag haak ik graag in op dit topic.
Onder andere door dit topic blijft het door mijn hoofd spoken om nog eens te gaan. Maar ik ben gebonden aan de schoolvakanties en de plannen van mijn ouders die ook mee gaan. Het mooiste zou zijn als we in de voorjaarsvakantie kunnen gaan. Die valt dit jaar half februari. Is dat een kwestie van warm kleden of echt een afrader om te doen?
Onze dochter is dan bijna 1 jaar oud, dus misschien stellen we ook wel een jaartje uit maar die voorjaarsvakantie blijft de meest "vrije" week voor ons allemaal. Ik twijfel ook nog wat we allemaal zouden gaan doen, het pretpark is wellicht in de sneeuw niet handig en zo te zien mogelijk dicht.

Zijn er mensen in de winter geweest? Is dat leuk/ te doen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:57

Azmay schreef:
Als het mag haak ik graag in op dit topic.
Onder andere door dit topic blijft het door mijn hoofd spoken om nog eens te gaan. Maar ik ben gebonden aan de schoolvakanties en de plannen van mijn ouders die ook mee gaan. Het mooiste zou zijn als we in de voorjaarsvakantie kunnen gaan. Die valt dit jaar half februari. Is dat een kwestie van warm kleden of echt een afrader om te doen?
Onze dochter is dan bijna 1 jaar oud, dus misschien stellen we ook wel een jaartje uit maar die voorjaarsvakantie blijft de meest "vrije" week voor ons allemaal. Ik twijfel ook nog wat we allemaal zouden gaan doen, het pretpark is wellicht in de sneeuw niet handig en zo te zien mogelijk dicht.

Zijn er mensen in de winter geweest? Is dat leuk/ te doen?

Het is een landklimaat dus wel koud in de winter. Met sneeuw. En de lente laat vaak een hele tijd op zich wachten daar. In Zakopane ten zuiden van Krakow kun je skieen. Het is net wat je wilt. In de zomer en ook nog de herfst is het heerlijk warm.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 07:27

Ik zou in februari toch voorbereid zijn op koud(er) weer.
Wij hadden in april belachelijk warm weer haha, maar dat was een uitzondering begreep ik. Ik denk dat het wel heel mooi is hoor, in de winter - zolang het niet heel de dag regent, daar wordt niemand blij van.

Onze focus lag vooral op "de oorlog", dus andere activiteiten hebben wij niet gedaan, dus geen idee van openingstijden van andere dingen..

Maar hoe dan ook een aanrader!