Waarheen huwelijksreis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Waarheen huwelijksreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:20

Wij zijn naar Griekenland geweest, op Zakynthos. Ontzettend mooi eiland :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:26

Wij zijn naar Brazilië geweest. Een rondreis gemaakt vanaf Salvador, maar ook enkele dagen op een prachtig eiland Morro de Sao Paolo gezeten. Vanaf Salvador met een catamaran naar toe. De eerste 3 stranden zijn heel toeristisch, maar wij hadden een resort op het laatste strand wat privé is. Met een bootje door de mangroves varen, drinken uit een kokosnoot en 's avonds heerlijk eten <3

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 15:36

Noeps schreef:
Wij zouden op honeymoon naar Mauritius https://www.tui.nl/tropical-attitude-509522151/

Door corona ging het helaas niet door, dus ik kan je niet vertellen hoe het er is, maar wellicht is het wel een bestemming om te overwegen. En als je niet al te lang wilt gaan, dan scheelt een tijdverschil van drie uurtjes ook nog in de jetlag.

Mauritius staat zeker op het lijstje!
Helaas klopt je linkje niet.

Prairy schreef:
Ik ben er nog niet geweest, maar misschien zijn de Azoren iets voor jullie? Nieuw Zeeland van Europa, dus niet zo ver vliegen. Madeira staat ook nog hoog op mijn lijst om te bekijken.

Azoren lijken ons heel mooi, maar omdat we nu wat verder weg willen en kunnen, willen we die kans ook graag grijpen. :)

Bloemetje75 schreef:
Ik vond Mauritius mooier dan de Bahama’s…. We hebben vooral heel veel gezien en nauwelijks op het strand gelegen.

Ah, dat is interessant! Ben ik natuurlijk weer benieuwd waarom je dat vind? :D

Earth schreef:
Wij zijn op huwelijksreis naar Lombok en de Komodo eilanden geweest. Vooral Komodo ia echt een waar paradijs. Je reist er dan rond met een boot. Het is zo mooi daar, echt onwaarschijnlijk.

Lijkt me heel erg mooi, maar een rondreis per boot is niet helemaal mijn ding. :o Wie weet ooit nog eens.

Nessie schreef:
Ik ben op Hawaï (Kauai en Oahu) geweest inderdaad :j Oahu vond ik minder dan Kauai maar eilandhoppen is bij zo’n bestemming eigenlijk sowieso wel een aanrader. Wij hadden het toen gecombineerd met de Westkust van Amerika, inclusief Las Vegas, Los Angeles, Grand Canyon, San Francisco etc. Maar dat is niet voor een kort tripje.

Dat lijkt me echt een onwijs gave reis!! Als we lang weg konden, had ik zeker zoiets willen doen. Maar met onze honden en paarden is dat nu niet heel handig. Denk dat we nu tussen de 2-3 weken weg kunnen. Langer wil ik zelf op dit moment ook niet weg bij onze honden. Een roadtrip door de VS staat sowieso nog bovenaan mijn lijstje, maar komt nu helaas niet uit.
Eilandhoppen lijkt me ook inderdaad een aanrader en is geen probleem.

Coconut schreef:
Wij zijn naar Griekenland geweest, op Zakynthos. Ontzettend mooi eiland :)

Lijkt ons ook erg mooi! Maar die staat bij ons op de lijst voor een "gewone" vakantie, omdat het dichterbij is. We willen nu graag even van de mogelijkheid gebruik maken om ver weg te kunnen gaan. :)

Miriam91 schreef:
Wij zijn naar Brazilië geweest. Een rondreis gemaakt vanaf Salvador, maar ook enkele dagen op een prachtig eiland Morro de Sao Paolo gezeten. Vanaf Salvador met een catamaran naar toe. De eerste 3 stranden zijn heel toeristisch, maar wij hadden een resort op het laatste strand wat privé is. Met een bootje door de mangroves varen, drinken uit een kokosnoot en 's avonds heerlijk eten <3

Wauw! Dat klinkt ook fantastisch! Gaat erbij op de lijst om naar te kijken. :j

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 15:40

Even voor de duidelijkheid: we kunnen tot max zo'n 3 weken weg denk ik, langer wil ik ook niet weg bij mijn honden.

Omdat het om onze huwelijksreis gaat, zijn we op zoek naar iets redelijks luxe en wat verder weg. Niet een bestemming waar je "zomaar" heen gaat op vakantie zeg maar.

We hebben best een ruim budget, maar niet exorbitant. We hebben een idee wat de reizen naar dit soort bestemmingen kosten en dat is prima voor ons. :)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 17:46

Bahama’s was ik met cruise dus steeds iedere eiland een dag.
Mauritius zijn we dag of 10 geweest. Eerst in Andrea lodge aan de zuidkant. Zalig uitzicht op een waterval aan zee. Vanaf daar zijn we gaan quad rijden, gaan wandelen bij de waterval van Charamel, de 7 kleurige heuvels etc gezien. Verder is wandelen bij/op Le Morne erg mooi. We hebben uiteraard de theeplantages bezocht, Black River National park etc. We hebben een food-Tour gedaan via taste buddies, dat is een stadswandeling met uitleg en goed streetfood.
Verder ongeveer hele eiland rond gereden (zuidkant langs de kust zoveel mogelijk is schitterend).
Enige rare is dat ze links rijden maar de borden in het Frans zijn. In mijn hoofd klopt dat niet.
Bevolking is heel vriendelijk, ook buiten toeristische deel.

Ik vond de Bahama’s minder afwisselend. Voordeel van Bahama’s is dat je op meer plaatsen zandstrand aan zee hebt. Mauritius is lang niet overal een strand. Ook hoge stijle klippen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:24

Ik stuur je maandag even een pb :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:30

Mauritius, Zilwa Attitude Hotel :) echt prachtig. Vond Mauritius verder wel oké.. Blijft een eiland met veel armoede buiten de resorts. Maar prachtig voor stranden, walvissen, dolfijnen etc. Enige nadeel is dat ze daar links rijden.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:32

Gefeliciteerd!

Rond welke periode gaan jullie trouwen? Ik kan me voorstellen dat een aantal bestemmingen wellicht afvalt als het klimaat op dat moment niet aan jullie wensen voldoet.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 22:47

Bloemetje75 schreef:
Bahama’s was ik met cruise dus steeds iedere eiland een dag.
Mauritius zijn we dag of 10 geweest. Eerst in Andrea lodge aan de zuidkant. Zalig uitzicht op een waterval aan zee. Vanaf daar zijn we gaan quad rijden, gaan wandelen bij de waterval van Charamel, de 7 kleurige heuvels etc gezien. Verder is wandelen bij/op Le Morne erg mooi. We hebben uiteraard de theeplantages bezocht, Black River National park etc. We hebben een food-Tour gedaan via taste buddies, dat is een stadswandeling met uitleg en goed streetfood.
Verder ongeveer hele eiland rond gereden (zuidkant langs de kust zoveel mogelijk is schitterend).
Enige rare is dat ze links rijden maar de borden in het Frans zijn. In mijn hoofd klopt dat niet.
Bevolking is heel vriendelijk, ook buiten toeristische deel.

Ik vond de Bahama’s minder afwisselend. Voordeel van Bahama’s is dat je op meer plaatsen zandstrand aan zee hebt. Mauritius is lang niet overal een strand. Ook hoge stijle klippen.

Zandstrand is natuurlijk heel fijn, maar mooie natuur (kliffen etc.) is ook heel welkom! Denk dat een paar dagen aan het strand heel leuk is, maar dat we ook wel graag iets willen zien.
Dank je voor de tips!

Autumnn schreef:
Ik stuur je maandag even een pb :D

Altijd goed, ik ben benieuwd!

Gnome schreef:
Mauritius, Zilwa Attitude Hotel :) echt prachtig. Vond Mauritius verder wel oké.. Blijft een eiland met veel armoede buiten de resorts. Maar prachtig voor stranden, walvissen, dolfijnen etc. Enige nadeel is dat ze daar links rijden.

Heel dubbel dus.. walvissen, dolfijnen en prachtige stranden zijn wel dingen die we hopen te zien of die we ongelooflijk mooi vinden. De armoede buiten de resorts is wel verdrietig.
Het links rijden moet wel goedkomen want denk ik ik me mooi laat rijden (mijn partner zal meer rijden). :D

Steefz schreef:
Gefeliciteerd!

Rond welke periode gaan jullie trouwen? Ik kan me voorstellen dat een aantal bestemmingen wellicht afvalt als het klimaat op dat moment niet aan jullie wensen voldoet.

Dank je wel! Wij trouwen in de zomer (exacte datum hou ik even voor me, onze gasten krijgen bijna de uitnodigingen). Maar ik wil eventueel ook wel langer wachten met een huwelijksreis als dat beter uitkomt. Verloofde wil alleen niet wachten. :')

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:59

Wij zijn op huwelijksreis geweest naar Madeira. Niet ver vliegen en niet te toeristisch. Mooi eiland en veel te zien. In de zomer ook vol met bloemen enz.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:27

Mijn vriend is (helaas haha) al op heel veel plekken geweest via werk. De Seychellen en safari in Tanzania zijn de plekken die hij noemt als een van de mooiste waar hij geweest is.

Onze volgende vakantie wordt naar Hawaï voor 3 weken *\o/* , Oahu, Big Island en Kauai. Sinds wij besloten hadden dat het Hawaï werd horen we veel via via dat dit hun mooiste vakantie is geweest. Er is daar wel ongelofelijk veel te doen ben ik achter gekomen, bijvoorbeeld alleen al dat je daar 5 kleuren strand hebt :wow:

Drop ik nog een compleet andere maar wel gave suggestie, Japan?

Wel jammer dat ik met deze allemaal nog geen ervaring heb :')

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 22:53

Leandra schreef:
Wij zijn op huwelijksreis geweest naar Madeira. Niet ver vliegen en niet te toeristisch. Mooi eiland en veel te zien. In de zomer ook vol met bloemen enz.

Madeira moet heel mooi zijn inderdaad, maar voor onze huwelijksreis willen we toch graag iets verder. :)

Tomorrow schreef:
Mijn vriend is (helaas haha) al op heel veel plekken geweest via werk. De Seychellen en safari in Tanzania zijn de plekken die hij noemt als een van de mooiste waar hij geweest is.

Onze volgende vakantie wordt naar Hawaï voor 3 weken *\o/* , Oahu, Big Island en Kauai. Sinds wij besloten hadden dat het Hawaï werd horen we veel via via dat dit hun mooiste vakantie is geweest. Er is daar wel ongelofelijk veel te doen ben ik achter gekomen, bijvoorbeeld alleen al dat je daar 5 kleuren strand hebt :wow:

Drop ik nog een compleet andere maar wel gave suggestie, Japan?

Wel jammer dat ik met deze allemaal nog geen ervaring heb :')

Gave reis, heel veel plezier alvast!
De Seychellen hoor/lees ik vrijwel alleen maar hele positieve reacties over. :) Hawaï lijkt me ook onwijs gaaf, net als Fiji en Bora Bora bijvoorbeeld.

Japan trekt ons beiden absoluut niet.
Wel bedankt voor het meedenken! :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:04

In het verlengde van de Seychellen/Mauritius, zag ik vandaag plaatjes van Ile de la réunion. Is Frans, ligt naast Madagaskar en Mauritius, denk dat het wel een stuk rustiger is als je dat zoekt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:17

Is inderdaad rustiger, maar ook totaal anders. Heel ruig landschap

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 00:09

Ben op Mauritius geweest, eerlijk......vond de stranden niet zo bijzonder. Thailand vond ik exotischer. Veel keien op het strand in Mauritius. Ile aux cerf was wel een aanrader maar dat is voor een dagbezoek in Mauritius.

Hotels zijn wel heel tof, superklasse. We hebben trouwens eerst een paar dagen linkerkant vh eiland gedaan en en daarna via leuke dagtocht de rechterkant een paar dagen gedaan, twee totaal verschillende omgevingen.

Hotels waren sugar beach report en long beach resort.

Maar zoals gezegd gezien de dikke vette prijs die we voor deze reis betaald hebben, denk ik dat Thailand voor de helft minder net zo mooi was geweest.Thailand hebben we eerder al eens bezocht dus we konden het nu mooi vergelijken.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:37

Ik zie vaak mauritius voorbijkomen. Daar moet je wel goed op het seizoen letten. Het kan daar echt wel wat frisser zijn. Dan is het net niet lekker om te zwemmen en bewolkter

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 08:55

Prairy schreef:
In het verlengde van de Seychellen/Mauritius, zag ik vandaag plaatjes van Ile de la réunion. Is Frans, ligt naast Madagaskar en Mauritius, denk dat het wel een stuk rustiger is als je dat zoekt.

Da's inderdaad een goeie. :j Gaat erbij op de lijst.

Kinke schreef:
Is inderdaad rustiger, maar ook totaal anders. Heel ruig landschap

We gaan er zeker even naar kijken. Heel vervelend om ins in zulke prachtige bestemmingen te verdiepen. :D

Jillz1 schreef:
Ben op Mauritius geweest, eerlijk......vond de stranden niet zo bijzonder. Thailand vond ik exotischer. Veel keien op het strand in Mauritius. Ile aux cerf was wel een aanrader maar dat is voor een dagbezoek in Mauritius.

Hotels zijn wel heel tof, superklasse. We hebben trouwens eerst een paar dagen linkerkant vh eiland gedaan en en daarna via leuke dagtocht de rechterkant een paar dagen gedaan, twee totaal verschillende omgevingen.

Hotels waren sugar beach report en long beach resort.

Maar zoals gezegd gezien de dikke vette prijs die we voor deze reis betaald hebben, denk ik dat Thailand voor de helft minder net zo mooi was geweest.Thailand hebben we eerder al eens bezocht dus we konden het nu mooi vergelijken.

Dank voor je ervaring! We nemen het mee in onze overwegingen. Thailand stond in principe niet op ons lijstje, maar wie weet.

Stampeltje schreef:
Ik zie vaak mauritius voorbijkomen. Daar moet je wel goed op het seizoen letten. Het kan daar echt wel wat frisser zijn. Dan is het net niet lekker om te zwemmen en bewolkter

Dank je voor de tip! We zullen zeker letten op de seizoenen en beste reistijd voor een bestemming. :j
Mooiste is natuurlijk als het prachtig weer is en als het minder mooi is en we zitten wel in het goede seizoen, dan hebben we pech. :')

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:09

Al eens gedacht aan Hong Kong?

Lekker eten, veel te zien, paardenraces, gokken op Macau, er is een Hong Kong Disney, het is een hele andere cultuur maar iedereen spreekt Engels, en er zijn prachtige eilanden omheen voor een aanvullend weekje strand:
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:26

Iets heel anders, Peru met uitstap naar de Galapagos eilanden.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:31

Of safari in Kenia met de prachtige stranden van Zanzibar!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:49

Ik ben zelf helaas nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, maar hoor regelmatig mooie verhalen van mijn collega. Zij is onlangs naar Thailand geweest en vond het de mooiste, rustgevende vakantie ooit. Misschien wat voor jullie, TS? Mijn huwelijksreis was in Schotland, omdat we daar 23 jaar geleden getrouwd waren. Was ook geweldig mooi!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:58

Thailand vind ik ook super! Makkelijk reizen en goedkoop. En zijn echt hele mooie plekjes te vinden!!

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:58

Net terug van St Maarten & Anguilla. Absoluut een aanrader.
Ook eerder op Mauritius geweest; ook een aanrader, maar ik vond Anguilla echt geweldig.

Wij hebben dan wel geen huwelijksreis gedaan, maar wel ge-eiland-hopt. Rond deze antillen kun je (dagelijks) heel makkelijk met de ferry/vliegtuig naar diverse eilanden. Directe verbinding KLM van Amsterdam naar St Maarten en vanaf daar eventueel verder.

Ik weet niet wat je leuk vindt om te doen, maar je kunt dus prachtig duiken/snorkelen/hiken op Saba, Anguilla heeft prachtige stranden en heerlijke restaurants, St Maarten idem en is ook wat meer 'te doen', St Barths zit op een half uurtje varen waar je de meest luxe hotels en restaurants kunt vinden. En zo zijn natuurlijk ook nog heel makkelijk Saint Kitts and Nevis, Antigua en Barbuda en bijvoorbeeld Guadeloupe te bereiken. Op het laatst genoemde eiland is ook gewoon echt veel te doen en echt prachtig.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:10

Ik zou ook eens naar de Caribische eilanden kijken. En dan niet de Nederlandse Antillen, maar een van de andere eilanden.

Wel duur, maar echt paradijselijk. Grenada, Tobago, Saint Lucia.

Op YouTube moet je eens zoeken op Wout of the world. Hij reist heel de wereld over en is gek op mooie eilanden. Dus je kan allerlei afleveringen bekijken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:05

Wij zijn naar Costa Rica en New York geweest, we vonden het echt fantastisch. Ook erg mooie stranden maar wij hebben welgeteld 1 dag aan het strand gelegen en vooral heel veel gedaan, klinkt alsof dat niet helemaal is wat jullie zoeken? Je kunt er trouwens vast ook elke dag aan het strand liggen hoor, prachtige kust en strand genoeg maar misschien wel een beetje zonde (imo was namelijk een groot pluspunt dat er zoveel te doen en te zien was).