Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Noeps schreef:Wij zouden op honeymoon naar Mauritius https://www.tui.nl/tropical-attitude-509522151/
Door corona ging het helaas niet door, dus ik kan je niet vertellen hoe het er is, maar wellicht is het wel een bestemming om te overwegen. En als je niet al te lang wilt gaan, dan scheelt een tijdverschil van drie uurtjes ook nog in de jetlag.
Prairy schreef:Ik ben er nog niet geweest, maar misschien zijn de Azoren iets voor jullie? Nieuw Zeeland van Europa, dus niet zo ver vliegen. Madeira staat ook nog hoog op mijn lijst om te bekijken.
Bloemetje75 schreef:Ik vond Mauritius mooier dan de Bahama’s…. We hebben vooral heel veel gezien en nauwelijks op het strand gelegen.
Earth schreef:Wij zijn op huwelijksreis naar Lombok en de Komodo eilanden geweest. Vooral Komodo ia echt een waar paradijs. Je reist er dan rond met een boot. Het is zo mooi daar, echt onwaarschijnlijk.
Nessie schreef:Ik ben op Hawaï (Kauai en Oahu) geweest inderdaadOahu vond ik minder dan Kauai maar eilandhoppen is bij zo’n bestemming eigenlijk sowieso wel een aanrader. Wij hadden het toen gecombineerd met de Westkust van Amerika, inclusief Las Vegas, Los Angeles, Grand Canyon, San Francisco etc. Maar dat is niet voor een kort tripje.
Coconut schreef:Wij zijn naar Griekenland geweest, op Zakynthos. Ontzettend mooi eiland
Miriam91 schreef:Wij zijn naar Brazilië geweest. Een rondreis gemaakt vanaf Salvador, maar ook enkele dagen op een prachtig eiland Morro de Sao Paolo gezeten. Vanaf Salvador met een catamaran naar toe. De eerste 3 stranden zijn heel toeristisch, maar wij hadden een resort op het laatste strand wat privé is. Met een bootje door de mangroves varen, drinken uit een kokosnoot en 's avonds heerlijk eten
Bloemetje75 schreef:Bahama’s was ik met cruise dus steeds iedere eiland een dag.
Mauritius zijn we dag of 10 geweest. Eerst in Andrea lodge aan de zuidkant. Zalig uitzicht op een waterval aan zee. Vanaf daar zijn we gaan quad rijden, gaan wandelen bij de waterval van Charamel, de 7 kleurige heuvels etc gezien. Verder is wandelen bij/op Le Morne erg mooi. We hebben uiteraard de theeplantages bezocht, Black River National park etc. We hebben een food-Tour gedaan via taste buddies, dat is een stadswandeling met uitleg en goed streetfood.
Verder ongeveer hele eiland rond gereden (zuidkant langs de kust zoveel mogelijk is schitterend).
Enige rare is dat ze links rijden maar de borden in het Frans zijn. In mijn hoofd klopt dat niet.
Bevolking is heel vriendelijk, ook buiten toeristische deel.
Ik vond de Bahama’s minder afwisselend. Voordeel van Bahama’s is dat je op meer plaatsen zandstrand aan zee hebt. Mauritius is lang niet overal een strand. Ook hoge stijle klippen.
Autumnn schreef:Ik stuur je maandag even een pb
Gnome schreef:Mauritius, Zilwa Attitude Hotelecht prachtig. Vond Mauritius verder wel oké.. Blijft een eiland met veel armoede buiten de resorts. Maar prachtig voor stranden, walvissen, dolfijnen etc. Enige nadeel is dat ze daar links rijden.
Steefz schreef:Gefeliciteerd!
Rond welke periode gaan jullie trouwen? Ik kan me voorstellen dat een aantal bestemmingen wellicht afvalt als het klimaat op dat moment niet aan jullie wensen voldoet.
Leandra schreef:Wij zijn op huwelijksreis geweest naar Madeira. Niet ver vliegen en niet te toeristisch. Mooi eiland en veel te zien. In de zomer ook vol met bloemen enz.
Tomorrow schreef:Mijn vriend is (helaas haha) al op heel veel plekken geweest via werk. De Seychellen en safari in Tanzania zijn de plekken die hij noemt als een van de mooiste waar hij geweest is.
Onze volgende vakantie wordt naar Hawaï voor 3 weken, Oahu, Big Island en Kauai. Sinds wij besloten hadden dat het Hawaï werd horen we veel via via dat dit hun mooiste vakantie is geweest. Er is daar wel ongelofelijk veel te doen ben ik achter gekomen, bijvoorbeeld alleen al dat je daar 5 kleuren strand hebt
Drop ik nog een compleet andere maar wel gave suggestie, Japan?
Wel jammer dat ik met deze allemaal nog geen ervaring heb
Prairy schreef:In het verlengde van de Seychellen/Mauritius, zag ik vandaag plaatjes van Ile de la réunion. Is Frans, ligt naast Madagaskar en Mauritius, denk dat het wel een stuk rustiger is als je dat zoekt.
Kinke schreef:Is inderdaad rustiger, maar ook totaal anders. Heel ruig landschap
Jillz1 schreef:Ben op Mauritius geweest, eerlijk......vond de stranden niet zo bijzonder. Thailand vond ik exotischer. Veel keien op het strand in Mauritius. Ile aux cerf was wel een aanrader maar dat is voor een dagbezoek in Mauritius.
Hotels zijn wel heel tof, superklasse. We hebben trouwens eerst een paar dagen linkerkant vh eiland gedaan en en daarna via leuke dagtocht de rechterkant een paar dagen gedaan, twee totaal verschillende omgevingen.
Hotels waren sugar beach report en long beach resort.
Maar zoals gezegd gezien de dikke vette prijs die we voor deze reis betaald hebben, denk ik dat Thailand voor de helft minder net zo mooi was geweest.Thailand hebben we eerder al eens bezocht dus we konden het nu mooi vergelijken.
Stampeltje schreef:Ik zie vaak mauritius voorbijkomen. Daar moet je wel goed op het seizoen letten. Het kan daar echt wel wat frisser zijn. Dan is het net niet lekker om te zwemmen en bewolkter