[FOTO] Ultiem genieten: Zweden en Noorwegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: [FOTO] Ultiem genieten: Zweden en Noorwegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:57

Wauw ook prachtig Ballard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:07

ikke schreef:
Mooie foto's. Doet toch weer kriebelen om de uitnodiging van een ex-collega aan te gaan: kom gewoon eens langs (in Noorwegen dus :D )

Wat ik me afvraag: hoe bevalt dat "buiten wonen" in de zin dat je met een daktent eigenlijk alleen je slaapplek bij je hebt. Hoe doen jullie dat bij minder droog weer?

Ik heb een Land Rover Pick Up en heb ideeën om daarmee te gaan kamperen op een soortgelijke wijze maar ik twijfel dus tussen daktent of het principe van een vouwwagen (= meer overdekte ruimte) op de bak.

Wij hebben ook een daktent en ook een storm meegemaakt. Kan het ding prima handelen (wel een hard shell) . Je kunt er niet in lopen, wel rechtop zitten met zn tweeen dus een boek lezen, tekenen, een spelletje spelen, beetje browsen kunnen allemaal prima!

Wij willen nog een dagtent die je makkelijk opzet erbij kopen voor als we ergens langer blijven :j

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:49

Ballard_L schreef:
Rije schreef:
Ohja nog een vraag: hebben ze daar ook "midgies"? Van die heeeeele kleine mugjes waar je bijna niks tegen doet maar die wel gemeen prikken?

Jep, die hebben ze :P

Prachtige foto’s TS! Noorwegen is ons favo land van Europa (en dan hebben we echt bijna alle landen van Europa gehad), dus genieten deze foto’s! Misschien toch maar deze zomer naar Noorwegen :j de laatste keer waren we er in 2019 in de winter:

[ [url=m/3jeytJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r1tKQU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto’s zijn van de Lofoten :)

Oh wauw die zijn ook gaaf!

Ben je al eens in de herfst geweest? Dat is echt prachtig, alle berken worden knalgeel en alles kleurt mee <3

Hieronder Jotunheimen en bij Isbreen gletsjer in de herfst, en rechtsboven Hardangervidda in de zomer

Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:09

Nee nog nooit in de herfst, wel in de zomer :) herfst ziet er ook prachtig uit inderdaad! Zou echt fantastisch zijn met al die mooie bomen <3

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:14

prachtig

Wij zijn al vaker in zweden geweest en dit jaar voor het eerst in Schotland. We zijn helemaal verliefd op Schotland geworden. Komend zomer wil ik Noorwegen aandoen maar mijn man twijfelt om terug te gaan naar Schotland. Ik wil alles gezien hebben haha... dus nog even nadenken wat t wordt

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:12

lnvdh schreef:
prachtig

Wij zijn al vaker in zweden geweest en dit jaar voor het eerst in Schotland. We zijn helemaal verliefd op Schotland geworden. Komend zomer wil ik Noorwegen aandoen maar mijn man twijfelt om terug te gaan naar Schotland. Ik wil alles gezien hebben haha... dus nog even nadenken wat t wordt

Doen jullie dan aan wildkamperen in Schotland? Wij zijn er in mei geweest, mooi land, maar qua wildkamperen waardeloos vonden wij. Ik had het idee dat je in een stoet achter elkaar aan aan het rijden was :’)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:16

Rondane op de eerste foto's ?

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:56

nee wij boekten dit keer huisjes. we willen in mei terug en dan weekje off grid. We hebben wel een daktent maar zijn met 5 personen en in die daktent ( gelijk als die van jullie ongeveer) passen er maar 2. Na volgend jaar gaan de kinderen niet meer mee dan willen we vaker met daktent en dan wildkamperen
In Zweden wel op meerdere plekken geweest waar we dan een wildkampeerder zagen staan. Zweden kennen we wel van wildkamperen ( ook gedaan) Noorwegen ken ik nog niet. Vind het lastig uit te zoeken waar we heen moeten gaan..

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:40

Even praktische vraag, misschien een hele domme….. hoe wassen jullie je en toilet? En hoe doen jullie dat met koken. Zeker met zo een daktent.
Wel mega vette foto’s. Ik heb ze net aan mijn man laten zien met hint hint hahahahahha

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:26

Voor wassen heb je stromend water, maar wel koud :brr: je hebt ook douchezakken als je dan water kookt kun je daar wat in doen maar het is dan wel zo leeg of je moet heel veel vullen maar dan moet je heel veel water koken :P

Toilet is buiten, voor de grote boodschap kuiltje graven en weer afdekken :')

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:27

Wow, adembenemend mooi! <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:33

Daim TS, prachtig <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-22 20:43

Door alle drukte van de decembermaand was ik er nog niet aan toegekomen om antwoord te geven op alle nieuwe vragen, maar beter laat dan nooit, toch? :D

@Moonsparkle: foto 12 is genomen bij de Vøringsfossen. En ja, park4night is een hele fijne app! Je kunt er wildkampeerplekken mee vinden, maar ook campings. Daarnaast hebben we ondervonden dat er ook veel 'basic-campings' zijn. Daar betaal je vaak een veel lager bedrag dan op andere campings, maar de voorzieningen zijn ook (veel) minder. Er is vaak wel een vlakke ondergrond om je tent o.i.d. neer te zetten en er is ook een composttoilet aanwezig. Meestal ook stromend water. Dan heb je dus wel enkele voorzieningen, maar voor een stuk minder geld.

@Rije: ja, helaas hebben ze die. Al moet ik zeggen dat wij daar dit jaar, in deze periode, eigenlijk geen last van hebben gehad!

@Ikke: wij hebben een deel van onze daktent naast de auto hangen/staan als het ware, waardoor we sowieso een afdakje hebben. In combinatie met onze zijwand, die je in de bodemplaat van de daktent kunt schuiven, kunnen we op die manier vaak toch wel uit de wind en regen zitten als dat nodig is. Het is natuurlijk niet heel veel luxe, maar dat was vanuit ons ook een weloverwogen en bewuste keuze. Verder kun je inderdaad ook ondertenten kopen, die dus van je 'afdakje' een volledig afgesloten ruimte maken!

@Muiz: restwarmte van de auto heb ik in ieder geval niet gevoeld :') Ik denk ook niet dat dat echt een ding is. Vaak sta je toch al een tijdje ergens uitgeklapt en wel voordat je je bed in duikt. Tegen die tijd is de auto toch wel behoorlijk afgekoeld ook.

@Fid: we hebben een jerrycan van 10 liter mee, die we steeds vullen als we stromend water beschikbaar hebben (bijv. op een camping). Daarmee kunnen we ons wassen en hebben we voldoende vers water om te koken. Verder hebben we ook zo'n kleine douchezak, waarmee we een aantal keer even snel ons haar hebben gewassen. Verder heb ik ook een keer met 10 graden in een meertje gelegen, omdat ik vond dat dat bij de beleving hoorde :') Qua toilet is het inderdaad gewoon buiten, achter een boom. De grote boodschap probeerden we wel zoveel mogelijk op campings of openbare toiletten te doen, maar goed, dat kun je niet altijd plannen :P