Vliegen op Malaga, vluchten zoeken incl trolleys

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 16:12

Liselot schreef:
4 stoelen
Maar wat ik er van begrijp is dat je alleen nog maar een tas in het vliegtuig mee kan die onder je stoel past. En ik wil dus een trolley in de overhead ivm zeer kostbare spullen

Ik vlieg regelmatig en altijd Ryanair/Easyjet/Transavia en soms KLM. Trolley boven je hoofd mag gewoon. Of denk je dat ze die bakken leeg laten?

Wat ook genoemd wordt is dat ze soms vol zijn, en dat klopt. Dat kun je voorkomen door zo te boeken dat je als eerste in kunt stappen.

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Vliegen op Malaga, vluchten zoeken incl trolleys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 16:14

Ik verplaats dit topic naar BEU Bokt er op Uit daar past dit beter

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 16:23

In sommige mogen inderdaad helemaal geen trolleys boven het hoofd als het gaat om kleinere vliegtuigen, dan zijn de bakken domweg niet diep genoeg.
Maar meestal is het gewoon een kwestie van bijbetalen en specifieke zitplaatsen kiezen.
Bij easyjet was het eerst enkel bijbetalen maar dat deed vervolgens iedereen en dan had je alsnog instap oorlog. Inmiddels is het beperkt tot bepaalde zitplaatsen en als die volgeboekt zijn dan is het pech. Met dit nieuwe systeem kun je dan zelfs de koffer nog kwijt als je pas laat in stapt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 16:51

janderegelaa schreef:
Liselot schreef:
4 stoelen
Maar wat ik er van begrijp is dat je alleen nog maar een tas in het vliegtuig mee kan die onder je stoel past. En ik wil dus een trolley in de overhead ivm zeer kostbare spullen

Ik vlieg regelmatig en altijd Ryanair/Easyjet/Transavia en soms KLM. Trolley boven je hoofd mag gewoon. Of denk je dat ze die bakken leeg laten?

Wat ook genoemd wordt is dat ze soms vol zijn, en dat klopt. Dat kun je voorkomen door zo te boeken dat je als eerste in kunt stappen.

Je mag die bakken met de meeste maatschappijen dus niet mee gebruiken, behalve als je dat bijgeboekt hebt. Is schijnbaar veranderd
Maar goed, heb het nu bijgeboekt bij Ryanair, dus het is gelukt!

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 17:28

Ik was hier ook over verrast van de week. Moest een binnenlandse vlucht in Noorwegen boeken die oorspronkelijk 44 euro kosten. Maar toen had ik de keuze of ik een kleine handtas onder de stoel of grote bagage me wilde nemen. Dus moest 20 euro bijbetalen terwijl ik alleen een trolley me hebt. En dit was bij allee maatschappijen zo (Norwegian, SAS en DAT). Dus denk dat veel maatschappijen hun regels zijn aan het veranderen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 17:29

Liselot schreef:
Jongens, echt waar, ik zie toch op de websites van aanbieders dat er alleen 1 KLEIN stuk handbagage mee mag. Die mogen dus NIET boven je hoofd, maar moeten ONDER je stoel passen. Je hebt dan wel de optie om ruimbagage bij te boeken, maar dat wil ik dus niet. Er staat zelfs letterlijk bij dat weekendtassen, trolleys e.d. ingecheckt moeten worden
Ik zoek dus een vlucht waarbij je wél die weekendtas of trolley mee mag/kan nemen in de overhead compartments...

Transavia mag het zeker. Afgelopen jaar verschillende keren mee gevolgen. Okt 2021 op Malaga gevolgen. Dan neem ik een trolley mee en een rugzak. Geen enkel probleem.

Boek je priority, dan mag je koffer sowieso mee, boek je dat niet dan alleen de eerste 70 koffers in de rij.

Heb even zo maar snel wat aangeklikt bij Transavia. Trolly en tas dus geen probleem.

Moet zeggen dat ik nooit pry boek en dat ik altijd met koffer mee kan in het vliegtuig

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 26-11-22 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 17:32

Ik vlieg volgende week met Transavia naar Malaga en mag 1 trolley en 1 kleinere handbagage meenemen. Kan inderdaad zijn dat het het ruim in gaat staat erbij. Heb niet gekeken naar mogelijkheden om het zeker bij je te kunnen houden.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 17:49

Het is stuk duurder maar het kan wel

Afbeelding

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 17:55

Andalusie is ook prima aan te vliegen via Sevilla i.p.v. Malaga. Misschien eens kijken of daar betere opties zijn?

[edit] Sorry, heb je laatste reactie niet gelezen, zie dat je al geboekt hebt. [/edit]

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:10

https://www.google.com/travel/explore?t ... AB&tfu=GgA

Dit is de enige juiste informatie icm wensen en vluchten.

Ik heb hem voor je ingevuld, vanaf Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Groningen of Weeze, naar Andalusië.

2 volwassenen, 2 kinderen tussen 2 en 11. 4 carry_on luggage op datum 19 tot 24 februari.

Je keuze uit meerdere vliegvelden om van te vertrekken of te landen.

Mocht je hulp nodig hebben met boeken, ik vraag geen boekingskosten :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:10

eenitraM schreef:

Ik heb hem voor je ingevuld, vanaf Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Groningen of Weeze, naar Andalusië.

2 volwassenen, 2 kinderen tussen 2 en 11. 4 carry_on luggage op datum 19 tot 24 februari.

TS heeft al geboekt... :+

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:12

Bij easyJet kan je dat bijboeken

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:18

Heb niet het hele topic doorgelezen, dus misschien is het al gezegd. maar je kunt kiezen:

- handbagage ticket met alleen tas onder de stoel (=goedkoopst) bij Vueling Basic
- handbagage ticket met tas onder stoel + trolley (= iets duurder, maar er bestaat altijd een kans dat en trolley wordt ingenomen) bij Vueling TimeFlex
- ruim bagage ticket. Bij Vueling Optima

Wil je die middelste, dan boek je eerst die eerste en dan kun je een of twee pagina’s verder kiezen voor een handbagage trolley erbij. Je betaalt dus wel meer.

De regels zijn veranderd en alles wordt zo goedkoop mogelijk gemaakt met dus minder service

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:26

Brainless schreef:
eenitraM schreef:

TS heeft al geboekt... :+

Mocht ze haar vlucht missen… :') :=