Naar Londen met de boot, hoe verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:21

Oyster Cards verlopen inderdaad niet en je kunt ook overal in het OV contactloos met je pinpas betalen, of met Google of Apple Pay. Ik weet niet eens waar m'n eigen Oyster Card ligt. _O-

Houden jullie van musicals? Dan is een show op de West End bezoeken sowieso een aanrader! Het Science Museum is heel interactief en leuk voor kinderen en daarbij om de hoek zitten ook het Natural History Museum en het V&A. Harrods blijft ook altijd bijzonder om te bezoeken, en ik zou zeker een ritje in de bus niet overslaan als ze rijden. Wat onbekender, maar met altijd prachtige kerstverlichting, is Carnaby Street, en verder heb je natuurlijk de geijkte dingen: Piccadilly Circus, Fortnum & Mason, Trafalgar Square, St Paul's, Tower Bridge, Tower of London etc. In de Sky Garden heb je een prachtig uitzicht over de stad en toegang is gratis, maar je moet wel van tevoren even boeken. :)

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 15:25

Leuke tips, dankjewel!
Musical gaat hem niet worden met mijn zoon erbij :+ daar ga ik hem geen plezier mee doen. Die musea,schrijf ik op,leuk!

Bij betalen met pinpas betaal je wel elke keer transactiekosten las ik ergens,dus vandaar dat ik ooit die Oystercards heb aangeschaft. Het is alleen lang geleden dat ik er was, en ik kan me er niet zoveel van herinneren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:26

Mkango schreef:
Oyster Cards verlopen inderdaad niet en je kunt ook overal in het OV contactloos met je pinpas betalen, of met Google of Apple Pay. Ik weet niet eens waar m'n eigen Oyster Card ligt. _O-

Houden jullie van musicals? Dan is een show op de West End bezoeken sowieso een aanrader! Het Science Museum is heel interactief en leuk voor kinderen en daarbij om de hoek zitten ook het Natural History Museum en het V&A. Harrods blijft ook altijd bijzonder om te bezoeken, en ik zou zeker een ritje in de bus niet overslaan als ze rijden. Wat onbekender, maar met altijd prachtige kerstverlichting, is Carnaby Street, en verder heb je natuurlijk de geijkte dingen: Piccadilly Circus, Fortnum & Mason, Trafalgar Square, St Paul's, Tower Bridge, Tower of London etc. In de Sky Garden heb je een prachtig uitzicht over de stad en toegang is gratis, maar je moet wel van tevoren even boeken. :)

Trafalger square, Piccadilly Circus, Towerbridge, check en dan met de auto plus vouwwagen :j

Een vriend van me wilde per se dwars door London naar Birmingham. Prima, maar dan ook over de Tower Brigde! Nou, dat is gelukt :D Helaas geen digitale foto's (dit was 1998).

Dit was wel mede oorzaak dat ik een beetje verslingert raakte aan GB :+
Dus ja, vooral doen! En als niet alles lukt, nou dan heb je een goede reden om nog eens terug te komen, en nog eens, en nog eens..... }>

paddington

Re: Naar Londen met de boot, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 06:37

Ik kan zeker de Sky Garden aanraden!
Mijn zoon en neefje vonden dat nog leuker dan de te dure Londen Eye.

Maar idd wel de gratis tickets op voorhand boeken.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 13:31

paddington schreef:

Alles al uitverkocht! Maar ik las dat als je sochtends voor 10u gaat, dan waarschijnlijk gewoon op inloop toch kan, omdat veel mensen niet komen opdagen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:38

Wat ook heel leuk is, is Camden Town en Camden Lock (met winkeltjes in de oude paardenstallen waar vroeger de 'tow horses' stonden), en dan met een narrow boat naar Little Venice. Vaar je door de dierentuin heen.

Urbanus

Re: Naar Londen met de boot, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:39

Het zeeaquarium is ook echt heel leuk met kinderen!

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:16

XXXX2015 schreef:
paddington schreef:

Alles al uitverkocht! Maar ik las dat als je sochtends voor 10u gaat, dan waarschijnlijk gewoon op inloop toch kan, omdat veel mensen niet komen opdagen.

The Shard, kan je ook nog als alternatief bezoeken ( wel prijzig vond ik., maar wij hadden een London Pass, waarmee je o.a. deze ook kon bezoeken).