Handbagage 100 ml vloeistof mee Help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:07

Ik ook! Ik ben in oktober twee dagen naar Manchester geweest, en dat was al een hele struggle om twee nette warme setjes mee te nemen. :+

Prairy

Re: Handbagage 100 ml vloeistof mee Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:17

Van die vacuüm zakken bij de Action halen? Kun je vrij plat inpakken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:19

Je mag ook maar 10 kg. mee. Het wordt niet lichter van platter inpakken :-)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:25

Je kunt je dikke jas en trui gewoon aan doen, en laagjes thermo-kleding nemen niet zoveel ruimte in in een koffer?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:47

Je mag maar 100ml PER VERPAKKING mee nemen. Dus al neem je 100 verpakkingen van 100ml mee, dan mag dat in principe gewoon.
Dus kijken of je ergens wat lege flesjes van 100ml kan scoren en de fles van 300ml verdelen over 3 flesjes? Kan je er zelfs 2 thuis laten, als je niet zo veel nodig hebt ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:57

Is 100 ml per verpakking, in totaal 1 liter, alles in doorzichtige plastic zak bij elkaar.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:22

Ik verplaats je topic even naar "Bokt erop uit" daar past het beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:23

mairead schreef:
Je mag maar 100ml PER VERPAKKING mee nemen. Dus al neem je 100 verpakkingen van 100ml mee, dan mag dat in principe gewoon.
Dus kijken of je ergens wat lege flesjes van 100ml kan scoren en de fles van 300ml verdelen over 3 flesjes? Kan je er zelfs 2 thuis laten, als je niet zo veel nodig hebt ;)

Dat is dus niet zo de max is 1 liter.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:50

Urbanus schreef:
Ik vind een handbagage echt klein als je er winterse spullen in moet doen :=

Die moet je dan ook aantrekken. Als je de dikste spullen allemaal draagt, dan nemen ze geen plek in in de koffer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:57

oomens schreef:
Urbanus schreef:
Ik vind een handbagage echt klein als je er winterse spullen in moet doen :=

Die moet je dan ook aantrekken. Als je de dikste spullen allemaal draagt, dan nemen ze geen plek in in de koffer.

Ja, van afsterven in het vliegtuig krijg je ook zo'n lekker vakantiegevoel :'(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:36

Poeh ja, met winterkleding lijkt me ook nog wel lastig. Wij zijn laatst met zn vieren met 3 handbagagekoffers naar rome gevlogen, maar daar was t wel 25 graden. Hadden voor 5 dagen kleding mee, maar daarmee zaten de koffers wel echt vol (met toiletartikelen erbij). Qua gewicht hadden we trouwens wel echt meer mee kunnen nemen, geen van de koffers was boven de 7 kg. Maar zelfs met vacuumtrekken was het met winterkleding wel echt lastig geworden denk ik.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:45

Ik heb als het 25 graden is meer verschillende schone setjes kleding nodig dan wanneer het koud is.
In de kou zweet je veel minder.

En de laagjes thermokleding die je op je huid draagt, die nemen niet zoveel ruimte in, dus daar kunnen wel een paar setjes van in je handbagage.
Maar ik heb dus echt geen 5 dikke truien nodig voor een week in de kou.
1 aan (en tijdelijk uit in het vliegtuig) en 1 in de tas en ik kom echt een heel eind.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:59

In navolging hierop maar dan de andere kant uit..
vanaf hoeveel ml pikt dat X-ray scan ding vloeistoffen op?
Ik vlieg morgen vanuit Dublin en die zijn heel streng qua vloeistoffen; alles met in een 1 L zak passen en die moet dicht kunnen…
Toiletartikelen lukt nog wel, het probleeem wordt make up er bij in.
Zou zo’n scanner de 5 ml concealer/ primer/ foundation oppikken of kan ik die in m’n koffer houden?
Ik kom nooit over de 500 ml maar het is het volume dat mij de das om doet Haha…

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:19

Ehm dit wist je toch van te voren? Waarom neem je het dan mee als het niet gaat passen :')

Voor ts: Vanaf Schiphol gaat het geen probleem geven. Terug is een ander verhaal dus probeer van alles max 100ml mee te nemen, anders zul je dingen weg moeten gooien op de terugweg.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:42

Ineke2 schreef:
Ehm dit wist je toch van te voren? Waarom neem je het dan mee als het niet gaat passen :')

Voor ts: Vanaf Schiphol gaat het geen probleem geven. Terug is een ander verhaal dus probeer van alles max 100ml mee te nemen, anders zul je dingen weg moeten gooien op de terugweg.

Ik woon in Ierland dus voor mij is het het vertrekkende vliegveld ;-).
Het is meer… als mijn <10 ml niet opgepikt worden en dus niet als vloeistof gezien worden, is er niks aan de hand.
Ik ga een week voor m’n werk naar een beurs dus moet a) beetje representatief voor de dag komen en b) geen tijd of zin om alles los te kopen om voor de terugweg weer weg te moeten gooien oid.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:51

Ik vloog pas terug vanuit Londen en daar werd alles opgepikt en waren ze heel streng. Ik moest al mijn foundation, concealer, lipgloss, liquid lipstick etc er ook bij doen. Zakje moest dicht kunnen. Op de heenweg vanaf Maastricht hoefde dat allemaal niet. Dus ik moest er ook dingen uithalen en weg doen. Gelukkig had ik bijna lege shampoo en conditionor die er uit konden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:21

Amyyy schreef:
Ik vloog pas terug vanuit Londen en daar werd alles opgepikt en waren ze heel streng. Ik moest al mijn foundation, concealer, lipgloss, liquid lipstick etc er ook bij doen. Zakje moest dicht kunnen. Op de heenweg vanaf Maastricht hoefde dat allemaal niet. Dus ik moest er ook dingen uithalen en weg doen. Gelukkig had ik bijna lege shampoo en conditionor die er uit konden.
Welke luchthaven? Ik had namelijk verwacht om gezeik te krijgen op Stansted, maar ze hebben me gewoon door laten gaan inclusief make-up.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:20

Sodera: Bel dan het vliegveld op met je vraag?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:33

Mkango schreef:
Amyyy schreef:
Welke luchthaven? Ik had namelijk verwacht om gezeik te krijgen op Stansted, maar ze hebben me gewoon door laten gaan inclusief make-up.

Op Stansted :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:38

Amyyy schreef:
Op Stansted :Y)
Fijn dat ze zo consequent zijn dan. :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:41

Toen ik in september op Schiphol stond werd de koffer voor de mijne eruit gepikt. Reden: er zat een te grote hoeveelheid vloeistof in de tas. Namelijk een potje vaseline die groter was dan 100ml.

Dus ja, ook op Schiphol kan je eruit gepikt worden als je je niet aan de hoeveelheden houdt. Meisje had mazzel en kreeg toch het potje mee. Na wat schuine opmerkingen van de controleur.