Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MoniqueT schreef:Ik vond Noorwegen echt sprookjesachtig mooi, maar ook berekoud en nat. Had het niet graag gemist, maar zoek de kou en nattigheid niet meer op.bij ons ligt dat vooral aan de gezondheid hoor.
Uit eten en lekker shoppen, nee, daarvoor moet je niet naar Noorwegen, ook het contact met de locals was minimaal. Maar als je dat niet zoekt, snap ik dat je er echt verslaafd aan kan raken.
Ons verslag staat ook nog online: https://reis2017tijmes.wordpress.com/
shoppen doen er soms op roadtrip alleen bij decathlon voor als iets mist of stuk is. Vanwege de kou denk ik ook de het eenmalig is, maar ik heb het wel altijd al willen zien en wie weet ben ik daarna ook verkocht door de landschappen
Cholwell schreef:Een highlight die genoemd mag worden: de tocht naar Preikestolen (de preekstoel), in de buurt van Stavanger. Stevige wandeling maar een super mooi pad en natuurlijk een bestemming om van te dromen (voor sommigen een nachtmerrie, dat kan ook). De camping aan de voet van de bergen werd door Nederlanders gerund toen ik daar een jaar of tien geleden was.
https://www.pointsandtravel.com/wp-cont ... 0.jpg.webp
tenzij er misschien veel reacties komen met dit mag je echt niet overslaan
onze tent heeft ook een voortent wat toch wel ideaal is als het regent dat je kunt koken.
edit ik zie dat de website door Google wordt vertaald
met zo'n electrische step ofzo lijkt me wel wat voor een dag maar dat zal waarschijnlijk alleen in een dorp/stad zijn? (werd eerder in het topic genoemd)
) er echt qua omgeving boven uit steken en ook de omgeving van Kaupanger (Jostedalen en de fjorden ) was waanzinnig mooi

Picopico schreef:Haha, ik kwam in de trein een paar Nederlanders tegen die op fietsvakantie waren. Moet er niet aan denken![]()
Ik kreeg de indruk dat de Noren vooral 's middags warm eten. Toen ik een keer om half 6 wat wilde eten bij een restaurant, was het eten op en zat er bijna niemand meer (eerder was het juist druk). En op kant-en-klaar maaltijden uit de supermarkt staat ook meestal "middagsretten". Dus als je uiteten wilt, raad ik aan dat voor de lunch te doen.
.