Maar we doen dan wel vijf is zes van die weekenden per jaar en soms zelf nog een weekendje kamperen met paard.

Ipv endurance wedstrijden dat wel en die zijn ook duur.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik vind het lastig te bepalen wat ik bij vakantie moet rekenen. We hebben een eigen boot, en dat liggeld is niet goedkoop, maar de boot hebben we niet voor vakanties maar om uiteindelijk op te gaan wonen.
x_spekkie_x schreef:8nnemiek schreef:Ik vind het lastig te bepalen wat ik bij vakantie moet rekenen. We hebben een eigen boot, en dat liggeld is niet goedkoop, maar de boot hebben we niet voor vakanties maar om uiteindelijk op te gaan wonen.
Dat is hetzelfde met kamperen met een eigen caravan. Afhankelijk of je een nieuwe of tweedehands caravan koopt ben je een paar duizend tot 25.000 euro kwijt. Dan nog een caravanverzekering, stalling en onderhoud/keuren, bij elkaar zeker 1000 euro per jaar. Daar moet ook weer een duurdere auto voor die de caravan kan trekken. Op papier ga je heel goedkoop op vakantie, dat kan vanaf 15 euro per nacht en boodschappen zoals je ze thuis zou doen. Maar in de praktijk ben je met afschrijving en alle kosten zeker 1000-2000 euro per jaar kwijt (en dan de auto nog niet meegerekend). Helemaal prima, het is alleen geen eerlijke vergelijking om te zeggen dat drie weken kamperen je maar een paar honderd euro zou hebben gekost.
Ben bij jou dan wel benieuwd wat een boot kost en wat je aan liggeld betaalt(mag ook in algemene bedragen, ben totaal geen bootkenner!)