Wat is de mooiste plek waar jij ooit bent geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:28

O wat moeilijk!

1. Namibië Sossusvlei
Afbeelding

2. Tsitsikamma National park
Afbeelding

3. Peruviaanse jungle bij Puerto Maldonado

Afbeelding

4. Rome en vooral het Pantheon

Afbeelding

5. Disneyland :D
Afbeelding

Maar mijn hart ligt in veel nationale parken: kruger, etosha, drakensberg, golden gate, etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:05

In het Zuiden van Frankrijk. Niet echt het mooiste dat ik ooit heb gezien, maar de stilte maakte het prachtig. Het was echt in the middle of nowhere. Stevige wandeling, bovenop de berg. Je hoorde niets van het dagdagelijkse leven zoals een auto, trein od. Het was stil, en toch ook niet. De wind door het gras, de dieren om jou heen. Het was eigenlijk overweldigend luid. Maar het was het ‘juiste’ geluid. Als je het snapt. Ik ga nog foto’s proberen zoeken.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:19

Tot afgelopen jaar zou ik Schotland, Wales en Yorkshire gezegd hebben, al vind ik dat nog steeds fantastisch mooi <3
maar na afgelopen zomer zeg ik Noorwegen <3 <3 , wat is dat een prachtig land <3 <3

Voor ons sprong van wat we tot nu toe gezien hebben het volgende er boven uit

De Sognefjellet Scenic Route door Jotunheimen

Afbeelding
Afbeelding

En de Nigardsbreen gletsjer en het gletsjermeer

Afbeelding
Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:25

Dat wordt een lijstje, maar laten we het proberen :)

De winnaar kan maar 1 plek ter wereld zijn <3 :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Georgie <3 hier ergens tussen Mestia, Ushguli en dat stukje wildernis tussen Ushguli en Ambrolaoeri waar destijds nog geen tekenen van beschaafde wereld te bekennen waren. Inmiddels is er wel een weg gebouwd dacht ik, wat de bergen uiteraard niet minder mooi maakt!

Nr 2 zijn zeker bergen in Nepal, hier in Langtang. Jammer genoeg heb ik er nooit kracht voor over om een fatsoenlijke camera mee te slepen tijdens een trektocht :')

Afbeelding

Afbeelding

Maar het hoeft van mij helemaal niet zo ver weg en exotisch om mij hart te stelen. Alpen in Slovenie (hier op Spik, in de buurt van Triglav) en goeie ouwe Poolse Tatra vind ik net zo bijzonder <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Honorable mention kan vanzelfsprekend alleen deze zeer bijzondere dame zijn :P

Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:38

Zoveel prachtige natuur gezien in Amerika, Australië, Scandinavië, maar wat is dat lastig kiezen!

Daarom ga ik voor een paar meer recente herinneringen in ons eigen Spanje en dan juist niet aan de bekende costa's.

1. Cantabrië (of eigenlijk nog net in Castilla-y-León)

Afbeelding

2. Asturië - nationaal park Picos de Europa, maar het hele gebied is prachtig!

Afbeelding

3. Extremadura- naast ons hotel gingen de ooievaars slapen

Afbeelding

Ik heb zo ontzettend veel foto's van rondreizen hier in Spanje. De meesten mensen kiezen voor zon, zee en strand, maar juist het andere Spanje is zó mooi! Weergaloze natuur en cultuur.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:27

Oh jeetje. Er zijn zoveel mooie plekken! Ik houd van de Alpen maar ben de laatste jaren ook verliefd geworden op (de natuur in) Scandinavië. Een kleine selectie:

Hardangervidda, Noorwegen
Afbeelding

Jotunheimen, Noorwegen
Afbeelding

Marsfjallet, Zweden
Afbeelding

Afbeelding

Sarek national park, Zweden
Afbeelding

Bij Burfjord, Noorwegen
Afbeelding

Kebnekaise, Zweden
Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:39

Maik79 schreef:
Oh jeetje. Er zijn zoveel mooie plekken! Ik houd van de Alpen maar ben de laatste jaren ook verliefd geworden op (de natuur in) Scandinavië.

Dat ziet er echt schitterend uit zeg! <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:42

Moeilijk en vooral heel persoonlijk denk ik. Een aantal plekken die bij mij op dat moment echt het wauw gevoel opriepen.

Trotternish peninsula van Isle of Skye, Schotland.

Afbeelding

Afbeelding
Bizarre rotsformaties en heel bijzondere lichtval, het landschap lijkt wel buitenaards.

Plitvice national Park in Kroatië, de bijzondere kleur van het water, de watervalletjes en kalkformaties

Afbeelding

Skomer Island voor de kust van Wales

Afbeelding
Het is maar een heel klein, onbewoond eiland, met een hele grote kolonie papegaaiduikers. Wauw ervaring om een zonsondergang mee te maken met een handjevol mensen en 10.000en papagaaiduikers.

De Dolomieten
Afbeelding
Ik houd van bergen, en de Dolomieten zijn echt de mooiste van Europa. Zonsopgang meemaken is magisch.

En een heel bijzonder land, qua cultuur en landschap vond ik Kirgizië:

Afbeelding

Ik lees verder mee voor alle inspiratie en gewoon genieten <3

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 17:42

Wat een mooie plekken komen er voorbij! Mogen ze allemaal op mijn bucketlist? :D

Ik lees een aantal keer Noorwegen. Ik ben momenteel in noord Scandinavië en ga nog richting Narvik als het meezit. Iemand die toevallig een mooie plek daar in de buurt weet dat bereikbaar is met de trein/ov? Mag per pb ;)

Ik heb wat foto's gevonden van Yellowstone. Heb gelijk weer heimwee haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een paar van Iguazu:
Afbeelding
Afbeelding

De foto's van Jasper kan ik nu echt niet bij, dus dat moeten jullie maar opzoeken. Het was de eerste keer "echte" natuur voor mij, ik was nog een tiener, en werd echt overweldigd door de grootsheid van de bergen. En er waren super veel wilde dieren. De meeste toeristen gaan naar Banff. Daar gingen we daarna naartoe, maar dat viel toen best tegen :')

noordje

Re: Wat is de mooiste plek waar jij ooit bent geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:01

Ik kan geen keuze maken :')
Ik woon in het land wat bij velen op het lijstje staat en ik raak er niet uitgekeken. Afgelopen weekend weer op een roadtrip in de buurt van Gaustatoppen geweest.
USA heeft ook zoveel mooie plekken. Wat mij meest is bij gebleven is Antilope canyon.(te lang geleden, geen digitale foto's)
Ik vond Halong Bay in Vietnam ook erg mooi, ook al hadden we niet erg mooi weer.
Qua steden vond ik Rome geweldig, moeilijk, moeilijk :')

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:19

noordje schreef:
Ik kan geen keuze maken :')
Ik woon in het land wat bij velen op het lijstje staat en ik raak er niet uitgekeken. Afgelopen weekend weer op een roadtrip in de buurt van Gaustatoppen geweest.

Is ook mooi O:)

Afbeelding

Wat gaaf dat je in Noorwegen woont!

Picopico, wij waren met de auto, ben helaas niet zo bekend met het OV in Noorwegen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:25

Gezien ik niet zo'n (verre) reiziger ben, wel verliefd ben geworden op de Schiessentümpel in het Mullerthal in Luxemburg. Heel veel fossieltjes gevonden als kind.

Afbeelding

En wat ook een prachtig moment was was toen we vanaf de (bijna) hoogste plek van Gran Canaria, de top van de El Teide (de vulkaan van Tenerife) konden zien liggen. Hij kwam boven de wolken uit. Magisch. Ik heb er ergens (een hele slechte, 2010) foto van, maar op een harde schijf die ergens in een lade ligt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:26

De Sani Pas in Lesotho bij zonsopkomst. Dat was geweldig.

En de Sossusvlei in Namibië, ook bij zonsopkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:46

_Karlijn schreef:
Gezien ik niet zo'n (verre) reiziger ben, wel verliefd ben geworden op de Schiessentümpel in het Mullerthal in Luxemburg. Heel veel fossieltjes gevonden als kind.

[ [url=m/NOKdUI.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wat ook een prachtig moment was was toen we vanaf de (bijna) hoogste plek van Gran Canaria, de top van de El Teide (de vulkaan van Tenerife) konden zien liggen. Hij kwam boven de wolken uit. Magisch. Ik heb er ergens (een hele slechte, 2010) foto van, maar op een harde schijf die ergens in een lade ligt.
Prachtig! <3 Luxemburg staat ook ook op mijn lijst om te bezoeken. :j

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:57

Wat komen hier mooie dingen voorbij zeg, hier kan ik echt wel inspiratie opdoen voor vakanties :))

Het mooiste wat ik tot nu toe gezien heb is op La Palma de sterren kijken op de berg. Wauw wat was dat indrukwekkend. Wat een mooi eiland met zoveel variaties aan natuur. Zou zo weer terug willen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook Kroatië is een van m'n favorieten.

Afbeelding

Afbeelding

En hele mooie urbex plekken =:)

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 19:52

La Palma is inderdaad ook schitterend.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:18

We gaan bijna elk jaar richting Zweden of Noorwegen en dat is niet voor niets, echt schitterend daar.

IJsland had toch ook echt wel een paar ontzettend mooie plekjes.

Afbeelding

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:22

Afbeelding
Gewoon thuis, bij ons achter de zeedijk. Als het wad droog valt en de zon ondergaat <3

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 20:27

Ik vond Spitsbergen echt fantastisch. Heb daar alleen ff geen digitale foto's van bedenk ik me. Verder ben ik heel groot fan van Zweden. Afbeelding
Dit was afgelopen winter

Afbeelding
Afbeelding
Zweden vorig jaar zomer.

En eens met Emori. Daar kan ik ook van genieten.

AnneliesHem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:09

Wat een prachtige foto’s!

Voor mij was Iran heel speciaal met de bijzondere dingen die we daar hebben gezien:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Horseshoe Bend in de Verenigde Staten, die zag ik al eerder voorbij komen. Magische plek

Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 09:05

_Karlijn schreef:

[ [url=m/NOKdUI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is echt magisch daar! En meer dan genoeg geweldige klimrotsen :D

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 11:12

Ik krijg nu zin om te reizen terwijl ik dat al ben :')