In je eentje naar Italië? (Met de auto) en met kat ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 06:51

Ik begrijp het probleem met het vliegen niet zo. Dan boek je toch extra ruim baggage. Ik ben net met mijn hond op vakantie geweest en moest ook het een en ander mee hebben voor mijn vriend. Dus extra koffer bij het ticket gekocht en daar hondenvoer, mand, riem speeltjes enz ingedaan. Eigen koffer, handbagage en mijn supboard meegenomen. Taxi’s geregeld en super relaxte vakantie gehad.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:00

Mijn ouders nemen hun katten al 13 jaar mee naar Zweden in de auto. Dat is 17 uur rijden. Hebben achterin alles wat ze nodig hebben, en ze zijn eraan gewend. Gaan gewoon liggen pitten, en ze weten wanneer het zover is waar ze heengaan. Geweldig vinden ze het daar, hebben alle ruimte, natuur en muizen dat hun kattenhartje maar kan wensen.

Daar spelen echter meerdere factoren mee. Mijn ouders gaan altijd voor langere tijd (minstens 3 weken), de katten zijn het vanaf kitten aan gewend, en mijn ouders rijden het ook echt in 16 uur omdat ze omstebeurt rijden. Ook komen ze uit op een plek die ook gewoon thuis is voor de katten.

Zo'n stuk in je eentje rijden duurt gewoon langer, en zou ik je kat niet aandoen. Zeker niet omdat die op een onbekende plek uitkomt waar jij niet steeds gaat zijn (je gaat echt op vakantie-vakantie), en zodra je er bent ga je al bijna weer.

Lekker iemand zoeken die ze verzorgt.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:39

Het lijkt me voor een kat een stuk minder stressvol om thuis te blijven met een (deeltijd)oppas dan te moeten reizen en daar in een vreemde omgeving te verblijven. En weer terug te moeten reizen. En dat voor een week.
Oppas voor de kat en zelf lekker op het vliegtuig stappen.

MarlindeRooz

Re: In je eentje naar Italië? (Met de auto) en met kat ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:45

Ik ken wel iemand die dan misschien je kat wil voeren en aandacht wil geven. Kan gewoon elke dag 1 of 2 keer langskomen. :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:12

Ik zou niet weten waarom je zo'n warmte zou opzoeken met je kat. Begin september kan het nog behoorlijk warm zijn in Italie. Oppas aan huis of iemand die af en toe kijkt is simpel geregeld toch?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 08:35

Ik zeg dit niet omdat ik alleen maar wil horen wat ik wil horen. Waarschijnlijk is het te warme en gaat dit feest niet door.

Maar dat zij op een vreemde plek komt, en dat het voor een korte tijd is en dat te stressvol is, dat is voor minty geen probleem. Zij is dit gewend, alleen minder lange stukken. Een rondreis door Europa, niet in de zomer ;-) . Dat zou ik direct doen met haar. Gaan we ook nog wel een keer doen.

En ze blijft altijd bij mij. Is niet anders dan toen we een hond hadden. Ik ga echt niet naar een vreemd plek en dan de kat alleen laten. Echt niet.
Ik ben niet van de stadjes, ik ga liever de natuur in (met kat ;-) ). Daarom zou ik zelf een andere locatie gekozen hebben. Scandinavië lijkt me super tof! En dan lekker wandelen, kat in de rugzak of op de schouder, want met 3 pootjes is ver wandelen niet erg prettig.
Maar het is Italië en te warm. Heb even verder zitten zoeken, maar die 24 graden klopt sowieso niet echt heb ik het idee.

Maar als we ooit gaan zal ik aan dit topic denken (of @mintythekitten1 op insta kan je volgen, dan kan je het ook zien) en hier updaten.

Had de Caddy vorige week al deels verbouwd. Van een tussenschot met raam naar een tussenschot met rooster, omdat het plan er altijd is geweest om samen een keer een reis(je) te maken. Maar onder de juiste voorwaarden uiteraard. Niet ten koste van. Als ik het idee had dat meegaan voor haar minder leuk zou zijn dan naar een pension, had ik deze vraag niet gesteld. De enige optie wat mij betreft is oppas in huis. Dat ga ik overleggen, want het huis waar ik woon is niet van mij. Kan dat niet, dan ga ik niet. Qua oppas wil ik ook iemand die hier dan meer is dan alleen het bakje vullen. Minty is de enige kat in huis, en ik weet dat ze liever niet lang alleen is. Ze is graag onder de mensen.

Dus het idee was leuk, maar de uitvoering gaat niet lukken in die tijd. Dus dan verzinnen we wat anders. No problemo :)

Een beetje meer van dit: zo leuk!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:21

In eerste instantie dacht ik ook: lekker thuislaten en iemand zoeken die haar verzorgt. Maar we zijn inmiddels op reis (in de zomer) al meerdere mensen tegengekomen die een of meerdere katten meenamen in de camper en zelfs auto. Dat ging voor zover we konden zien heel erg goed. Ze werden zelfs buiten gelaten en bleven keurig in de buurt. Mijn angst zou dan wel zijn om de kat daar ergens kwijt te raken. Maar dat hangt ook een beetje van je kat af. Is hij het reizen in de auto al gewend, dan is het de overweging waard.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 25-06-22 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:22

Mijn ervaring is dat de warmte in het zuiden van Europa toch anders is als bij ons. Ik ben net terug van mijn vakantie en mijn hond zat prima in zijn vel op het Spaanse strand. Afgelopen dagen met die warmte hier had hij het serieus warm. Ik zou me er niet zo druk om maken en de kat meenemen als jullie daar blij van worden. Gaat het goed ga je volgend jaar weer.Gaat het niet goed pas je je plan aan. Op het warmst van de dag met een ijsje onder een palmboom is echt niet vervelend hoor.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:19

Aan iedereen die reageerd met, laat je kat thuis, laat je buurvrouw ff wat voer brengen; dat werkt gewoon bij sommige katten niet..
Het ligt echt heel erg aan de kat zelf of hij beter thuis kan blijven of beter mee kan gaan.
Ik denk persoonlijk dat ik mijn eigen kat beter mee kan nemen dan dat ik de buurvrouw 2x per dag wat eten kom laten brengen. Als ik 2 dagen van huis ben eet mijn kat al nieteens meer, hij is echt super gehecht en heel rustig (en ja dat is ook zo als er gewoon andere mensen langskomen).

Dus TS ik zou zeggen doe wat goed voelt. Ik hoop foto's langs te zien komen in september! *\o/*

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 18:10

elnienjo schreef:
Vliendertje schreef:
Het enige wat onhandig is, is zelf plassen met een hond die in de auto zit. Niet overal was schaduw te vinden, dus soms door moeten rijden op zoek naar een tankstation met schaduw.

Voor die 5 minuten maakt dat toch niet uit?

De warmte kan snel oplopen in een auto als er volle zon op staat.

Daarnaast weten omstanders niet hoe lang je weg bent. Ik heb liever geen ingeslagen ramen van m’n auto :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 18:14

Je weet niet eens of je 10 dagen vrij kan krijgen, maar daarvan zou je dan wel 2x2 volle dagen willen reizen. Dan houd je maar weinig echte vakantiedagen over, zeker als blijkt dat je inderdaad niet 10 dagen vrij kan krijgen.
Ik zou de kat thuis laten en lekker vliegen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 18:23

Ik ben zo te zien een van de weinige maar ik zie het probleem niet. :+ De kat is het duidelijk gewend om te reizen en springt zelf in reismandje, ze gaat dus duidelijk graag mee op reis. Als de kat in kwestie dan ook nog eens een Caddy tot haar beschikking heeft en van alle gemakken voorzien is zie ik het probleem al helemaal niet.

Wij hebben zeven honden, die delen met zijn zevenen de bak van de Caddy en zitten wekelijks zeker zo'n 10 tot 15 uur in de auto. Op wedstrijddagen van 's morgensvroeg tot meestal in de namiddag. Als ik met hun 17 uur zou moeten reizen zou ik me daar niet eens over hoeven bedenken. Sterker nog, als we zouden overnachten ergens onderweg zouden ze gewoon in de auto slapen.

Als de dieren het gewend zijn en onderweg gewoon verzorgt worden is er helemaal niks aan de hand. Ik zou de reis dus gewoon maken!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 18:41

Goof schreef:
Je weet niet eens of je 10 dagen vrij kan krijgen, maar daarvan zou je dan wel 2x2 volle dagen willen reizen. Dan houd je maar weinig echte vakantiedagen over, zeker als blijkt dat je inderdaad niet 10 dagen vrij kan krijgen.
Ik zou de kat thuis laten en lekker vliegen.

Ik kan iig langer weg blijven, maar 2 sept haal ik waarschijnlijk niet ivm de vakantie van een collega. Maar het huis is geboekt tot 12 september, en dan kan ik er twee weken over doen om thuis te komen. Alleen de heenreis red ik niet om met de groep mee te gaan. En 5 dagen vind ik ook wel zat, dus dat zou ik prima vinden.
Op de heenweg een beetje doorrijden en dan gewoon kalleman weer terug naar Nederland bijvoorbeeld.

Neig inmiddels wel meer naar vliegen, maar ben er nog niet uit. Tijd zat, het duurt nog even.
Voor de zekerheid schaf ik alles gewoon aan voor de reis (inclusief een zwemvest voor Minty, want zal je altijd zien dat alles goed gaat en dat ze zichzelf verzuipt in het zwembad), wegwerp kattenbakken, AirTag, extra tuigje etc. En dan kunnen we alle kanten nog op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:00

Kalleman? Wat is dat?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 19:01

Goof schreef:
Kalleman? Wat is dat?

Oh, haha! Kalm aan. Mijn telefoon kan dat niet meer normaal omdat wij in de familie altijd kalleman typen :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:13

Er is een topic op bokt om op elkaars huisdieren te passen. Weet even niet hoe ik die link hier met mijn telefoon moet zetten, maar misschien kan een andere bokker dat wel.
Zou mijn keuze ook zeker niet zijn om zo lang te reizen met je dier. Of het moet een enkele reis (lees: verhuizen) zijn. Dan maar niet op vakantie of toch een oppas zoeken.

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:16

Je kunt je familie die eerder als jij daar is misschien vragen daar kattebakvulling te kopen in Italiaanse supermarkt, scheelt weer paar kilo mocht je gaan vliegen. Moet je alleen lege kattenbak meenemen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:18

Shenavallie schreef:
Er is een topic op bokt om op elkaars huisdieren te passen. Weet even niet hoe ik die link hier met mijn telefoon moet zetten, maar misschien kan een andere bokker dat wel.
Zou mijn keuze ook zeker niet zijn om zo lang te reizen met je dier. Of het moet een enkele reis (lees: verhuizen) zijn. Dan maar niet op vakantie of toch een oppas zoeken.

Ja!
Mijn topic:
[BB] Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 20:24

Klopt, dat topic zit ik ook in inderdaad. Heb wel iemand die Minty evt in huis kan hebben misschien, maar zij moest met haar partner overleggen.
Het ding is alleen dat er niemand in dit huis kan. Door de woning crisis woon ik tijdelijk bij mijn moeder en die wil dat niet. Ik ben daar te simpel voor om dat vervelend te vinden, maar daardoor valt die optie af, tenzij ik voor die tijd een huis gevonden heb, haha!

Bij iemand in huis is voor mij evt een optie. Pension alleen als het huiselijke omgeving is en we proefdagen kunnen doen. Maar veel zit vol omdat het zo kort-dag is.

Ik kan evt korrels meesturen met de familie. Wil wel haar eigen soort, ze wil perse houtkorrels, op ander grit ging ze minder goed als kitten. Toen was ze echt onzindelijk zelfs.

Ik ga voor de grap eens passen en wegen als ik alle spulletjes heb.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:43

Je kan extra ruim bagage bijboeken. Dan kan je meenemen wat jee nodig hebt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:46

... ik zou per trein gaan en de kat thuis laten. (Mijn miauw houdt niet van gesleep.)

En een groot voordeel: de slaaptreinen rijden weer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:50

Goof schreef:
Shenavallie schreef:

Ja!
Mijn topic:
[BB] Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

*\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:22

Vergeet niet dat je kat gechipt moet zijn en een rabies enting moet hebben voor Italie.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:33

Hier gaan we ook altijd met onze twee katten op vakantie. Ze hebben een medisch probleem waardoor het pension een uitdaging is. We hebben ze een keer weggebracht en op 5 dagen tijd hadden ze samen! maar 20 gram brokjes gegeten en niks qua natvoer.

In april zijn we voor de eerste keer wat verder gegaan. Hadden toen een huisje op ongeveer 9 uur rijden (10 uur met stops). Het ging perfect! Dames hebben heerlijk liggen slapen en met de stops lekker geaaid, snoepjes gegeten en wat gedronken. Wel zorgden we ervoor dat we vroeg zijn vertrokken, waardoor het koel bleef in de auto.

10 minuten na aankomst in het huisje zat de oudste al lekker buiten en de jongste lag heerlijk op bed (we nemen altijd eigen beddengoed mee) in het zonnetje te slapen. We hebben geen moment stress gezien bij ze.

Als jij denkt dat je kat het niet erg vindt zou ik zeggen, neem haar lekker mee! Voor onze katten geeft het duidelijk een stuk minder stress dan een pension. Zolang ze ons maar zien en bij ons zijn vinden ze alles helemaal prima.

Deze situatie is natuurlijk niet helemaal te vergelijken, omdat ik samen met een partner ben gegaan. Hierdoor kon bij stops één iemand bij de dames blijven terwijl de andere ging tanken oid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:39

elnienjo schreef:
Vliendertje schreef:
Het enige wat onhandig is, is zelf plassen met een hond die in de auto zit. Niet overal was schaduw te vinden, dus soms door moeten rijden op zoek naar een tankstation met schaduw.

Voor die 5 minuten maakt dat toch niet uit?

Enig idee hoe snel een auto opwarmt in 25+ graden? Dan is 5 minuten zonder airco al behoorlijk lang als je niet kunt zweten.