Achterom schreef:iirrssjjee schreef:Voor 1 week wat te kort, maar wij hebben een roadtrip door (een dele van) Oost-Europa gemaakt in 2 weken in september. Hierbij zijn we geweest naar; Praag en Tsjechië, Hoge en Lage Tatra in Slowakije Krakau, Auschwitz, Budapest, Kroatië Krka en Plitvicemeren en Slovenië. Dit was wel echt elke dag rijden en door naar het volgende zo'n beetje. Maar alles was prachtig en zeer de moeite waard!
Zeker de moeite waard, maar zonde om in zo'n hoog tempo doorheen te racen...
Wij hadden helaas/gelukkig slecht weer, dus hebben grote wandelingen enz over geslagen. Dus Hoge en Lage Tatra hebben we alleen sneeuwstorm gezien. Slovenië alleen de Vintgarkloof en langs het meer van Bled gereden, omdat het echt goot..... Ja dat scheelt voor beiden alweer een dag of 2.
Je kan er fantastische roadtrips maken. Ik kan je de Vildmarksvagen echt aanraden, maar dat ligt redelijk hoog en het kan er nog behoorlijk fris zijn.
dat is niet zo fijn daar, in Zweden uiteraard wel! En Schotland is wel heel druk in de zomer
Nou ben ik bevooroordeeld omdat ik jaren een half uurtje van Wales gewoond heb en er dus veel was, maar het is echt heel tof en wordt vaak over het hoofd gezien.
Niet te vergelijken met Scandinavië of zuidoost europa waar je een half uur over een stoffig weggetje rijd en dan op een eenzame plek staat zonder iemand anders. Er is de laatste jaren ook meer afkeer gekomen tegen campers in Schotland, veel borden die zeggen dat je er niet mag kamperen, een beetje zoals zuid Portugal is nu.
eerste overnachting in Denemarken als het niet te druk is op de weg in Duitsland. Wij zijn een aantal keer bij fitzgeplatz rodekro geweest een camperplaats met strandjes. Lekker rustig. Verder weinig voorzieningen maar voor de eerste overnachting prima heerlijk uitrusten en vissen kun je daar dus ook 

Wij zijn net terug van 8 dagen Schotland en och wat mis ik het. Let wel, Schotland is dúúr. Wij waren voor 8 dagen echt een fors bedrag kwijt. Dat zat ook wel voor een groot deel in ons tweede hotel, maar onder de 100 pond per nacht vindt je niet gauw een overnachting. Of je moet dus inderdaad (wild) kamperen. Maar dat vind ik dus echt geen vakantie